Började i skratt & slutade i tårar..

Ja vad kan nu detta var för rubrik? Den kan inte beskriva gårdagen bättre faktiskt. Ska försöka berätta all jag gjort, men man kommer aldrig ihåg på kvällen..men det är ett bra tecken, mycket att göra:)
Som jag skrev så undrade Silvia i går och jag ville följa med till Del Amo vilket är det stooora köpcentrumet här i närheten och yey, finally shopping!! Riktigt nöjd med mina inköp må jag säga. Tog faktiskt en bild så ni kan få se lite av det jag köpte..Självklart blev det en kasse från Forever 21.
Yes, jag bor i Kalifornien men snart börjar det bli lite kyligare här och då kan det behövas lite leggings med stickade koftor:) Även om man ser ut som en björn när man använt dem så är jag nöjd!!



Här kommer lite smakprov på lite annat jag fick med mig hem, äntligen en mysdress!! Nästan alla går (väldigt ofta) runt i sina mysdressar och UGS här, så kände att jag behövde smälta in med mammorna:)
Lite träningskläder, nagellack, plånka..m.m.


Äntligen börjar man spendera pengar:)
Det var det roliga, Tack för dagen Silvia!! ´Började jobba kl 15.00 och det började med att jag skulle ta med ungarna ut för deras föräldrar sa att de måste ut innan de blri galna inomhus..så jag försökte få ut dem, välja cyklar, hitta hjälmar, hämta tröjor, hämta strumpor som Kayla vägrar ta på sig m.m. Klara för att gå ut, då vägrar Parker gå ut, han ville vara inne och då kommer Don ner och säger att de måste ut ( bra ide tkr jag ) men det slutar med att bara jag och Kayla går ut och hon cyklar och jag springer efter typ..sen stannar vi och leker i en exercise-park som den kallas, där kan man stanna och göra några situps under sin löprunda eller bara visa upp sig som vissa väljer:)
Efter 1 tim går vi hem och Parker är uttråkad så försöker leka lite affär med dem. De gick bra förutom att de bråkar hela tiden. Dags för mig att göra middag till barnen och det tar ca 15 min för Parker att välja pasta. jag vet att om jag gör fel kommer han bli sur, så bäst att han får välja!! Det slutade med macaroni n cheese, kyckling och ananas för er som vill veta..haha!

Okej, 30 min senare skulle alla gästerna komma, så jag springer runt och städar som en idiot och försöker hjälpa Kristy med hennes dukning samtidigt ( enbart för att jag vill ). Dags att bada barnen, så här långt går det bra, ingen drunknade, ingen drack vattnet!
Nu får ni välja varsin bok säger jag och sen ska vi sova, ni skulle sovit för 1 tim sen. Kayla springer ner till mamma och pappa..städerskan tar upp henne ( föredetta nanny ) Jag läser 2 rader för dem, Kayla ska lägga sig i sin säng, men utan att jag ser springer hon ner och tjatar att hon är hungrig..Då säger Kristy att de kan titta på tv i mitt rum..ta bara en show. Okej, jag har inga barnkanaler i mitt rum men de kan kolla på Dancing with the stars..Kayla springer ner och vill ha yoghurt..okej, hon får en yoghurt, jag förklarar att det inte finns några barnprogram och sätter på amerikanske " lets dance ungefär" Då börjar Kayla gallskrika och säga NEEEEJ, jag vill inte se detta..springer iväg, jag efter och säger att hon kan få titta på tom och jerry i mammas och pappas rum istället.. NEEEEEJ, de ville hon inte. de var 10e gången hon sprang ner och då gav jag upp..( jag orkar inte springa efter mer och få henne att störa sina föräldrar på deras fester hela tiden, det är därför de har mig så de ska slippa det) Ni som känne rmig vet att jag har lätt för att börja lipa, vare sig jag vill eller inte. Så när Kayla sprang ner gav jag upp och tårarna kom, jag var trött, hade inte ätit mer än frukost för jag hade inte hunnit och ja där sket det sig..
- Parker, vad gör du?
- Jag, förlåt Parker
-P, gråter du? Det gör inget Pernilla, Kayla är jätte svår att hantera, det är svårt..

Åh, han var så söt mot mig och verkligen stöttade mig den sötisen..
Sen kom frågan.
- Men varför gråter du? haha
Förklarade för honom att jag inte ville att kayla skulle springa ner dit och störa sin föräldrar och jag vill att hon ska lyssna på mig..bla bla bla...Han var väldigt förstående, och när Kayla kom upp sa Parker, Kayla varför gör du såhär? Du fick just Pernilla att börja gråta..
Förståndig 6-åring (oftast, hehe)

De tittat på tv och äter sin äckliga yoghurt, sen blir det mer böcker...Kayla springer ner några gånger till och käkar bröd denna gången, det slutar med att Don måste komma upp och sjunga en sång för henne..50 tim senare sover båda.

Jag var helt död och utsvulten ( nästan ) och Kristy som alltid är världens omtänksamma ser till så jag tar massa mat...Sen kommer hon och hämtar mig och då har hon köpt en Cupcake med ett ljus i till mig eftersom det är min födelsedag i morgon. Så Kristy, jag och städerskan som också fyller imorgon fick varsinn Cupcake att blåsa ut inför alla gästerna! Ahh, hon är så gullig! GRYYYMt god måste jag säga:) Då kändes det genast bättre! 

Gick upp kl 6.00 imorgon för att vakna med barnen så föräldrarna kunde sova ut ( händer bara vid sådana här tillfällen) Det gick som tur var bra!!! Kanske p.g.a. att de fick titta på tv. Sen skypar jag med Mamma och pappa, åhh vad jag blev glad efter det..Tack mam o pap, alltid lika roligt!! De fick skypa med Kayla och kristy också..haha! Jag garvade ihjäl mig när päronen skulle snacka engelska:) De är väl för söta! 
Jag var ledig resten av dagen men jag följde med Parker och Don till en sportaffär så jag kunde passa på att köpa joggingskor..och ÄNTLIGEN har jag ett par:) Nu ska det springas minsann!!  
Självklart säger Parker i bilen, pappa visste du att Pernilla grät igår..Jag visste att det skulle komma..haha!

När jag kom hem kl 13 åt jag frukost och efter det fick jag sådana kramper i magen, men jag gav mig ut och sprang iaf, men det slutade med att jag fick vända efter en stund och hem och ta en Ipren tyvärr:(
Familjen undrade om jag ville med till en middag ikväll och jag berättade om magen och då tror självklart min värdmamma att jag är ledsen..tror du det är för att det är din födelsedag i morgon? jag har medicin, gå och vila...hon är för söt, men jag ville inte ligga hemme och tycka synd om mig själv så jag hängde med och då räknades visst det som jobbtimmar...snällt av dem!
Var inte alls sugen på mat men Kristy gjorde i ordning en stor tallrik med typ kina/koreansk mat till mig som jag tydligen skulle äta, och sen bad hon mig sitta ner och barnen kom  in med cupcakes med ljus i til mig, kristy och 1 till som fyllde år...GRATTIS!! Herregud, jag har inte ens fyllt år än..Herregud sa Don du kommer fira i 1 månad till, och äta cupcakes i 1 månad till..haha! Kristy gillar att fira:)
Tur att jag köpt joggingskor nu..denna månaden blir nog byxorna lite tighta..haha!

Imorgon är jag iaf helt ledig och om jag ville fick jag åka till Disneyland hela dagen för vi har årskort där, men det var ingen som var ledig eller har kort där tyvärr, men jag ska iaf äta lunch med kristy på dagen sen hitta på ngt och fira på kvällen! Sen i veckan ska vi ut och äta på ngn mexikansk restaurang där man får en stor hatt på sig och de kommer in och sjunger happy birthday!!! De kommer nog blir super:D

Känns absolut inte som min födelsedag i morgon..men det är det:) 19 år är inte fy skam!!
Då kommer jag få öppna alla dessa fina paker..TACK familjen ni är underbara<3 ( p.s. det kommer ett till på posten sa mamma , yihho )



Har ni tröttnat på att läsa?? Sorry, hade mycket att berätta där!!
Ikväll på vägen hem sa Kayla något och jag hörde inte så jag frågade va hon sa, svaret blev:
JAG PRATAR INTE MED DIG, jag pratar med pappa!!
Jaha, förlåt då tänkte jag..hon har sagt så flera gånger..och när vi kliver ut bilen stannar pappa Don, Kayla och säger, Du pratar inte så där till Pernilla, aldrig mer Kayla, hon är en del av vår familj nu och då pratar man inte så, nu går du in och säger förlåt till henne.

I´m sorry hör jag ngn säga..
Sen kommer Kristy och säger, Du fick Pernilla att vara ledsen igår Kayla, jag vill att du är snäll mot Pernilla och samarbetar med henne, okej? Säg att du tänker bli mer samarbetsvillig Kayla..

Det känns väldigt bra att föräldrarna verkligen försöker med henne..hon är en envis jäkel, precis som jag när jag var liten..men hoppas hoppas att hon blir bättre, för jag trivs så bra här, men att varje dag blir sårad av en 3-åring känns fel!!! Hon är 3 år, hon förstår inte sina humörsvängningar, men om hon bara kunde vara lite mindre, JAg kan själv hela tiden...

Jag har aldrig haft svårt att " hantera " barn innan, jag kanske haft tur med snälla barn eller nåt, som tydligen gillar mig:) Jag har alltid älskat barn, men jag har börjat tvivla på den där kärleken de senaste 2 veckorna..

Nu ska jag hämta nya krafter inför min B-day imorgon..Woho!!!
Era kommentarer betyder mest i hela världen, jag lovar <3 Tack.


Kommentarer
Postat av: Getingen

Alltid lika roligt att läsa bloggen syrran! Å så kul att få se dina nya kläder, wow riktigt snygga :-) det gör du rätt i att unna dig! Tänkte passa på att säga HAPPY BIRTHDAY! hoppas du får en super bra dag! Hi hi kul att du kommer bli firad en månad av familjen nu. V-föräldrarna är verkligen så söööta, skönt att verkligen bryr sig om dig. Tänka på att den lilla tjejen är i trotsåldern och det är inte ditt fel. He he kom du ihåg när du aldrig kunde bestämma vilka kläder du skulle ha på dig :-) hi hi barn är sådana. Du gör ett grymt jobb sis! Love u! Puss puss

2009-11-09 @ 11:33:46
Postat av: Janna

gRattis grattis älskling! Skickar mail senare sen...ÅÅ vad jag älskar din blogg. grymt snygga kläder med! Det låter så fint allting, verkligen. tänk vilken tur du har haft vännen. Och tänk på hur bra allting kommer bli under detta året när du redan nu trivs så bra! All kärlek till dig!

2009-11-09 @ 11:38:31
Postat av: Melinda

Gratiis i förskott! :D Hoppas du får en bra födelsedag.. de löser sig säkert med minstingen, det tar väl ett tag för henne att vänja sig vid dej också. De fixar du!! ;)

2009-11-09 @ 11:51:46
Postat av: junita

GRATTIS VÄNNEN!! IDAG FYLLER DU ÅR!!! <3 hoppas du får en jättefin födelsedag hjärtis!!!! <3 skönt att du mår bätte och att allt blir bättre hela tiden :) Saknar dig!! pusspuss junis!

2009-11-09 @ 13:35:31
Postat av: Matilda Andren

Hej! Allt bra? Jag tycker din blogg verkar bra så jag tänkte vi kanske kunde bevaka varandra på bloglovin? För det är ju alltid roligt att ha en extra prenumerant som kollar bloggen? Kram

2009-11-09 @ 14:58:05
URL: http://.matildaandren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Grattis på födelsedagen! :) Vad mysig värdfamilj du verkar ha! Får hoppas att din lilla tjej kommer ur trotsåldern snart så allt blir lättare och ännu roligare! :)



Jag åker till NY 4 januari, sen vidare till Palo Alto den 8:e (ca 40 minuter söder om San Fransisco). Blir förmodligen att jag kommer besöka LA några gånger under året, kanske ses då! :)



2009-11-09 @ 15:12:57
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Anonym

du, jag älskar att du inte "förskönar" aupair livet. DU skriver som det är!!! FORTSÄTT med det!! /Lina

2009-11-09 @ 15:20:22
Postat av: Martina

Du har verkligen haft tur med familj! :D Jätte bra blogg, älskar att du skriver så naturligt och även om det är långt så är det bara intressant! Jag är verkligen avundsjuk på dig som har det så bra där borta :D Och Grattis på födelsedagen!! :)

2009-11-09 @ 16:34:29
Postat av: Lollo ♥

grymt snygga kläder btw! :D och grattis på födelsedagen :D



kayla blir nog bättre sen ska du se :D hon testar nog dig en hekl del, men försök att inte ge med :) du klara det<3

2009-11-09 @ 20:35:09
URL: http://ibarae.blogspot.com/
Postat av: moa

Hahah söt parker är:D

Grattiis på fördelsedagen förresten . :)

Kayla lär sig nog snart när hon har vänt sig vid dig :D Ge inte upp bara så ska du se att det kommer att gå bra ;D

Ha det bra <3

Sakknar diiig :)

2009-11-09 @ 20:59:12
Postat av: Amy

GRATTIS TILL PERNILLA!!! :D

2009-11-09 @ 22:07:24
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0