Policeman in da house...

God kväll eller förmodligen god morgon Sverige:)
Efter 2 tim jobb var kl 9.00 och jag tänkte ge mina nya joggingskor en sista chans med compeed. Redo ger jag mig ut ur huset och ser en polisbil hos grannen..Jaha, tänker jag har vi brottslingar till grannar nu också. Går vidare och ser att en polis står och plingar på våran dörr..

- Ehh, det är ingen hemma får jag ur mig..
- Okej, bor du här?
- Aa, eller nee, eller jo jag är deras au pair..haha!
- Jaha, okej jag fick ett 911 -call från ert hus så jag ville kolla så allt är bra.
- Hmm, fick du? Ne, men allt är bra..Jag gick nyss ut ur huset, vill du kolla?
- Ja, jag kommer gärna in och kollar så allt är bra så jag kan vara säker säger polisen..
( när jag väl släppt in honom, slår mig tanken att det kanske är en fejkpolis som ska slå ner mig och kidnappa mig och gräva ner mig i Mexico..)
- Han kollar runt och ber att få se mitt ID så han vet vem han pratat med, talar in på sin Walkie talkie och då känner jag mig säker:) Det var en riktigt polis!
 
Då vet man att 911 funkar iaf..haha!
kristy sa att det hänt en gång innan från deras gamla hus eller nåt, men de hade stängt av den linjen som orsakade det så ingen aning om varför, lite kul var det iaf:)
Jag tog mih ut på min promenad men var hemma igen efter 8 min för blåsan på min häl har spruckit mer och det var helt omöjligt att gå. Istället gör jag mig goooood frulle, det gamla vanliga + en nybakad crossiant som Kristy bakat:) Jammie!
Läste lite mail och där tror jag min lilla mini-hemlängtan kom..Läste ett mail från min vän Hanna som även bifogat en bild på oss och då insåg jag verkligen hur oförskämt bra vänner jag har..det är nog det jag verkligen insett under denna 1a månaden..Tack Hanna! Jag lipade lite och saknade alla där hemma, men det var skönt att gråta en skvätt!!!

Tog med Kayla i vagnen och gick uppför hillsen som var så brant att jag trodde jag skulle flåsa iväåg hela Manhattan Beach eller nåt..haha! Jäklar vad jobbigt, men vi lyckades komma till Parkers skola tillslut:) Därifrån gick vi till parken, lekte med andra barn i nästan 2 timmar. Gick hem och de båda bråkade i vagnen hela vägen och det slutade med att Parker blev sur och var sur och ledsen hela eftermiddagen..
Tyckte faktiskt synd om honomn till slut för han bara grät och grät och han sa att han inte visste varför han mådde så..så jag försökte ha lite deep talk med honom. Stackars pojk:( Mitt i allt kommer Kayla:
- I think he miss mum!!
- NO I DONT!! säger parker..haha!
( Kristy förklarade att han kan bli så ibland, tydligen  pga lågt blodsocker..

Hursomhelst, vi lekte, bakade Cornbread ( smakar exakt som sockerkaka ), lagade middag, Parker åkte på fotboll, jag badade Kayla och nu sitter jag här...
I badet sa Kayla: Dance for me, dance for me, do the dance..
Då sa jag att, Kayla kom du ihåg igår när du fortsatte komma upp ur din säng då sa jag att jag kan dansa för dig 20 min i morgon om du stannar i sängen, men du fortsatte komma upp och då sa jag att jag inte kommer dansa för dig denna veckan...så jag kommer inte dansa för dig denna veckan.
- Ohhhh, svara Kayla..och sitter tyst en stund..hon var förstående iaf!

Puh, min rygg är helt krossad känns det som..så fort jag böjer mig känns det som någon hugger in en hammare i den eller nåt. Tror det beror på att jag lyfter och böjer mig så mycket, plus att jag tappat mycket muskler..
Vill verkligen inte ta ipren, så ska försöka..Jag skulle behöva en spikmatta, muskelkräm, mammas massage och en ledig dag kanske..hehe!

Yes, imorgon ska jag få sovmorgon..de gillar jag!!! Ska kanske med Silvia och köpa joggingskor på förmiddagen..Får väl helt enkelt köpa ett par nya...även om jag älskar de nya, exakt de jag ville ha, bara lite små:)
Tack ALLA igen för kommentarerna..Önskar att ni förstod hur mycket det betyder!! THANKS <3<3<3




Kommentarer
Postat av: Janna

haha du måste ju vara försiktigt, bra att du är betsämnd mot lilla sötisen =)fortsatt så vännen! måste skype snart, saknar dig!

2009-11-13 @ 09:01:50
Postat av: Getingen

Det känns tryggt att det finns poliser som vill kolla till läget :) tycker verkligen du ska köpa nya löparskor. Pappa betalar ju :) jag hade min nya igår på gasellklubben, de va grymma! Det värsta som finns är ju att springa i för små skor. Om du vill kanske jag kan köpa dina gamla om de passar mig :)vill köpa ett par i USA, kan lika väl köpa dina då. Hoppas vi kan hitta någon dag som passar så vi kan skypa, looking forward :)) Stor PUSS!

2009-11-13 @ 12:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0