dirty or no?

Ännu en dag i staterna!! Idag var en av de dagarna jag önskade att jag inte jobbade som au pair. Gick upp kl 8.20 för att följa med Silvia och köpa nya joggingskor..men ekonomisk och lite smart som man är tänkte jag, det känns helt vrickat att behöva köpa nya skor bara för att jag visst köpte för små skor. Jag har kvar kartongen, jag har kvar kvittot OCH jag sparade lapparna. Så varför inte lura de små amerikanarna:)
Putsade skorna lite, tog bort lite stenar från sulan och sen var skorna redo att möta Sports Authoritys personal..
Såhär löd konversationen med personalen på sportaffären:
Pernilla - Hej, jag köpte de här skorna här förra veckan, men de är alldeles för små.
Personalen - Jaha okej.
Pernilla - Skulle jag kunna få byta de mot en större storlek?
Damen tar upp skorna, vänder, tittar på sulan sedan på mig och säger: Har du använt dom?
Pernilla- Nej, självklart inte.
Personalen - Okej, för de ser smutsiga ut.
Pernilla - Nej, men jag använde de bara här inne i affären när jag testade dem, så det är nog det.
Personalen - Mm, okej gå och byt storlek du.

Yeees, gissa om jag var nöjd:) Testade en halv storlek större och den fick det bli.
Innan jobbet gjorde jag ett nytt försök med skorna och WOOHOO, var ute och gick/sprang i 1 tim, utan att känna något skav någonstans. De var helt perfekta!!!
Nu finns det absolut ingen ursäkt att ta en powernap istället för att ge sig ut på en runda på dagarna..Skit också...haha!

Jobbade 12.30 - 7.30 idag och att sysselsätta dessa barn i 3 tim är skit svårt. De vill inte gå ut, de vill inte spela spel, inte puzzla....inomhus börjar de bara bråka..och idag var verkligen en dag jag inte kände för att leka. Var allmänt trött, men man har inget val!
En rolig sak är att när jag var liten sa alltid pappa, Ska vi leka doktor pernilla? JAAAA, blev svaret. Pappa fick vara patient och jag undersökte honom..Det jag aldrig fattade var att han låg och sov samtidigt som jag undersökte honom och var 10 minut sa han, Jag har lite ont i foten, jag har lite ont i armen..haha!
NU fattar jag hur gött det är pappa:)
Idag lekte vi doktor och jag fick vara patient. Låg i sängen och sa att jag hade ont i ögonen så jag fick blunda..haha! Tyvärr tröttnade de efter 10 min:(

kl 17.00 kom Don hem med hämtmat från en mexikansk restaurang som de gillar väldigt mycket och även jag:)
Sen blev det baddags och läggdags..Gick oväntat bra faktiskt!

24 tim framöver kommer jag jobba..Kristy åkte till Las Vegas i dag och Don och Parker åker och campar över helgen så jag och Kayla är ensamma till söndag eftermiddag...PUH! Men, det kommer bli kul:) Imorgon ska vi gå till Jamba Juice, leka i fontänen, måla våra naglar, baka chokladbollar, jag ska göra svenska pannkakor m.m. Bara roliga saker:) Sen på kvällen kommer Kristys pappa och sover här, så jag slipper vara rädd..hehe!
På söndag vet jag inte vad vi ska hitta på..det märker vi!
Får se om jag överlever helgen, det tror jag nog:)

Nu måste jag sova annars kommer jag aldrig komma upp 6.30 i morgon bitti..
Först ska jag försöka kolla in vem som åkte ur idol!!
Ha en bra helg!!


Kommentarer
Postat av: Li från gbg

du e duktig! :)

Jättekul att du skirver så mkt om hur det är att vara aupair och vara med barnen. Inte bara allt party o all shopping som alla andra. utan du har lite av varje! KANON!!! lycka till i helgen!

2009-11-14 @ 14:13:23
Postat av: Mamma

Bra jobbat i sportaffären. Skönt med nya skor nu är det bara att köra hårt med jogging samt gympa för din onda rygg. Du kan ju alltid leka doktor igen annars. Ha det så bra med Kyla i helgen.Puss mamma

2009-11-14 @ 19:18:19
Postat av: Janna

hahah pernilla du e grym =)

2009-11-16 @ 12:49:51
Postat av: Emelie

Hej,

Jag har några till tips på lekar där man kan "sova" Haha.

Min favorit är frisör. Jag sitter i soffan och "min" fyraåring sätter upp håret och kammar de i alla möjliga frisyrer.

Man kan också leka "hemlighet" Be barnet göra något som är hemligt. Ruby,4 brukar gilla de, hon går iväg och ritar teckningar, skriver låtsas brev eller liknande - och man får absolut inte gå in på hennes rum..

Ha de bra!

Hälsningar Emelie

Melbourne, Australien

2009-11-22 @ 07:33:36
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0