Kalas.

JAG saknar sovmorgon!!! Ni vet när man la sig kl 22-23 på kvällen och sov hela natten och vaknade utvilad kl 10-11 på morgonen..Sova är väl ändå livet, haha!
Här är jag helt död kl 8 på kvällen, somnar senast 10 om det blir som jag vill och vaknar någon gång på natten, sen nästa gång vid 5 el 6 sen vid 7 och då går jag vanligtvis upp, men som idag när jag hade sovmorgon, då kan man minsann inte sov ut!! Vaknar alltid tidigt på morgonen och jag är helt död. Men idag låg jag kvar i sängen till kl 9 bara för att lura mig själv att jag sovit ut..haha!

Igår, träffade jag en svensk au pair Silvia här i Manhattan Beach och det är jag såå glad för, super go tjej som jag verkligen hoppas jag kan hänga med en del:) Hon är dock 87:a, men va gör det?:)
Planen var att vi skulle åka till Hollywood och Universal Studios i morgon, men p.g.a. lite strul med bilar och mina jobbtider så får det bli en annan gång, men då har man ngt nice att se fram emot:) Istället blir det en lite mindre utflykt i morgon, kanske Santa Monica!

Kl 4 i går åkte jag med Parker på hans kalas och då insåg jag vad jag lär mig saker jag hade varit obekväm med hemma..Kristy hämtade upp några andra barn, släppte av oss hos födelsedagsbarnet, och därifrån skulle de ta oss till Bowlingarnen och Lasertag stället där kalaset var. Här är det ingen fiskdamm hemma i huset inte, här slår man på stort..haha!
Jag var iaf med alla barnen, på dessa aktiviteter i ca 4 tim innan det blev avfärd hem med olika mammor hit och dit, mycket samåkning i detta land! Det jag menar att jag lär mig av är att, någon släpper av mig på främmande ställen, med personer jag aldrig mött innan, nytt språk och där ska jag fixa det som behövs. Låter kanske inte så konstigt, men det är inte något jag hade känt mig bekväm med hemma. Här blir det snart naturligt, jag träffar nya personer varje dag..och alla väldigt gulliga och trevliga, den ena hetare morsan efter den andra:)  
Det känns riktigt bra att lära sig sånt..Man blir nog mer självsäker kanske, det är nästan ett måste!
Dessutom är det ett plus att komma från Sverige för deras uppfattning om oss är att alla är snygga, fin hy och allmänt fräscha..haha! Har hört det från flera håll nu, så alla svennar, bli stolta:=)
Det roliga var att pappan till födelsedagsbarnet var vääldigt trevlig och så, men lite närgången..haha! Kom smygandes bakom axeln och ville att jag skulle bowla och göra en strike åt honom, men jag skyllde på fel skor:)
Han var iaf skit rolig och väldigt " rolig " med många bruttor inkl hans fru, så jag behövde inte va så rädd till slut..hehe.

Efter kalaset kom jag hem och här var det fullt ös med middag och fest med värdföräldrarnas kompisar..och då var det dags att lägga barnen, vilket gick hyfsat bra efter att Kayla sprungit ner till mamma och pappa två gånger och sagt att hon var hungrig..
Sen åt jag middag och svimmade av i min säng typ...

Nu hade jag tänkt att bara fixa med mail, och ta det allmänt lugnt, men Silvia undrade nu om jag ville med till ett köpcentrum och de tackar man ju inte nej till!! :)
Ikväll blir det jobb och födelsedagsfest för min värdmamma, vilket betyder ännu mer barn!!
Hoppas er helg är bra!

Kommentarer
Postat av: loppan

Pillan jag följer ditt liv men har slarvat lite nu i helgen. dU FÅR LÄSA MIN BLOGG SÅ DU HÄNGER MED VAD SOM HÄNDER HÄR I HABO. OJ CAPS!!! Varit utgång på utgång för min del.



Jag längtar efter dig. Men jag ser att du har det bra och då mår jag bra.

Pillan <3

2009-11-08 @ 16:17:09
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ville bara säga att du har en väldigt trevlig blogg! Satt och läste igenom HELA din blogg igårkväll/natt (så går det när man är hemma och är sjuk). Är själv i matchningsprocessen nu, precis blivit godkänd, och tyckte jag fick fina tips, speciellt i inlägget du skrivit ner alla dina frågor till familjen :) Trots att jag fått ihop ca 40 frågor själv, så var det en hel del frågor där som jag inte alls tänkt på att fråga. Men nu har jag dem i min frågelista med!



Jag kommer fortsätta att följa ditt liv där borta i Cali nu! :)

2009-11-08 @ 18:00:31
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: aleex

DU LEVER DRÖMLIV!!!!



imorn- är det Din dag! i love you much.



vill oxå bara berömma dig, för du är så sjukt duktig! du bara utvecklas å utvecklas, snart är du en mogen kvinna. haha! stolt över dig Pill i rumpan!

2009-11-08 @ 19:22:31
Postat av: Agneta

Massor av GRATTIS på din födelsedag imorgon önskar hela familjen Gårlin. Hurra ... Hurra...!!!

Soliga och jättevarma hälsningar från Habo....är dock bara en önskedröm men från våra hjärtan till dig stämmer det!! Ha en jätteskööön födelsedag. KRAM

2009-11-08 @ 21:55:53
Postat av: Amy

Vännen! Jobbar du hela tiden? :P helger med?

2009-11-08 @ 22:29:00
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Janna

underbartunderbart!!

2009-11-09 @ 10:14:59
Postat av: Emma

Universal Studios är sjukt najs!!!

2009-11-09 @ 20:23:10
Postat av: anna

haha så klockrent när jag läste det där om att vara helt död åp kvällarna, jag har bara en unge och jobbar inte ens hälften av vad du gör men är helt slut ändå :P det är ju helt sjukt vad mycket du hinner med. måste säga att jag är så himla imponerad av dig pillis! blir lite nostalgisk här men tänk när du inte kunde sova över hos kompisar och se vad du gör nu!! jag är stolt över dig och du är grym! saknar dig! <3

2009-11-11 @ 18:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0