Perfect b-day!!!

Först och främst, jag kommer aldrig någonsin kunna tacka nog för alla gratulationer jag fått av er!! Att öppna min mail i morse var som att sväva på moln, jag visste att jag hade underbara vänner, underbar familj och släkt, men att ni var SÅÅÅ underbara..haha. Jag blev så rörd av alla mail och bilder ni skickat till mig så alla tårarna började komma på en gång, så jag beslutade mig för att spara mailen till kvällen istället!! Jag har nu läst alla och jag ligger minst 50 mail back nu..måste nog ta ledigt 1 vecka för att komma ifatt mig:)
Hursomhelst, TUSEN TACK, kommer aldrig glömma hur fantastiska ni är. Helt otroligt!!
Tack tack tack till alla kommentarer också, ni vet hur mycket jag uppskattar det!
Jag kommer aldrig kunna tacka nog, så jag kan lika väl sluta nu..hehe!

Nu till min birthday, som varit en helt underbart bra dag måste jag säga:) Har inte känt mig ledsen 1 minut, bara glad av att  ha alla er därhemma och att dessutom få fira min födelsedag med sol och värme:)
Dagen började med att jag gick upp och hämtade min svenska flagga, mina paket, la mig i sängen och sjöng jag må hon leva för mig själv, sen började jag öppna alla paket och när jag öppnat ett paket så sa jag, Åh, tack " Mamma" precis vad jag önskat mig. Det är sant jag gjorde det..haha! Måste ju låtsas att familjen kom in och sjöng:) Detta fick jag:



Sen ringde familjen från Sverige och sjöng, tack päronen:)
kl var 11 och kristy min värdmamma ville bjuda ut mig på frukost..Jammi!! Vi åkte till ett supermysigt ställe, känt för sin amerikanska frukost..riktigt svårt att välja men det blev amerikanska blåbärspannkakor för mig och min värdmamma tog en skiit god toast, fylld med massa godsaker:) Den blir det nog nästa gång!!
Det blev prat om allt mellan himmel och jord, om barnen, vad jag vill uppleva under året, sverige m.m. Riktigt mysigt!! Självklart tog jag lite bilder till er:) Tro det eller ej, jag orkade INTE äta allt..haha!


Kristy:)


Sen satte sig jag och Sofia på piren och pratade en stund innan hon skulle jobba!! Och vad gjorde jag sen?
Jag gick till en nagelsalong 2 min från vårt hus som kristy tipsade om, och där gjorde jag både manikyr och pedikyr..åhh, jag älskade det! Även om det var kineser som inte kunde e´ngelska typ, så kändes det så lyxigt och bara sitta där..de masserade händera, fötterna, filade, fixade nagelband, sen får man välja en färg som de målar och det ser så mycket bättre ut än när man gör det själv..naglarna är så, ja jag vet inte fria från döda nagelband eller nåt, haha! Mitt i allt börjar hon pilla i mitt hår, jag bara okej, ska hon leta löss?? Ne, då börjar hon nackmassage på mig...Waaaa, vad skönt det var:)
Kan säga att jag var mycccket nöjd efter besöket och allt detta endast för 16 dollar, plus 2 dollar i dricks, så det blev typ 130 kr eller nåt kanske!

Det har faktiskt varit varmt här idag, så jag passade på att sätta mig med en tidning nere på uteplatsen, men ananas och en filt, och bara njöt av dagen!! Bild på det med såklart, vill att ni ska hönga med i min b-day!
Naglarna + min kära utsikt! Haha, det roliga var att när jag satt där kom det en kille förbi springande, och stannar mitt framför och börjar stretcha och göra armhävningar..haha! Grejen var att jag inte ens såg honom från där jag satt för det var en stol i vägen, bara om jag typ låg ner..Så jag såg inte ett skit vad han gjorde ändå, så om han ville ha publik så lyckades han inte;)


Nu var det dags att inviga testa mina nya joggingskor igen och påväg ut träffade jag grannen som är DJ, proffesionell volleyboll spelare, model och allt var det är..har inte sett honom sen första dagen när jag kom  hit, så första gången jag snackade med honom nu också, vilket var nice..haha! Han är typ 30 år, så mamma var lugn!! Det slutade med att jag inte kunde springa för jag hade sån jäkla skoskav, för jag har förmodligen köpt för små skor..smart av mig!! Så fick gå en runda och sen ta av mig skon..

När jag kom hem stod, barnen och kristy där och väntade med 2 brinnande Cupcakes och present..Så sjöng de för mig och grattade mig..Mer cupcakes..hahahaha! Tror jag drömmer cupcakes snart:) Fick ett sjungande kort och en super mysig filt till min soffa, ni ska bara ´känna hur cozy den är!!!



Mmm, självklart blev det en ikväll igen! 3e dagen i rad:) Ska det va så ska det va..
Kvällen avsultades med mys med min värdmamma, mat, desperate housewifes, dancing with the stars och en cupcake:)

Självklart är alla födelsedagar hemma super!!! Men jag har många kvar att fira hemma och denna har varit super duper bra på alla sätt:) Äntligen en solig födelsedag!!!
Insåg nog lite idag också att jag lever lite i min dröm här..tar ett tag att inse det, men jag gör det, för jag har drömt om detta så länge och tänk att det blev så bra och vilken tur jag har!!! Sverige finns kvar, förmodligen oförändrat. Om bara barnen vore lite lättare och min, familj,, släkt och vänner kom hit då skulle jag kunna stanna här lääänge:) Inga dåliga krav va? Flytta hit nu!!!

I morgon blir det sooovmorgooon, som jag faktiskt hade idag också, men ne då ska grannen borra igenom ett hål i hela hans betong hus typ..Stängde alla fönster och la en kudde över huvudet, men det hjälpte ju inte ett skit!! Ingen sovmorgon där inte. Om jag hör en början till borrning i morgonbitti, då går jag ut, greppar tag i borrmaskinen och borrar ett stort hål i grannens skalle...då ska det nog bli tyst på honom!!

Haha, nu behöver jag sömn!! Håll ut allihopa, svar på alla era underbara mail kommer, det lovar jag!!!
TAAAACK för allt <3


Kommentarer
Postat av: brunnen

åh, blir så glad när jag läser detta! du är värd alla gratulationer i världen. tror faktitskt du blev mer firad än om du hade varit hemma ;)

en litet tips...fortsätt med naglarna lite då och då, det gör än faktiskt lycklig och känns lite lyxigt!!!



hörs i veckan!

puss och kram

2009-11-10 @ 08:39:24
Postat av: Janna

åhh när jag läste detta började jag gråta av lycka och lättnad. jag blir så otrolig glad när jag hur om att du mår så bra och haft en sådan lyckad dag. Du är värd guld och du har verkligen haft en guld dag! Hoppas dagen idga blir toppen med! Du är i mina tankar. love*

2009-11-10 @ 10:17:45
Postat av: Nilsson

GRATTIS PERNILLA! Läser att du verkar haft en riktigt härlig födelsedag. Hoppas du mår bra och att dagarna känns bättre o bättre.

Ta hand om dig och din drömvärld ;)

KRAM

2009-11-10 @ 12:14:14
Postat av: loppan

Jag har inga ord, jag trodde inte att det fanns platser på jorden som verkligen var som i den du lever i. Seriöst, de är ju som i OC. du lever OC världen. jag döööör. Här hemma sitter man nu i soffan, det spöregnar ute och blåser storm.

Jag har också gjort mina naglar idag ILIKE ! ( hos sanna) jag lovade att hälsa till dig.



Ta hand om dig !<3

2009-11-10 @ 16:35:06
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen!

Vilken B-day syrran!!! Det var du verkligen värd, så kul när du lägger ut bilder, me like! Ingen dålig frukost :) när jag kommer måste vi äta på det stället :p du har verkligen blivit firad...så häftig födelsedag!!

Love u! Puss

2009-11-10 @ 16:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0