Roadtrip.

God dagens!

Då var man mätt och go igen efter en härlig frukost, vaniljyoghurt, keso, jordgubbar,valnötter, pumpabröd ( som jag och barnen bakat ) och brieost såklart:) Shit, det lät som mat för en hel vecka..haha! Gott var det iaf!
Kommer knappt ihåg var jag gör på dagarna, men igår efter lite jobb på morgonen, tog jag bilen till Torrance för att fixa mitt Social Security Number som jag berättade om..Ställde in GPSn och tro det eller ej, jag KLARADE det, Yihaa! Missade bara en avfart, men de var ju bara att vända så det gick fint! Har hört att det kan ta ca 3-4 tim inne på SS, så jag var väl förbered, men det tog bara 15 min för mig:) Såå gött, så eftersom jag visste att det fanns ett STORT köpcentrum i närheten messade jag Kristy och frågade om jag kunde stanna där ett tag och visst kunde jag det:) Sökte efter köpcentrum i staden Torrance och plötsligt tog bilen mig till en stooort köpcentrum. Alla som känner till Forever 21 skulle älska detta, 2 våningar för bara F-21, grymt var det!! Var även inne på H&M som ser ut exakt som hemma. Är faktiskt väldigt nöjd med min present till Kristy ( vill ha den själv ) gick in på Victoria Secret och köpte ett kit med bodylotion, tvål, parfym..ni anar inte hur gott det luktar!! Så får man det i en sån snygg påse också, det gör ju hela grejen, så jag är nöjd:)
Annars blev det bara lite nagellack, träningskläder och en plånbok..
Sen skulle jag hem också och det gick väl sådär..hehe! Ibland hann jag inte ta av på de rätta avfarterna, man vill ju inte slänga sig genom 4 filer och svänga vänster..haha! Jag tog det säkra före det osäkra helt enkelt:) Men det grymma är att GPS hittar en ny väg om man kör fel så jag körde på och jag kom hem!! Yeey, var allt lite stolt över dagen:)

Sen blev det jobb som vanligt, en powernap hann jag med också..sjukt vad trött jag är hela tiden!! Längtar efter sängen varje dag..Men tror inte det är så konstigt för jag har varit uppe i varv i 2 veckor, lärt mig massa, koncentrerar sig hela tiden på ett nytt språk, vill göra så mkt man kan..m.m. och nu börjar all spänning släppa så det är väl en blandning av sen jetlag och spänningar som släpper, i guess!

Sa jag att jag fick världens finaste paket på posten??
Det fick jag iaf och jag såg direkt att det var från min största syster:) Ska ta kort på det, men det står öppnas 9 november så jag får inte öppna det förrän på måndag då det är min födelsedag!! Tack sis <3

Idag ska jag träffa en svensk au pair som förlängde sitt år från boston och gör sitt andra år här i Manhattan Beach, så det ska bli kul att träffa henne idag:)
Annars blir det jobba mellan 3-21 sen och då ska jag förmodligen med Parker på födelsedagskalas hos någon kompis.

Ah, måste berätta vad min söta värdmamma sa i morse..Jag stod vid bilen och gjorde klar Kayla i barnstolen, så sa hon: Just det jag träffade en vän till mig igår, som jag pratat mycket med om dig en längre tid om att du skulle komma och så, och då frågade hon om dig och då sa jag, Hon är helt underbar, hon är som en ängel, hon fixar allting, kan allt...det enda som är kvar är att köra barnen..det är perfekt!
Jag blev helt rörd, och gav henne en stor fet kram och sa att de var den bästa värdfamiljen man kunde få att jag var så lycklig att få dem som värdfamilj..
Det roligare var att hon sa att hon vet att jag är väldigt hård mot mig själv, och det är lite kul att hon redan märkt det. Jag har sjukt svårt att ta åt mig det de säger eller vad någon annan säger om det är bra kritik, men hon sa att jag absolut inte ska vara hård mot mig själv!!!
Kan inte riktigt ta åt mig det nu heller, för jag känner inte att jag gör ett sådant bra jobb som hon säger, men men tack för det iaf, alltid superkul att höra iaf:)

Till något helt annat så går engelskan sämre denna veckan tkr jag, får inte fram mina ord riktigt..haha! Men om jag tänker efter så går det faktiskt bättre än på NY-skolan så det är väl framsteg, har väl kommit in i en språksvacka!!

I helgen blir det B-party för hela slanten och förhoppningsvis köp av joggingskor innan jag ruttnar i min egna kropp..haha! Har slutata att promenera i mina sandaler för jag har börjat få värk i och runt hälarna..konstigt..haha!

Nu ska jag måla naglarna, hoppas ni alla får en super bra helg vad ni än gör!!!
Någon snö i Svedala än??
miss u <3

Kommentarer
Postat av: brunnne

åh, jag vill också!!!! forever 21 och victoria secret är ju bara så grymt bra!!!! shoppa på ordentligt under året, inget slår en rosa påse fylld med godsaker...puss på dig!

2009-11-06 @ 20:30:32
Postat av: Junita

pillis jag bli värsta sugen på att bli aupair! Jag sitter alltid och läser din blogg här när jag jobbar!! =) <3 .. igår ringde lollo till mig och bah: "kan du komma ut med mina grejjer, jag är utanför ditt hus nu , jag övningskör"... Jag trodde hon var värsta sur.. sen satt hon ensam i bilen och hade tagit sitt körkort!! KUL VA?? jag vill också ha det nu :) hihi!! Jag tror du är världens bästa au pair förövrigt.. du är ju så omtänksam!! PUSSPUSS pillis <3<3<<33

2009-11-07 @ 11:58:26
Postat av: Janna

waaa hade missat massa inlägg måste läsa nu!!!

2009-11-09 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0