Girlpower!

I´m ALIVE!!! Dagen är avklarad, utan utbrott, utan skrik, utan trots..en bra dag helt enkelt, en mycket bra sådan!!
Kände mig helt död när klockan ringde kl 6.30, men som tur är bor man på jobbet och kan gå upp 10 min innan man börjar, de gillar jag:)
Gjorde lite frukost åt Kayla, satte mig och bara slappade framför TV:n med henne, gjorde frukost åt mig själv, diskade m.m. Jag och Kayla gjorde oss redo vilket innebär, solkräm, av med blöja, tandborstning, fläta håret, ta fram kläder, toabesök, packa lunch + snacks, extra underkläder..Ja, det är mycket som ska göras!! För att få denna tjej att göra saker kan man nästan aldrig säga, kan du vara snäll och borsta tänderna?
Istället tar man en nalle och säger, jag måste borsta tänderna men jag har ingen tandborste och jag vet inte hur man gör, kan du visa mig? Något i den stilen, då funkar det:) ALLT är en lek hela tiden, vilket kan bli lite tjatigt efter 10 tim..haha!

Det är ännu en varm dag här idag, shorts och linne under de varmaste timmarna. Så vi gick till exercise-parken, gick till Jamba Juice och hade varsin jordgubbsdrink, gick till ett ställe mitt i Manhattan Beach, runt om finns restaurangen och i mitten konstgjort gräs, med vatten fall och grejer barnen kan springa runt i. och där var vi i ca 2 tim, hade lunch och tog kort på varandra:) Kunde ju inte klaga när solen stekte och jag satt med solen rakt stekande på mig och en skrattandes tjej bredvid mig som ville göra fula miner:) Solning på arbetstid, de är inte fel!! Såhär kan det se ut om 3åringen får en kamera i handen...eller en 19åringen,







Vi hade det mysigt iaf:)
På vägen hem passade jag på att ta lite kort på The Strand som det kallas där jag bor, för jag vet att en del har önskat det..kanske ni förstår mer hur jag bor och hur det ser ut! Den här vägen är iaf en väg som går längs med stranden flera pirer bort..alltid massa folk här:) Jag älskar den!





På denna vägen bor jag om ni inte redan visste eller förstod det. Fick även en bild på solnedgången idag..denna bilden är tagen från köket:)


Igår var solnedgången jätte starkt lila, hur fint som helst!!!

Nog om det, sen bakade vi negerbollar eftersom jag hade med mig pärlsocker hit ( Tack syrran :) Mmm, va gott det var!! Sen lekte vi lite och jag målade Kaylas tånaglar och fingrar lila..lite svårt för henne att va still länge efter bara..haha!
Skulle sedan ge mig på att göra svenska pannkakor...vad var felet? Gjorde i en mindre panna, men tror felet var att jag stekte i smör i början. Tror bara det funkar med sprayolja..för det gick att få dem runda och hela efter ett tag och jammie va gott det var!!! Min värdmamma blev skitglad när jag sa att jag gjort det, för hon hade hört talas om det så lovade att spara till henne :) Det finns många kvar så imorgon blir det pannkakor!! Får bli någon mer gång, hoppas det går bättre då!!

Sen på kvällen, efter middag och bad kom Kaylas morfar som ska sova här inatt!! Jag sa god natt till Kayla, morfar läste bok och ungen somnar!!!!!!!!!!!
Va hände? haha! Hon har varit helt underbar idag faktiskt, många kramar, hon låg i min famn och läste bok idag och hon är aldrig sådär kramig av sig..Det har varit en riktigt bra dag med henne idag:) Så mycket lättare med ett barn, inte bara för att det är 1 utan för att det är 1 kön..att sysselsätta 1 kille och 1 tjej saqmtidigt går ju typ inte..eller mina barn gillar inte samma saker iaf:( Så det var kul att bara ha lilltjejen idag!

Hon var så söt, för hon säger alltid du kan inte dansa nu för din rygg gör ont, eller hur?
- Ja det stämmer säger jag. Och idag fick hon se mig dansa på Youtube och när hon fick syn på ett steg sa hon..Ohh, de va då du gjorde illa din rygg va? Du kan inte göra så mer..men titta, jag kan göra så det gör inte ont..så slänger hon huvudet fram och tillbaka typ..haha!
Sen skulle jag lyfta upp henne när hon tvättade händerna så säger hon: Vänta...springer iväg och hämtar sin pall. Jag kan använda pallen, då gör det väl inte ont i din rygg?
Så omtänksam är hon även om jag bara sagt 1 gång att jag inte kan dansa för jag har ont..sötis!

Imorgon får jag lite sovmorgon till 8.30 faktiskt..yihoo! Jobb till 13.30, sen skype med syrran och sen MÅSTE jag ta mig ut på en löptur..Puh..alldeles för mycket gott denna helgen ( igen ).




Kommentarer
Postat av: GBG

din blogg e fan bäst!!!! :D

2009-11-15 @ 10:47:52
Postat av: Getingen

Jag håller fullständigt med!! Love your Blogg!!! Vad mysigt att du och lilla Kayla fick en mysig helg ihop, hon är ju så söt :-) fina bilder du har lagt ut, mycket uppskattat!! xoxo

2009-11-15 @ 11:18:14
Postat av: loppan

Bilden var tagen från köket sa du ???!!!

vänta lite, jag kommer i morgon ... !!!!

Pillan jag döör, men iaf. jag kommer men när det blir det återstår att se. Så änge får jag sitta hemma i regnet och drömma mig bort till dig på andra sidan. Gumman jag är stolt över dig !

<3

hoppas allt är bra me dig. Saknar4 dig här hemma.

2009-11-15 @ 15:42:21
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Anna

haha gud vad söt hon verkar ändå ;P Men hon kanske håller på att bli sjuk?! :O haha det brukar vara då de blir snälla och mysiga och sånt !! hahah :D

2009-11-15 @ 21:40:04
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Janna

åå jag vill bara ditt, inte okej och vissa bilder blir bara avunsjukd:) nee älskar dina bilder! Låter som en toppen helg vännen! Gu vaaa söt hon är:) härligt att se lite bilder på dig med! vill skype med idg med snart!!! lovely!

2009-11-16 @ 12:56:13
Postat av: Cecilia

Hej, låter som du har det bra där borta på andra sidan ^^

Familjen verkar underbar! Vi hade båda tur med våra familjer! Och tur är väl det, finns så mågna som inte är det och jag är SÅ glad att ajg har min som jag har, kan inte tänka mig bo någon annan stans.

kram

2009-11-16 @ 22:29:46
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: pony

pillan...jamba juice. det kan faktiskt vara den størsta gåvan till usa. drick så många smoothies du kan, de finns inget ja saknar så mycket som det!! ja lipar typ øver tanken=) hahah

2009-11-18 @ 00:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0