My name is Tyra..

Okeej, jag blir helt tårögd av alla era kommentarer..det kan verka som en fis i rymden att bara kommentera ett ord, men ni anar inte hur mycket det betyder! Jag älskar det!!! Ni är heelt fantastiska hela högen..dagens höjdpunkt att läsa era fina och grymt roliga kommentarer, det får en även att uppskatta saker mer..TACK!!!

Då var det som alla vet måndag, ny vecka och nya möjligheter..och tro det eller ej, jag vaknade upp med positiv energi som skulle ta mig genom denna dag på ett eller annat sätt!!
Jag snoozade 1 tim, gick upp vid 9 tiden och snackade lite med syrran på msn, svarade på mail, städade..tog sedan på mig mina gladiatorsandaler ( får panik av att inte ha skor ) och gick en runda längs stranden i ca 40 min, sen blev det en efterlängtad frukost som bestod av, vanilj yoghurt, valnötter, jordgubbar, banan och lite musli! Kl var 11.30 och dagens arbetsdag började, jag städade och diskade tills barnen kom hem, och eftersom Parker hade playdate så blev det 6 ungar..gjorde mat till dem och försökte se till så de inte kastade bollar inomhus...
Min värdmamma hade bakat cupcakes i morse, så de fick barnen dekorera..eller jag gjorde chokladen och de la på 1 godisbit, och sen tog hela i ett svep :) Barnen blir helt vilda inne, så jag och kristy tog med alla till stranden..men helt plötsligt blev det jätte dimmigt och man såg ingenting, och då säger den ena killen att det kommer komma en storm, och alla kommer dö, för det gjorde det annan gång ( ? ) De andra instämmer, JA, det börjar regna vi måste springa in..Jag små skrattar för mig själv och säger till ungarna, killar - vi kommer inte dö av lite regn...vi väntar och se, det kanske inte ens blir något regn..haha! ( hjälp de smälter säkert om de får 1 droppe på sig )
Då börjar Kayla gallskrika för hon tror att hon ska dö, hon springer till mamma och säger, I want to play inside with her och pekar på mig.. ( Pernilla heter jag, ingen kan säga det namnet )

Jag tar med Kayla in och försöker lugna henne och förklara att ingen kommer dö i ca 30 min...haha!
Sen åker killarna hem, och jag had ett break på 2 tim som tur var för sen kom nästa gäng med ungar på en ny playdate..haha!

Då gick jag till downtown manhattan beach och hittade en matäffär, så jag kunde köpa mig 1 shampoo och 1 balsam och av ngn anledning blev det 105 svenska kronor..haha! inte som hittat direkt.
gick förbi jamba juice och skulle köpa med mig en mangodryck på vägen och nu till rubriken..
Här i usa kan ingen uttala mitt namn, det blir mer PÖRNILLA, eller PEAR ( som i päron ) NILLA. så jag har gett upp och numera uttalar jag det på amerikansktvis..och varje gång säger mina v-föräldrar, fast egentligen heter hon ..Ja så förösker de uttala mitt svenska pernilla..haha!
Iaf, när jag skulle köpa jamba juice idag, så måste de alltid ha namnet..och kassörskan säger:; and whats your name? Eh, Tyra svarar jag..haha! Jag visste att jag skulle få bokstavera det annars..så Tyra funkade bra:D

Väl hemkommen, vilade jag i 30 min innan nästa pass..då lagade jag mat till ungarna..sen åkte min värdmamma iväg, så ikväll har jag varit sj med barnen, och det skulle ätas, badas, och sovas!!
Hur gick det?
SKKIIIITTT BRAAAA!!!!
Jag hoppade av glädje efter denna kväll, ingen dramatik, allt gick som planerat..och jag är såå glad för det!!

Efter att ha städat lekrummet efter 50 ungar och diskat så åt jag och sen fastande jag i detta förbannade skafferi i 30 min...fasen va gott det är..man vill testa allt också:D Jag hetsäter i typ 30 min, sen ångrar jag mig alltid, haha! 
Och nu har jag precis läst ett underbart mail av min vän Joanna..Tack gumman, var tårögd genom hela mailet - av glädje!! Du är såå fin! Svarar så fort jag får tid, vill svara:) 

imorgon blir det jobb 7.30 - 4.00, yiihaa!! 
sorry för mina långa inlägg:( 

 

Kommentarer
Postat av: Ullen Geller

Go Tyra!! (bra namnval där)



Tjerna undrar när du kommer o hälsar på.... :)

- Ja, typ om ett år...

- Är det långt dit?

- Ganska..



Vi får skriva brev i stället....

Kul att du trivs bättre nu. Må så gott och ta hand om dig.



Kram

2009-11-03 @ 08:31:37
Postat av: aleex

hahaha, tyra. det va riktigt bra! att du skulle vara så snabbtänkt trodde jag inte ;) hhaha.

shit, du verkar verkligen ha det så bra, pörvnill, nu börjar din dröm- DU BOR PÅ STRANDEN!!!!! waaa. tänker på´dig så mycket. "va gör hon NU?"



du är bäst!!!!!

2009-11-03 @ 09:35:54
Postat av: Bruno

Jag älskar dina lååånga inlägg Tyra! :-) det var kul att du sa Tyra, du e för go!! Så glad för din skull att det gick bra med barnen på kvällen, känns så skönt efteråt!! Håller med alex, du är BÄST! pussilipuss : p

2009-11-03 @ 12:04:34
Postat av: Janna

haha tyra!!!! de blir ditt nya smeknamn, haha go du är vännen. haha får bilder framför mig med dig coh alla barnen haha så kul! våga inte skriva kortare inlägg, love it!!! puss på dig

2009-11-03 @ 15:46:01
Postat av: loppan

Då var det dax för dagesn kommentar. assså detta är typ ´dagens moment när jag går in och sätter mig för att läsa din blogg.

Pillan-Pullan-eller varför inte tyra, det funkar ju vilket som.



Det låter som du har det riktigt bra där, och bttre dagar kommer.

<3

2009-11-03 @ 17:24:50
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Amy

Jag håller med ovanstående!!

SKRIV MER UTFÖRLIGA OCH LÄNGRE INLÄGG :D älskar att läsa om ditt liv därborta :D



hihi Lycka till med allt TYRA ;D

2009-11-03 @ 21:40:52
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

man är van vid dina långa inlägg nu, det är lugnt, jag gillar dom :D

Medn vad skönt att allt har ordnat sig nhu. hoppas du inte har några dåliga känslor numera när du vaknar ^^

2009-11-03 @ 21:42:11
URL: http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Sara N

Tyra, skitbra Pillan =) Kör på de!

De kanske blir du som får ta över Top Model efter

Tyra Banks en vacker dag...."I only got 1 foto left in my hands"...haha

Kul och höra att det går så bra där borta. Du e grym!

KRAM

2009-11-04 @ 09:06:26
Postat av: Rebecka

Oh herregud vad jag blir avundsjuk. jag ska själv åka till usa efter studenten i sommar. Hur gammal är du? Trivs du? Kändes det jobbigt att åka? Jag har så många frågor, haha! Hoppas allting är bra på andra sidan jorden.

2009-11-05 @ 09:38:34
URL: http://rsz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0