Gooood day!

Varning, detta blir kanske ett lite längre inlägg!! Fast ni trogna läsare är väl vana nu..
Har mycket kul att berätta:)
Lördagen började med att jag skulle övningsköra för första gången här..Ja, jag var nervös men måste säga att det gick bra:) Så gött med automat, även om det var ovant, och fickparkera fick jag göra det första också, det har jag aldrig gjort hemma i Sverige, men här gick det fin fint!

I lördags var det också som alla vet Halloween..yihhaa! Har sett framemot att fira det här vääldigt länge, och det var över mina förväntningar faktiskt. Jag och familjen gjorde i ordning oss i våra olika kostymer, och Kristy hade fixat en Mimmi Mouse kostym till mig, väldigt hot..haha! ( bilder på det kommer senare, när Kristy skickat dem till mig )
Vi åkte sedan till en gata som faktiskt var avstängd pga Halloween, haha! där var det musik, dj, mat, leksaker, familjer och pyntade hus..och även om min familj bara kände 1 familj av alla verkade det som alla kände alla..det är det jag älskar med USA..stämningen är så mysig. Alla känner alla stämning:) Så efter några timmar där gick vi vidare till en annan gata, och där gick vi in i något hus där det fanns mer mat, mer dricka och MER barn..haha! jag är alltid ensam au pair så jag får helt plötsligt 20 barn.
Några tequila senare för alla föräldrar höjer min värdpappa glaset och säger. Pernilla- You´re gonna drive tonight..haha! Här i USA är det lagligt att köra med lite alkohol i kroppen, men han kom till mig sen och frågade om det var okej, för han kände sig inte redo att köra..haha! självklart kunde jag det:) Jag sa till dem att, det var en bra plan att låta mig övningsköra idag..nu hade de fyllechaffis..hehe!
Sen var det dags för Trick or Treat, alla barnen gick från hus till hus och haffade godis..kändes som man levde i ett annat land på den där gatan, mysigt var det iaf!
Sen var vi påväg hem men på något vänster hamnar vi i ett annat hus 1 timma till..haha! Crazy night, men det var super kul även om jag " jobbade " .
just det, jag testade pumpapaj för första gången..Mmm, det var verkligen jammi!

Idag har jag varit ledig..och vilken braaa dag det varit! jag mötte upp en svensk tjej Sofia, super gullig tjej:) Vi köpte med oss frukost och åt på piren, sen tog vi hennes bil och körde mot Redondo Beach som 2 pirer bort..inte vilken pir som helst utan där DE ÄTER FRUKOST I THE OC!!!!!! Alla oc nördar som jag vet, right??
först såg jag att det är piren Ryan brukar cykla på, så försökte leta efter frukoststället och jag hittade det..såå coolt!! Jag fick rysningar..vilken nörd jag är!
Bildbevis är ett måste....

Här är piren, känner ni igen?






Yeey, här är det..här käkar de frulle i OC!!


En liten bild på hur jag bor..huset till vänster om trappan bor jag. fattar ni?


Sen har jag legat på stranden en stund idag och pluggat till mitt körkort..puh! Sen lekte jag lite med Kayla, trots min lediga dag, men vill verkligen få bra relation med henne. Tror jag lyckades lite idag..för hon gick efter mig upp i mitt rum och frågade:
Pernilla - May I play in your room please? Så söt..
Självklart fick hon det..jag blev bara glad..sen sa hon..
Är det okej om jag lämnar din dörr öppen medan jag går och hämtar en filt till dockan? ( hennes rum är bredvid mitt ) Så gulligt när hon är så artig..artiga 3 åringar gillar jag:)
Sen satt vi och pratade i min soffa en stund..det behövde jag verkligen!!!

Sen beställde vi thaimat och jag och värdmamman hade lite deeptalk om allt möjligt..och nu sitter jag här i mitt kära rum och tittar på tv!

Det har alltså varit en väldigt bra dag, vilket är väldigt skönt!
I morgon är det måndag, vilket innebär ny dag med nya möjligheter ( Pappas bästa uttryck )
Det kan bli en piss dag men det kan också bli en bra dag, jag hoppas på det sistnämnda!!
saknar er alla!


Kommentarer
Postat av: Sandra

DIT VILL JAG OCKSÅ, jag kan vara världens största OC nörd. Haha :D

2009-11-02 @ 09:29:38
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: loppan

Det är bara jag din stalker somn är här och skriver igen. Fattar du hur avundsjukt jag blir, du är verkligen där, hallå OC ! synd att marissa öär död bara för annars kanske du hade träffat dom där;)haha.



Du ska även veta att här i sverige är hilmen alltid grå och det finns inga löv kvar, eller jo fast dom är på marken. vi går mot mörka tider !



<3

2009-11-02 @ 10:29:21
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Janna

snart börjar du väl tröttna på att att jag komentar din blogg hela tiden =) men pill!!! det är overkligt allting, ditt liv, bilderna känns som paradiset ju! Sjävl så firade vi lite hallowen hos mig i helgen haha ska skcika bilder till dig någon dag =) lovelove

2009-11-02 @ 11:31:58
Postat av: Bruno

Ooooooooooooookkkkeeeyyyyyyy!!! Nu vet jag inte riktigt....asså Pilla du har verligen varit på OC´s frukosthak :))) jag är såååå avundsjuk! jag kan knappt förstå hur bra du har det där och hur mkt du får vara med om! Du är verkligen värd det. Åååå vad söt den lilla tjejen är, är säker på att hon gillar dig :-) puss ocj kram

2009-11-02 @ 11:38:18
Postat av: brunnen

skickar världens största puss och kram! är så glad för din skull att vinden har vänt ;)

det här kommer bli ett fantastiskt år och jag håller alla tummar!



var rädd om dig, love you!

2009-11-02 @ 11:42:01
Postat av: Sara

men coolt!! :D

2009-11-02 @ 12:42:12
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Amy

What??!!! Nu är det två grejer som gör mig alldeles suprices!!!



DU HAR VART PÅ OC HAKET!! haha!

DU BOR FÖR FAN PÅ STRANDEN?! haha!



Pernilla, ge varje dag en ny och ärlig chans, jag tror att du kommer att finna dig till rätta väldigt snart och då kommer du ÄLSKA livet du lever!

FFS, vilken lyckans ost du är som kommit DIT av alla ställen! <3

2009-11-02 @ 13:51:07
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: malin

om jag inte var avis innan så är jag det nu, OC! <3

2009-11-02 @ 14:53:28
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: mimmi

JAG HATAR DIG!!! FATTAR DU HAHAHAH när får jag hälsa på :D:D:D ?

2009-11-02 @ 15:00:56
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Maja.

Jajamensan, var här i NY under en tid. Dock fick jag inte åka genom förmedling för jag är amerikanskmedborgare så jag åkte privat och det var ingen höjdare alls. Helt underbara barn men mamman måste ha kommit ifrån en annan planet:S

Du ser verkligen ut att ha det jättehärligt, och varmt!:) Har du hunnit göra något skoj sedan du kom?

Kram

2009-11-02 @ 15:05:33
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pillis jag är avundsjuk på dig hahaha.

OC liksom<3<3

2009-11-02 @ 15:58:53
Postat av: mischa

ååhhh men låt mig döööööö! såå jäkla grymt!! :)

2009-11-02 @ 20:51:22
URL: http://mischausa.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

haha låter osm att du verkligen har det toppen där :D skönt att höra ;) vilket fint hus ni har _

2009-11-02 @ 21:00:02
URL: http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Så härliga bilder! Du verkar verkligen bo bra! :)

2009-11-03 @ 09:35:55
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Junita

GUD VA COOLT ... DET ÄR DÄR DOM ÄTER FRULLE :D Jag älskar älskar älskar OC!!!! avis jag är!! Saknar dig gumman!!! Hoppas du har det helt underbart <3

2009-11-03 @ 16:13:51
Postat av: Tess

fattar du att jag MÅÅÅÅÅÅSTE hälsa på dig, du lever mer i en film än vad jag gör!!!! OMG!

2009-11-04 @ 02:54:01
Postat av: Tess

fattar du att jag MÅÅÅÅÅÅSTE hälsa på dig, du lever mer i en film än vad jag gör!!!! OMG!

2009-11-04 @ 02:54:24
Postat av: aleex

alltså, pernilla. finner inga ord. haha. du BOR där. på stranden. sjukt coolt m OC. waaaaa. bryggan dom cyklade på!!! halllåå, njut gumman. ingen är värd detta bättre än du!!

2009-11-04 @ 16:33:17
Postat av: Cohen

Vissa är lyckliga! Jag vill också kolla in där dom spelade in OC!!:(

2009-11-11 @ 16:25:06
Postat av: cassandra

Åh så härligt, det verkar som att du trivs dr borta och det är ju hur bra som helst! och jäklar vilket läge du har, du bor ju precis vid stranden! åhh shit nu är jag lite avundsjuk på dig faktiskt men du får ha det så himla bra där borta! :D kram

2009-11-23 @ 10:59:02
URL: http://cassandraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0