Seniorita!

Yihoo, här sitter jag och nyper i min dubbelhaka som är grunden till fööör många cupcakes och peanut butter crackers... Jaja, jag kan fortfarande ha alla mina kläder, jag kan fortfarande röra mig normalt, men lite sundare kost skulle man nog bli piggare av..haha!
Som jag sa köpte jag nya joggingskor..när jag äntligen köpt ett par är de för små. Fick ett mail av min pappa i morse som skrev, du har köpt för små skor Pernilla, jag betalar ett par nya! Okej, de tackar vi för daddy, men det behövs inte:) Antingen ska jag plågas med dessa tills det känns bättre, eller köpa ett par helt nya..Har inte bestämt mig än, men jag gillar dessa så mycket, både snygga och sköna ( när man står still ) . Får se hur det blir med det, måste verkligen börja springa snart, då kommer jag bli mycket piggare också!!
Nu när vi ändå är inne på mat spåret kan kah fortsätta där, nu har jag fått förklarat för mig varför ALLA au pairer går upp i vikt. Du kan skippa alla muffins, kakor, godis, glass i 1 år men ändå gå upp i vikt. Varför?
Här kommer svaret:
I USA tillsätter de tror det kallas corn syrup i nästan allting, bröd, flingor, pasta m.m. Detta ämnet är beroende framkallande plus att kroppen inte kan bryta ner det, det lagras bara som fett. Hur kul är det då?
Kan inte vara lätt för alla amerikanare..haha! Alla har informerat mig om detta nu, så tack för det:)
Min värdmamma köper mycket organisk mat så det kanske är lite bättre kan man ju hoppas!

Man måste iaf testa allt:)

Idag har faktiskt varit en bra dag med barnen..thank god! Började 12.30, städade rummen, vek tvätt, sen kom Kayla hem och hade skrapat upp handen så jag fick tvätta och hon fick välja ett Hello Kitty plåster, sen kom jag på att jag fick barnplåster av fam Geller innan jag åkte så frågade om hon ville följa med i mitt rum och välja ett fint plåster, vilket hon ville och första kommentaren blev..
- Ohhhh, They are soo pretty! Så hon valde ett blommigt plåster ( även om man knappt såg såret..haha ) Tack familjen Geller, det gjorde succe:)

Sen hjälpte hon mig vika tvätt och jag började leka barbie med henne och sen skrattade hon i ca 1 tim när min barbie var rädd för en ödla..haha! Sen cyklade vi iväg och mötte upp Parker som varit på playdate, hem med honom, packade simväskan, karate kläder och Kristy tog barnen till simlektioner och karate..
Jag var ledig 1, 5 timma och gick till stranden en sväng, men det var lite kallt så gick upp och tog en nap på 15 min innan jag började..
Städade alla barnens leksaker som var slänga över hela huset, sen kom Kristy och barnen hem och säger att vi ska till en mexikansk restaurang ikväll och fira mig:):) Woohoo!!
Så himla mysigt och gott var det..och mitt i allt kom de in med en mega stor pimpad hatt och satte på mitt huvud, sen sjöng de happy birthday och gav mig någon friterad glass med massa mums!!
Tack familjen, igen:)

Hela vägen hem kunde Kayla hålla mig i handen även om mamma gick bredvid..YESS!! Hon har faktiskt gett mig många kramar dessa dagarna..det tackar vi för..men hon är lååångt ifrån lätt att handskas med, här gäller det att välja sina ord, säger man något fel kan hon få ett litet utbrott..haha!
Föräldrarna säger att hon kommer vara sån, för hon är i den åldern när hon är mitt emellan stor och liten, mitt emellan att behöva sin nap på dagarna och inte..m.m.
Jag har iaf bestämt mig för att de ska inte få köra över mig detta året, det ska sluta med att de vill att jag ska stanna här!!

Som jag berättade säger hon ofta, Jag pratar inte med dig...och föräldrarna förösker förklara för henne att hon inte får säga så..och ikväll när vi gick upp för trappan var pappan fortfarande kvar i hallen och jag frågade vad hon sa då sa hon:
Jag pratar med.....så stannar hon upp...ehh..DIG och pekar på mig...
Så gulligt hon ändrade sig i sista sekund för hon visste vad hon sa fel..och båda föräldrarna berömde henne för att vara så duktig och jag också såklart..Det värmde..haha!
Hela dagen har varit en bra Pernilla - Kayla dag...:)

Måste berätta en gullig sak hon sa igår. Jag hade tagit grå-glittrig eyeliner på mig..så satt jag och Kayla i soffan och lekte och hon stannar upp..
- Ohhh ( hon säger alltid ohh..haha ) I love your eyebrows, they are beautiful!!
Hmm..menar du mina ögonbryn? Ahh, säger hon och pekar rakt in i ögat på min eyeliner..haha! Förstår sen att hon menar eyeliner när hon säger att det är grått...
Hon har sina stunder den här tjejen:)

I morgon är barnen lediga från skolan för det är Veterans day eller nåt..Ingen aning vad vi ska göra eller när jag börjar än..det ryktas om något zoo..Hoppas det annars kommer ungarna slå ihjäl varandra!!

TACK mamma för ditt andra paket, vad söt du är!! Extra tuggummi och en teklämma precis som jag beställt:)
muums!!

P.s. *Grannen borrade inte i morse...han hade bytt ut borrmaskinen mot en hammare...Alltså..jag trodde det var ett skämt när jag hör hur han bankar på som han aldrig sett en spik förr..I morgon ska han nog slipa fasaden eller nåt..utanför mitt fönster säkert...






Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag ar sa glad att min familj ocksa ater nyttigt, bara kyckling och sallad typ :p haha skont att man slipper rulla hem till sverige nasta ar :p

2009-11-11 @ 07:10:27
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Janna

då var det dags för ett nytt inlägg haha =) du behöver nog into oroa dig för att rulla hem din lilla spinkis=) ja därimot sitter stil hela dagarna känner hur jag sväller för varje dag ahaha:) tycker hon kayla verkar vara en riktigt chamör!du har verkligen blivit ordentligt firad, precis somd u förtjänar!=) love

2009-11-11 @ 11:39:44
Postat av: Sam

Fin blogg! :D

2009-11-11 @ 12:01:34
URL: http://samwitt.blogg.se/
Postat av: Niffe

Superfin blogg! Hoppas du får en bra dag :) Kram Niffe

2009-11-11 @ 12:06:21
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej

Tittar bara in.

Besök gärna min blogg och lämna gärna ett spår efter dig.

Ha en bra dag

2009-11-11 @ 12:25:24
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: elin

Shit, har suttit och läst din blogg i en timme nu tror jag. Har verkligen fått ut jätte mycket av den då jag själv åker som au pair till San Francisco på måndag. Jag är jätte nervös, för allt blev väldigt hastigt bestämt och alla ska alltid få allt att låta så super positivt. Men din blogg känns så ärlig, så ville bara säga tack för att du skriver. Kram Elin

2009-11-11 @ 13:59:29
URL: http://elinake.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Pernilla



Jag laser din blogg varje dag, sa kul att folja dig. Nar jag startar datorn ar det denna ordningen

-FB

-People.com

-Pilly.blogg.se

Va roligt det ar att hor att de tar sa val hand om dig och att du har det sa bra. Det dar med ungarna loser sig, det kan jag lova dig!

Ha en bra dag!!!

Kram



Linda

2009-11-11 @ 14:24:06
Postat av: Cecilia

Min familj köper också bara organic food. I organic food så är inte corn sirup tillsatt :) Så du behöver inte oroa dig för det. I vanliga matprodukter finns det corn sirup eller corn tillsattser i det mesta. Men ger corn till korna också, så de blir fetare fortare men det gör också att köttet innehåller med fett än de skulle om de inte gett korna cornen. Och mjölken blir mycket fetare också plus att de har corngrejs i jouicer och i princip allt annat.

2009-11-11 @ 18:54:04
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej min lilla Pillis. Va skönt att allt flyter på så bra nu. Den lilla damen i familjen är lite lik en Sessan Karlsson, vem det nu kan vara. Hade tänkt skriva ett mail ikväll men har jobbat länge idag så det får bli i morgon. Många pussar och kramar från din lilla mammma.( Det är nog bättre att fylla år i USA där blir man ju firad i flera dagar).

2009-11-11 @ 19:05:00
Postat av: loppan

tÄNKTE BARA SKICKA ETT <3

2009-11-11 @ 22:46:39
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Amy

Pernilla!!



Jag åker på söndagnatt! Känns jätte bra!

Jag är så taggad. Har förberett mig mentalt efter allt ditt skrivande. So I hope im fit for fighting när jag kommer ner :D



Känns det bättre för dig nu? :D

2009-11-11 @ 23:40:32
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Ullen

Hi, hi.. jag visste att plåstren skulle komma till användning. Trotsiga treåringar älskar att få sepecial treatment...



Ge inte upp med henne, förmodligen är hon mer trotsig än en normal treåring. Dock är det viktigt att du tänker att det inte dig som hon egentligen vill trotsa - det är hennes egna föräldrar. Hennes föräldrar vill inget hellre än att det skall funka mellan dig och Kayla, om hon är trotsig/otrevlig mot dig så är det hennes föräldrar som får lida i slutändan. Treåringar är ganska "smarta"!!

Ta det inte personligt, du vet att du är super med barn.



Kram på dig!

2009-11-12 @ 09:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0