Jag har fått spysjukan x 100.

Min syster sa till mig: Jag gillar dina rubriker de passar alltid så bra...Vet inte om jag tycker denna är så speciellt bra, men den stämmer till 100 %.
Vill inte skriva för att få massa medlidande nu, men har lovat att uppdatera.
När jag gick och la mig första kvällen här, somnade jag men vaknade hela tiden av illamående och trodde det berodde på att jag inte ätit på ett tag och inte så mycket. Kl 1 på natten gick jag upp för att ta en banan, men jag hann bara till köket förrän jag fick springa till toan och ja, spy. ( om ni äcklas av sånt här, sluta läs ) Spydde som en kalv, jag hade pyjamas, mysdress och filtar men satt bara och skakade. Mådde illa, spydde mer. Ursäkta språket men om jag säger såhär, om jag inte spydde satt jag på toaletten. När jag spytt 15 gånger slutade jag räkna, och till slut var kroppen helt tom, men den ville spy, men inte ens vatten kunde jag få ur mig.
jag ville inte väcka någon här, men jag höll på sådär mellan 1-5 på natten sen kom den andra familjens Grandma upp och tog hand om mig, gav mig Cola och kex, även om jag knappt kunde få i mig något.

Till slut låg jag på badrumsgolvet av utmattning och när mina värdföräldrar kom upp, tog de med mig ner i deras rum så jag fick ett eget rum och nära till toan. Kristy sa att jag skulle vara utan vatten i ca 2 tim tills jag slutat spy, och tills magtabletten börjat värka,  sen måste jag börja fylla på med vätska och lite mat.
Jag sa att jag inte hade någon feber men nästa gång de kom in var min panna kokhet så varför inte få lite feber också. Jag kommer knappt ihåg en del stunder från igår, jag vet däremot att när de kom in och kollade till mig så började jag prata svenska med dem..haha! Jag var helt yr och visste knappt vad jag gjorde, men sen kom väl engelskan efter ett tag. Alla åkte skidor igår och jag låg i rummet i 12 tim, ingen aning om det var dag eller natt. De har verkligen tagit hand om mig väl här, alla är verkligen omtänksamma. Imorse kom grandma ner till mig och berättade en historia om hennes släktingar som hälsade på dem 2 veckor och de fick influensan 1 vecka och aldrig varit så sjuka..så allt kan hända!

Det sjuka är att för 2 veckor sedan pratade jag och kristy om sjukdomar och då sa jag att jag blir nästan aldrig sjuk, max 1 gång om året..och nu, har jag aldrig varit så här sjuk i hela mitt liv!!! ( vad jag vet )

Inatt sov jag i min säng, men har lyckats sova nästan hela natten, vaknade och tog tablett sen somnade igen. Verkligen behövligt! Har blivit serverad frukost idag, melon, bacon, pumpabröd, crossiant med någon fyllning, ägg och tro det eller ej det smakade riktigt gott även om jag är sjuk. Behövde verkligen mat. Tog mig 2 tim att äta, men nu trivs det nog i min mage hoppas jag:)
Kristy var så söt igår - Säg till om du behöver något när som helst..Eller jag vet vad du vill ha mest av allt nu. Din mamma sa hon då. Det var väl sant, man längtar alltid efter sin familj när man är sjuk, då vill man bara vara hemma, men klarar jag detta så klarar jag mycket får jag väl tänka!

Tycker bara det är så pinsamt att bara ligga här, inte jobba, man känner sig bara till besvär..men det är ju inget jag kan hjälpa och de har sagt att jag inte få ha dåligt samvete. Idag är det Thanksgiving och jag trodde jag skulle kunna vara uppe idag, men gick upp till toan innan och de var jobbigt, så får se hur det blir! Har fortfarande feber tror jag, så ska bara vila, de flesta är ute och åker skidor nu så det är hyfsat tyst i huset.

Den ena killen här hade varit sjuk, spytt och feber dagen innan vi kom fick vi reda på samma dag vi kom, så ingen fick leka med honom, men de tror inte jag kan blivit smittad så fort av honom. Jag är rädd för att det är´hmm, kan inte svenska ordet, men pga typ uttorkning och att man är här uppe första gången, är livrädd för att åka hit igen..de övervägde tom att ta mig till akuten igår..de känns ju bra.
Mammoth är inget favvoställe än så länge måste jag säga.

Nu har ni fått dagens uppdatering! Jag ska väl återgå till min sömn, även om klockan är 11 på förmiddagen.
Hoppas ni har det bra där hemma!!! SAKNAR ER MASSOR<3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Annie

Hej där!

usch och fy säger jag bara, hoppas du kryar på dej nu och att det inte kommer tillbaka!! Roligt att följa din resa via din blogg, vilken lyx, värme medans de spöregnar här hemma :( ha de bra !! //Annie

2009-11-26 @ 21:10:50
URL: http://medelicious.blogg.se/
Postat av: Getingen

Min lilla sockertopp! Nu går du inte upp ur sängen förrän du e helt frisk :) du behöver all vila du kan få! Tänker på dig ska du veta! Som du skrev, nu klarar du verkligen ALLT! P&K

2009-11-26 @ 21:49:06
Postat av: Nilsson

Pillan, stackare. Drick avslagen cola, de e bra. Hoppas du blir bättre snart.

KRAM Sara

2009-11-26 @ 21:53:22
Postat av: Josefine

Usch vad jobbigt :( Krya på dej och hoppas att du blir frisk snart!

2009-11-26 @ 22:08:33
URL: http://josseaupair.blogg.se/
Postat av: loppan

Du är min dagliga dos. ungefär som knark. om du inte uppdaterar kan jag inte sova.

men just nu så förstår jag om du int orkar att uppdatera !



Pillan, det åter iaf som de tar han om dig, för om dom inte hade gjort det så hade jag gett dom på moppp !!! hahah..

Guuuud. krya på dig.

vi saknar dig också, e snart kommer jag !!!!!

2009-11-27 @ 01:27:47
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Urs urs urs! Krya på dig Pernilla!!! Vilken otur du har som blivit såhär dålig men vilken tur du har att huset är fullsatt av gulliga människor som tar hand om dig :) Jobbigt att inte kunna dricka vätska när det är det enda man vill göra för att slippa bli sådär uttorkad, lider lite med dig. Hoppas du mår bättre snart! Massa kramar till dig!!!



Vi har samma känslor om Mammoth kan jag även meddela haha ;)



Hälsa alla!



Happy Thanksgiving!!

2009-11-27 @ 12:48:47
URL: http://saralicious.blogspot.com
Postat av: juno

krya på dig pervnill! inte kul att vara sjuk :/ pusspuss<3

2009-11-27 @ 13:00:38
Postat av: Janna

lilla pillan då, skönt att höra att du är i goda händer iaf. Skickar en stor janne kram till dig är via detta meddelandet. HAr dig i mina tankar och hoppas snart du blir bättre. En blöt handuk på huvudet eller på handleden brukar vara skönt när man är illamående. Massa kärlek till dig min vän!

2009-11-27 @ 13:28:12
Postat av: Amy

Krya på dig Pillis :D



2009-11-27 @ 18:56:10
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Agneta

Skönt att du mår bättre! Många kramar från mig & Janne. Imorgon bitti åker jag till Landvetter och hämtar Sofia & Martin som kommer hem från Thailand. Nyfiken på hur dom haft det! Nästa helg ska vi hjälpa Fredrik att flytta in i lägenheten i Halmstad, från studentlyan. KRAMAR i massor, sköt om dig och var rädd om dig!

2009-11-29 @ 21:11:42
Postat av: aleex

guuuumman, inte fattade jag att du va sååååå sjuk! förrens jag läste nu! du ska veta att vi tänker på dig så mycket här hemma. å vi älskar dig!! skönt att du är frisk & du är såå duktig som tar dig igenom sånt här så bra!! nu är det låååång tid innan du blir såhär sjuk igen, tänk så!



alla kramar i världen till min underbaraste Pill i rumpen!!!!!! jag saaaaaaaaknar dig så mycket så jag inte kan säga i ord.

2009-12-02 @ 14:06:24
Postat av: Anonym

guuuumman, inte fattade jag att du va sååååå sjuk! förrens jag läste nu! du ska veta att vi tänker på dig så mycket här hemma. å vi älskar dig!! skönt att du är frisk & du är såå duktig som tar dig igenom sånt här så bra!! nu är det låååång tid innan du blir såhär sjuk igen, tänk så!



alla kramar i världen till min underbaraste Pill i rumpen!!!!!! jag saaaaaaaaknar dig så mycket så jag inte kan säga i ord.

2009-12-02 @ 14:07:02
Postat av: aleex

från aleex inlägget över

2009-12-02 @ 14:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0