JFK - Airport

Detta inlägget skrev jag när jag satt på JFK - airport i New York i fredags, men hade inget internet så publicerar det nu istället:) alla inlägg kommer inte bli så långa:) Nu är jag hos värdfamiljen och mer om det en annan dag, men det var så jag kände då:

Först till det roliga:) Igår vid lunchtid här i New York åkte vi in till City, vi åkte på en stor vanlig buss, tänk swebus ungefär och när vi väl kom in i City hoppade en guide på som var gryym:) Han älskade verkligen vad han gjorde, kunde precis allt utantill och var grym, berättade lite historia ibland, men mest intressanta saker som var Samantha i Sex and the city bor, vart kändisarna äter m.m. :) Alltså jag finner inga ord för hur GRYYYMT NYC var..alla som varit i NYC säger alltid samma hur speciellt och häftigt det är och jag kan bara hålla med. Det är verkligen något speciellt som man inte kan beskriva!!!
Vädret var underbart, soligt och varmt, perfekt! Efter några timmars sightseeing med stopp här och var, vi åkte t.ex. båt fram och tillbaka till frihetsgudinnan, super fint! Sedan blev det fritid + Top of the rock för dem som ville.
Till de som inte åkte upp i Top of the rock säger jag bara , Big mistake, big:) De va de sjukaste jag varit med om, det var precis lagom mörkt, man åkte upp i en hiss 67 våningar och kommer ut på en " terass" med 2 meter höga glasväggar runt om och du ser ut över heeela NYC som är upplyst! Helt fantastiskt, när jag , Tess och Ewelina som är 2 andra svenska tjejer jag hängt med hela veckan kom upp dit blev vi helt galna, man blir helt speedad på något sätt:D
Det är ett MÅSTE om man ska till New York!! ( Tack till min underbara värdfamilj som bjöd mig på allt )
Som ni förstår var alltså NYC en perfekt tripp, mycket bättre än jag trodde:)
Sen blev det lite fritid, och vi hade ätit 1 macka på hela dagen och klockan var nästan 19 på kvällen, så vi ville ha maaat, men först stannade vi och köpte oss några I love NY t-shirtar, såklart;)
Vi ville vara säkra på var bussen var innan vi..men,
Hur skulle vi nu hitta tillbaka till bussen? Frågade en info-gubbe om var det låg, som sa, ska ni till 34th street, 5 avenue? Ja, svarade vi. Mm, okej har ni tunnelbanekort? När vi svarade nej, kollade han på oss och sa, SKA NI GÅ?? Haha, som om det var 2 mil dit..Okej, tänkte vi, vi måste ha virrat bort oss, måste till bussen fort, för den åker 8.30 exakt. Men vi sa att vi ville gå och han förklarade vägen, och va kan det tagit oss? 15 min att gå, och då var det p.g.a. övergångställen och mycket folk..
Lata amerikanare, de var väl inget:) Vi slängde oss in på Wendy´s och köpte efterlängtade hamburgare, sen efter en stund blev det hemfärd till skolan.
Ungefär så var våran helt underbara dag i NYC!!!
Bilder kommer förhoppningsvis i helgen, jag har maaassor av fina bilder!!

Haha, kom på en sån rolig sak nu. När vi gått av båten var det väldigt tjockt med folk och alla försökte komma förbi, då är det nån kanske 35 årig man som försöker gå bakom min rygg, jag tror han försöker ta på min rygg, men istället grabbar han tag i min ena skinka….Han blir seriöst lika förvånad som jag och säger ahh, Excuse me, Im sorry…haha! Jag kutar till Tess och berättar historien, riktigt kulJ

Imorse blev det avskedsmöte innan alla skulle skiljas åt! Riktigt tråkigt att skiljas från de svenska tjejerna, det kändes som man känt varandra flera år och vi har haft riktigt kul, men vi håller kontakten:)
Nu sitter jag på JFK airport med två franska tjejer och 1 tysk...vi har väntat i 3 tim här och ska vänta nästan 2 till, vi åker samma plan. Inte alls kul faktiskt!
Det började med att jag inte fanns med på planet, ingen aning om vad felet var, men han bokade in mig, så det löste sig, men sen när han lyfter väskan gick den upp för jag fattar inte TSA-lås..så då tar han fram tejp och tejpar väskan...Så nu är jag riktigt nervös, den kommer vara tom när den kommer fram:(

Det här blir nog ett långt inlägg, har ju all tid i världen här, så jag skriver på..hoppas ni inte somnat..hehe!
Jag kommer va så ärlig jag kan med denna blogg, och just nu hade det kunnat kännas bättre..Det är en konstig, skit jobbig känsla som jag hatar...Det har inte varit att jag suttit och längtat hem som hemlängtan, utan mer en ångestkänsla som säger mig något negativt..När den kommer får min kropp panik, och vill bara fly iväg.
Ibland känns det super och man är excited, men sen vänder det väldigt fort ibland..Nu vill man bara vara tyst och sova.
Efter 6 timmars flygresa kommer jag möta värdfamiljen..riktigt nervöst!! Hoppas det kommer gå bra och att jag är piggare då och även att denna äckliga känsla stannar kvar i NY.

Man ska egentligen inte skriva när man känner sig lite nere, för då blir det bara depp, men finns inte mycket annat att göra här..haha! Det finns ju inte internet här, så jag bara skriver inlägget och publicerar det i helgen!!
Blir lite arg på min engelska också, känns inte som någon kommer fatta mig, jag pratar ofta för fort också så ingen hinner fatta..haha!

Ja då var det lite mindre än 2 tim till planet går och jag ska väl fortsätta stirra ut på flygplatsen, kanske läsa lite Obama och tidning också:) Och måla naglarna..hehe!

Hoppas ni får en bra helg allihopa!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

du pernilla, jag uppskattar att du skriver även då det är dåligt. Det blir mycket mer äkta då. Man kan inte vara på topp alltid :) lycka till and keep up the good work

2009-10-25 @ 10:26:41
Postat av: loppan

Pillan, har väntat på denna uppdatering !



Kul me bilderna på fejjan också. ja blir glad. jag läser att du har det bra på andra sidan

<3

2009-10-25 @ 11:14:32
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

jag funderade på att inte göra turen för jag har ne kompis i NYC som jag vill träffa.. men det låter rätt roligt så kanske ska ögra det istället?



Hoppas det känns bättre nu i alla fall :D

2009-10-25 @ 12:48:24
URL: http://http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Welcome to sunny California!

Hoppas du haft en bra första helg.

Kram!

2009-10-26 @ 17:00:38
URL: http://jonhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0