Tuff dag!


NI är bara så underbara allihopa att jag inte finner ord! Ni anar inte hur MYCKET era kommentarer betyder för mig, har tyvärr inte hunnit svara på dem ännu, men bara vetskapen om att ni finns där och faktiskt tänker på mig gör mig 100 gånger starkare. Glöm aldrig att jag tänker på er heeela tiden !!

Idag har varit en förbannad jäkla skit pain in the ass dag om jag ska vara helt ärlig och det har jag ju lovat. Jag vet fortfarande inte varför jag känner att detta inte är något för mig..världens goaste värdfamilj, underbart ställe m.m. Jag som alltid älskat barn har ångest varje gång jag ska ta hand om dem, leka hide and seek var värre än att sitta på ICA 20 fredagar i rad..haha! jag brukar gilla sånt där, de gör mig orolig. Åka till parken, vika barnens tvätt som ändå inte går in i deras garderober även om 3 åringen har walk in closet..haha! (Är så avis på den, hon har 20 gånger mer kläder än mig, säkert!! ) Diska, bädda sängar, städa leksaker...allt känns så meningslöst, inte nog med det.
Idag har barnen börjat testa mig..3 år och trotsålder..kul va? Det började med att hon inte kunde ha varm mjölk, då var hon arg i typ 1 tim, hela dagen har det fortsatt och inte ens hennes mamma fixade det tillslut, sen fick jag skit för att jag inte la hennes ketchup på rätt ställe på tallriken. Ni fattar, till slut pallade jag inte mer och började gråta för första gången här..som tur var hade jag solglasögon och andra gången vek jag tvätt. Vad man än säger blir fel, men lyckas man är man helt plötsligt riktigt rolig, men det vänder fort..haha!
En liten uppdatering om dagens utmaning, ville inget annat än att dra härifrån idag, men men.

ikväll har jag ätit middag med värdföräldrarna och åhh, vad jag gillar dem, känner mig redan som en i familjen och som om jag varit här 1 år redan..Kan inte blir gulligare!! Värdmamman säger alltid, gör vad du vill till lunch och frukost och allt var inte blyg, ta vad du vill m.m, men sen slutar det alltid med att hon kommer och säger:
- Pernilla, jag gjorde i ordning en tallrik med mat där nere om du vill ha..:) Så har hon gjort mat iaf!!
Det känns alltid så mycket bättre på kvällarna, nu ligger jag här och myser i mitt rum som jag försöker få ordning på. Har redan ångest inför morgondagen dock..men vet ni vad??
Jag ska till DISNEYLAND i morgon:) Här i California!! De ska bli riktigt nice!!

Nu måste jag sova så jag är utvilad till nästa utmaning. TACK igen för ert stöd, ni är underbara!!
Här kommer lite bilder som jag lovat:)


Presentern jag fick i NY av värdfamiljen.


Skolan.


Teacher Nancy- saknar henne:)


På väg till frihetsgudinnan.


Här tog kayne West micen från Taylor Swift på MTV galan..haha!


Hyfsat nöjd med denna måste jag säga:)


Utsikt från Top of the rock.






Svenska Ewelina och Tess:)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag har läst din blogg några månader, men aldrig kommenterat så tycker det är på tiden att lämna en kommentar i alla fall.



För det fösta så tycker jag att du har en väldigt intressant blogg som jag går in på varje dag för att se om du uppdaterat. :) Så fortsätt som du gör! :)



Jobbigt att barnen testar gränserna, men den tiden måste ju också komma. Tråkigt nog. Men stå på dig och visa att det är du som bestämmer när mamma och pappa inte är hemma. :) Jättefina bilder du har tagit. Blir så sugen på att åka iväg nu! :)

2009-10-28 @ 09:28:25
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Brunnen

Ta en dag i taget sis! Du fixar det här! Kom just en stenhård spark från Plommis som också håller med ;)



Love you!

2009-10-28 @ 11:54:05
Postat av: janna

åå vad kul och se bilder, det är är din andra vecka, klart du har såna här tankar...du måste ge det tid. jag har en väldigt rolig nyhet att berätta för dig :) men vi tar det när allt har lagt sig lite mer och vi kan prata. ska ficxa skype snart med:) bamse kram från janne =)

2009-10-28 @ 11:56:56
Postat av: junita

gumman då!! be strong :) och du kan ju alltid komma hem .,. det ska ju inte vara en plåga. pusspuss<3<3<3

2009-10-28 @ 13:23:20
Postat av: junita

CARPE DIEM!! <3

2009-10-28 @ 13:24:56
Postat av: loppan

Pillan, de kommer bli bättre. tänk om du va ungen så kom det en ny nanny då ksulle du milja göra lite jävelskap !

Du kommer bli deras bästa nanny tillslut. va bara stenhård.



( kan du inte ladda upp bildenra i full storlek?)



Hoppas du får en underbar dag på DW !!!!!:D

<3

2009-10-28 @ 13:53:02
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Sara N

Stå på dig Pillan, du grejar detta! 3-åringar har sina ideér, trust me. Jag har fått smaka på den kakan.... Man blir testad på de mest konstiga visen. Det är mycket som utvecklas i små barns liv och snart kommer dom ändra på sig och du kommer bli deras IDOL!!

STOR, STOR KRAM

2009-10-28 @ 13:56:04
Postat av: Naliita

Det blir bättre, ge inte upp :) Du har dina läsare som stöd

2009-10-28 @ 14:00:45
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: Anonym

amazing pics !! :) Jobba på tjejen

2009-10-28 @ 17:37:49
Postat av: Lina

Hej Pernilla. Jag vet precis hur du känner, jag har varit i Denver i 2 veckor nu. Den första veckan kände jag precis samma som du, jag grät i en vecka varenda dag och dagarna igenom. Jag ringde till min mamma och grät och bad henne att boka en biljett hem. OCh de bästa är att bara gråta jag vet de låter sjukt, men jag va tvungen att verkligen nå botten och va helt knäckt jag hade packat mina väskor. Men nu sitter jag här 1 vecka senare och gillar faktiskt att vara här. De värsta du kan göra är att hålla de inom dig, ring till din mamma, dina vänner vem som helst och berätta hur du känner. Och glöm inte du måste tillåta dig att börja njuta för de gjorde inte jag. OCh de kommer ta tid, jag har fortfarande hemlängtan men inte på de paniksättet, TA EN DAG I TAGET! Och ge de iallafall till jul känns de inte bättre? Då har du iallafall försökt. Hoppas jag har hjälpt dig lite. Du klarar de! Massor av kramar Lina

2009-10-28 @ 17:53:47
URL: http://linaindenver.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

usch, hatar när dom ska testa en. men det är bara att inte ge vika. även om du känner dig taskig och vill att de ska gilla dig så är det bättre att få respekten först ^^ det kommer säkert bli bättre :D

2009-10-28 @ 21:48:40
URL: http://http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Malin

Kämpa på, det bir säkert bättre :) fortsätt så med bloggen, alltid lika kul att läsa, vilket jag har gjort i ett halvår snart :)

2009-10-28 @ 23:40:38
Postat av: mandy - au pair i Seattle

ja det ar jobbigt nar de testar en :s hang in there ! :)

2009-10-29 @ 03:56:25
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jättefina bilder!

Barnen testar en, tror du inte mina gjorde det? Haha, jag tror jag gjorde ALLTING fel. Än kan jag inte allt och gör vissa saker fel men det känns mycket bättre nu än innan. Barnen gillar en mer och mer och man lär sig att stå på sig mer. Jag har ännu inte drabbats av hemlängtan men jag vet att den kommer komma någon gång. Just nu har jag för mycket på gång för att ens sakna Sverige. Visst jag saknar Sverige men jag känner inte att jag måste hem, eller vill hem. Ta en dag i taget, du har tur som kommit till en underbar familj. Och vill du verkligen åka hem nu och alltid undra vad som hända om du stannade kvar? I don't think so.

Lycka till nu! Jag håller mig uppdaterad på din blogg! :D

2009-10-29 @ 05:08:11
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0