In New York.

Efter 5 års väntan var man här....Jag förstår verkligen inte!
TACK underbara tjejer, Loppan, Jonna, Lisa som kom och sa hej då i söndagskväll..Ni fick upp mitt humör till topp, tack tjejer! TACK också till underbara Alexandra som gick upp 4.30 i natt och kom och kramade mig hej då..<3
Kan tacka alla i evigheter här, men tack för alla fantastiska mess jag fått..Ni är bäst!!

Väl på flygplatsen blev det många tårar när jag lämnat familjen..men det är bra att gråta ut, annars kommer chocken sen!! Flyget gick bra, men de sista 4 timmarna fick jag verkligen ångest..Vad gjorde jag? 1 år? Aldrig i livet..tankarna flög iväg på allt möjligt och just då önskade jag bara att planet vände..
Det kändes redan bättre framme på flygplatsen i NY, där fick vi ( jag och en svensk tjej ) plus 40 tyskar sätta oss på en buss till St. Johns Univeristy, som vi bor på, ligger nån timma utanför NYC!! Här har det varit datatid, möte, mat och rumindelning och som det verkar nu är det bara jag och en fransk tjej i mitt rum!! Tyst lär det ju bli iaf..haha!

Har varit uppe sedan 3 svensk tid och klockan är 00.40 på natten i sverige men bara ca 19 på kvällen här i NY, så man väntar på att få sova....GE MIG ENERGI!!!! I morgon börjar lektionerna 8.15 och pågår hela dagen så lite sömn skulle inte skada:)

Nu har det kommit 2 skånska svennar till hit, de verkar supergoa, så det känns bra. Dock verkar det inte vara någon svensk i min lektionsgrupp:( Får iaf öva engelska!!

Inget ont om tyskar..( eller jo, de är speciella ) men idag på planet får jag syn på den en grymt snygg snaggad flygvärd på planet.Yes, tänkte jag..ögongodis i 8 tim...Han måste va amerikan eller nåt...Då öppnar killen munnen och ut kommer fula tyska ord...WHAT??? Han kan inte vara tysk...tyskar har chinos till midjan, stora brillor och en färgglad rygga...tydligen finns det undantag, men det visade sig att han jobbade i främre delen av planet:(
Blev inget ögongodis där inte:(

Nu har jag fått mail från min värdmamma, ska nog svara på det innan man kanske ska dra sig tillbaka!!
( kl 19 på kvällen här i NY ..haha ) Skulle verkligen behövas!!
Nu är man iaf här och äventyret kan börja...konstig känsla, blandade känslor kan jag säga!!

Hoppas ni sover gott hemma i svedala!
Love.


Kommentarer
Postat av: mimmi

VÄLKOMMEN TILL NEW YORK :D

2009-10-20 @ 01:21:11
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Pernilla och valkommen pa amerikansk mark!!!

Jag kan verkligen relatera till dina kanslor du har tampats med idag. Men jag lovar, du kommer att lara dig fantastiskt mkt detta aret bade om dig sjalv och andra, och inte minst fa jatteskoj!

Du kan val skicka din address, skulle sa garna vilja ha den!

Kram pa dig och ha det sa trevligt i NY!

Kram



Linda i Minnesota

2009-10-20 @ 02:35:02
Postat av: Cecilia

Välkommen till amerikansk mark! Hoppas du får en bra tid på skolan! JAg vet maten är skit, toaletterna lite unkna men gör det bästa av situationen. Lycka till!

2009-10-20 @ 04:13:22
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

haha, äe stället så hemskt som man hört? asså typ fräsht? :P

2009-10-20 @ 17:44:11
URL: http://http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: EK

Hej Sis! Kul att det hade kommit lite fler svenskar :-) ha det toppen i NY, snart drar du till värmen...yeah! Puss och kram B

2009-10-20 @ 17:51:02
Postat av: loppan

Woooho,pillan NY är livet.

hoppas alla möten o allt så´nt går fint.

Lycka till <3



tänker läsa din blogg varje dag,bilder får du börja lägga upp !

<3

2009-10-20 @ 21:43:25
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att du äntligen kommit fram till, ja den alltid lite speciella au pair skolan. hahahah!Hoppas du får det super så hoppas jag vi ses snart. Kram Kram

Malin

2009-10-21 @ 06:13:56
URL: http://malinwennergren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul att höra att du kommit fram och att allt har gott bra! nu har du ett år av livets upplevesle kvar! ;D lycka till! :D

2009-10-21 @ 15:46:40
Postat av: Emmi

HEJ PILLY :D

Vad roligt att läsa om ditt äventyr!! Skriv mer om NY vistelsen :D Jag ärr sååååå taggad :D

Nervös inför mötet med familjen? :D

Lycka till!!

2009-10-21 @ 23:41:23
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Naliita

Äntligen händer det saker :D

Känns som jag hänger med till Usa utav ditt inlägg :] Lycka till nu

2009-10-22 @ 15:06:03
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: anna

haha pillis jag älskar det, men måste tyvärr göra dig besviken nu när jag har lite erfarenhet.. är du beredd? alla tyskar ser inte ut som i lär-dig-tyska-filmerna man fick se på högstadiet! :O ingen blev mer förvånad än jag, gick bara och glodde på alla normala kläder hela första veckan här haha. men saknar dig redan, över 3 veckor du vet :S puss puss puss

2009-10-22 @ 22:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0