SORRY!!!

Förlåt, förlåt, förlåt för dålig update, verkligen dålig!
anledningen är, dåligt med tid, problem med internet och ångest. Skulle verkligen behöva sova just nu, men vad gör man inte för er:)
Ska försöka uppdatera om det jag kommer ihåg..
I fredags kväll landade jag efter en fantastisk utsikt över L.A på flygplatsen för att möta familjen..trots att vi fick sitta i planet över 2 tim innan vi kunde lyfta gick det riktigt fort:) ( Vi var tvugna att vänta in ett VIP plan som tydligen var Obama, hade jag vetat det hade jag hoppat ut och sprungit efter ) Sen var vi plats 29 i kö för att lyfta, så det tog ett tag. Men väl framme tog jag en rulltrappa ner för att hämta min väska, och där ser jag fyra leende personer med en stor rosa skylt " welcome Pernilla " Ahh, såg driekt att det var min familj, barnen sprang fram och kramade mig direkt och var inte alls blyga :)
Sen åt vi lite middag och jag träffade Sara deras ´svenska au pair.  Manhattan Beach är heeelt underbart, ni anar inte hur fint, önskar jag kunde visa er alla..det är flera kilometer långa stränder, med stoooora hus längs hela vägen..flera hnundra surfare varje dag och delfiner som hoppar upp och ner i havet ( såg det igår, så fint ).
De första dagarna nu har varit väldigt jobbiga för mig, har haft en jobbig känsla, vaknat med panikångest varje morgon kl 5.00, men tror mest det har varit tanken av att vara borta 1 år, eller en blandning av allt. Har därför inte varit sugen på att uppdatera heller. Jag som älskar barn, har inte känt mig all intresserad av att leka med barnen, vill helst bara va med Sara typ. ( har självklart inte visat detta för familjen ).
På tal om Sara, hon är heeeelt underbar, vi blev så himla tighta på bara 3 dagar, pratade om ALLT som finns och idag när vi lämnade henne på flygplatsen började jag lipa..haha! Hoppas hon hälsar på snart!

Sorry, för detta flummiga inlägg..hehe! På lördagen, var jag och värdmamman ute på en tur med tjejen, köpte jamba juice och bagels och hängde:) Det är suuper väder här nu, shorts och linne:) Deras vinter..haha!
Hmm..kom inte ihåg vad vi gjorde mer..
I söndags, åkte jag och Sara runt till olika affärer och hon visade mig lite bra grejer, sen började vi jobba, eller hon visade mig allt, sen kl 14.00 var det pumpkin race i manhattan beach så de ville gärna att jag följde med..Självklart ville jag det, de va skitkul att se, folk hade pimpat sina pumpor och satt hjul på så racade de..haha! Gemenskap, grym musik, sen gick barnen runt på " Trick or Treat " i affärerna i sina söta kostymer.
Just det värdmammans släkt kom med deras 4 barn, så plötsligt hade jag 6 st..haha! Sen gick vi hem till oss och åt middag, kollade amerikansk fotboll, lekte med barnen m.m. Så söta släktingar:)

Idag var min första jobbdag, eller jobbade bara i morse med Sara 2 tim, sen fick jag ledigt för mamman ville att jag skulle få vara med Sara idag, så jag slipper få en ledig dag när jag blir själv, för de vill hon inte, då är hon rädd att jag längtar hem. Hon är den mest omtänksamma, bryr sig om allt och alla!!
jag och Sara var ute och gick i 1,5 tim på stranden, sen åt vi frukost, solade, packade. Sen åkte hon tyvärr:(
I eftermiddags så frågade min värdmamma om jag ville med till stranden med barnen, och träffa hennes tjejkompisar och deras barn, och det ville jag ju såklart:) Sen blev det mat och läggdags för barnen, och efter det flyttade jag in i mitt riktiga place, som känns som en lägenhet:)
Efter det, lagade H-mamman mat till oss ( värdpappa är borta med jobbet ). Vi åt, pratade, kollade Dancing with the stars ( exakt som Lets dance), de har TiVO här så man kan spola stoppa, spela in och allt, så vi spolade tillbaka alla roliga scener hela tiden..haha!
Ikväll var den första dagen det verkligen kändes bra!! Känns skönt att ha en sådan dag.

I morgon blir min första riktiga dag:) Jag börjar 7.30 och hjälper barnen, sen på förmiddagen ska jag och värdmamman och barnen till någon park, sen på eftermiddagen blir jag ledig och då har städerskan varit här och storstädat mitt rum, så jag kan packa upp allt!!
På kvällen blir med middag och " möte " med värdföräldarna!

Där fick ni en flummig uppdatering!!
Ska ta en dag i taget framöver...även om man vaknar upp till heta surfare, soluppgång när man äter frukost, folk som bryr sig så är inget som hemma eller som NI där hemma, men jag hoppas detta kommer bli ett super år och att jag inte vaknar med panikångest i morgon!!

Det kommer bilder soooon, när jag fått i ording allt. Promise!!
LOVE.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tja Pillan! Kul det ska bli och följa ditt år här i din blogg. Verkligen spännande. När man läser så uppfattar man att du hamnat blad väldigt goa människor som verkligen uppskattar dig och det du kommer göra för dem året som kommer. Du är ju en sån mysig och go tjej!! Barnen kommer få så roligt med dig.

Förstår att det är mycket nytt för dig därborta. Miljö, människor, språk. Men du kommer snabbt finna din plats och kommer få ett grymt år.

Du kan ju skratta dig lycklig åt det väder som du har därborta. Sverige visar ju inte upp sin läckraste sida nu i detta höst-rusket =) Det regnar, är kallt....ja du vet... Men luta dig tillbaka i din solstol och blicka ut över din beach och dina surfkillar ;)

STOR KRAAAAM

sara

2009-10-27 @ 09:46:47
Postat av: Klara

Pillan du kommer klara allt galanat, du är grym:) flörsta lite med surfkillarna åt mig;) hahah <3

2009-10-27 @ 12:00:44
URL: http://klaraartursson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kul med lite uppdatering hur du har det där borta bland "Anna Anka husen". Sol hav och surfing är ju inte så dåligt i oktober månad. Hoppas du sovt gott inatt.Du är bäst.

Kramar mamma

2009-10-27 @ 12:23:31
Postat av: Janna

vännen du är grym, fatta vilekt liv du har nu, det är overkligt. tänk inte på oss här hemma, allt är sig likt och kommer vara det när du kommer hem! allt låter så fint, älskar din blogg, perfekt att läsa den här på jobbet:)

Längtar efter att prata med dig ch se bilder!

Love janne

2009-10-27 @ 13:37:37
Postat av: U geller

Så roligt att hänga med på bloggen och få ta del av ditt äventyr.

Förstår om du känner dig lite klyven, men snart kommer du komma till rätta och "ångesten" och hemlängtan kommer avta och bli mer "behaglig" Det är ju helt normalt att du känner precis som du gör just nu.



Flörta inte för mycket med surfkillarna bara, vi vill ju ha dig tillbaka...



Kram på dig!

Ullen

2009-10-27 @ 13:51:31
Postat av: janna

vännen du är grym, tänk inte på allt här hemma det är sig likt och kommer vara det när du kommer hem med! Känns så overkligt att läsa om dig där uppe, kan inte fatta du är där,så avundsjuk!!

njut! längtar efter att prata med dig!!

love /janne

2009-10-27 @ 13:52:31
Postat av: Melinda

Ååh du kommer få det såå bra! :D kul att läsa om allt som är så osvenskt :) Kram

2009-10-27 @ 17:35:45
Postat av: Amy

Pernillaa!!!

Snart är du inte längre ensam i den stora världen USA, från ditt tidigare hem!

Snart kommer även jag att ge mig av på äventyr, och då kan vi ringa till varandra utan dyra kostnader och prata om livets goda stunder :D Då kanske inte hemma känns så långt borta!

Ge allt en chans, det är säkerligen svårt i början. Men va fan, har du klarat 3 år i ES cp 1,2,3 B så bör du klara 1 fjuttigt år i LA :D

Jag längtar efter dina bilder!



TA HAND OM DIG! <3

2009-10-27 @ 20:56:01
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

Det vkerar ju osm att du kommer ha ett kanon år. du kommer säkert få en del gånger då du går ett steg bakåt men de kommer säkert att vägas upp mot allt kul du kommer ha.



ta hand om dig tjejen!<3

2009-10-27 @ 22:01:11
URL: http://http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Loppan

Guuuuuud, ja kommer . jag lovar !

Ta hand om dig <3

2009-10-27 @ 22:21:38
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: smurris

älskade vän, woooow! jag har tårar i ögonen. är så stolt att du är så modig!! du är så grym! känns som du beskriver en dröm. du är värd allt det bästa!!



ber för dig & tänker på dig såååååååå ofta!

i love you.

2009-10-27 @ 23:00:07
Postat av: Agneta Gårlin

Hallå bruden! Tänk vad du får uppleva mycket. Det känns som om du är med i en slags filminspelning. Känns helt overkligt för en Habobo. Du kommer att fixa detta GALANT...och kanske till och med kunna njuta av tillvaron efter ett tag....men förstår om känslorna skiftar - helt normalt! Massor av kramar från mig & Janne.

2009-10-27 @ 23:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0