1 månad i staterna!

God dagens!
Lite update från gårdagen kanske..var ska jag börja? Jag och Kayla tog det lugnt framför tv:n, sen gjorde vi i ordning oss och tog hennes nya " pretty pink " bike som den heter till exercise parken:)
Det var riktigt varmt och härligt igår, så det var väl inte så tråkigt att leka med henne i stekande sol och killar som gjorde push ups bredvid! haha!
Tyckte jag hade lite otur som alltid jobbar när det varma vädret är här och drömde mig bort att få ligga på stranden, så mitt förslag till Kayla var:
- Kayla, ska vi gå hem och göra lite mackor och sen ha picknick på stranden med våra dockor?
- Jaa, det kan vi:)

Och så blev det..lite handdukar, mackor och dockor..sen satt vi där och lekte en stund:) Sen kom föräldrarna hem från alla sina weekend aktiviteter och jag tror jag fick komplimanger för ett helt liv typ..haha! De är så söta..Kristy bara: Åh, jag önskar att jag kunde skicka dig på ett spa nu efter denna helgen..haha!

Sen skypade jag med syrran i över 2 tim, tack för du var uppe sis:)
Sen undrar jag vem som vill mig något ont? Är det gud, allah, buddah eller någon annan som vill att jag ska bli fet här borta?
Jag gav mig nämligen ut på en promenad igår och efter 5 min blöder ett litet pytte tiny sår på min häl, precis att såret nuddar skon, så jag fick vända hem igen...otur eller vad?
Ja istället, hade jag mini spa med mig själv, duschade, målade naglarna, städade, tittade tv och åt pannkakor, chokladbollar och massa annat gott:) eller vänta innan de gjorde jag faktiskt några sit ups och armhävningar..vilket fick mig att inse att jag nog tappade alla mina muskler någonstans på vägen hit, kanske på planet eller nåt..


Imorse var jag helt medvetslös..seriöst, jag gick upp 5 min innan jag började..och kom upp som en zombie typ!! Puh, jobbade 2 tim, sen var jag ute på en 50 min promenad ( utan sko skav ) . Måste bara nämna att på min walk idag såg jag en surfare som låg och paddlade och jag tog sikte på honom och ser att det hoppar en delfin bredvid honom...jag blir helt galen varje gång jag ser det...hur normalt är det att se en hoppande delfin bara sådär? Hemma springer hela familjen till fönstret om man ser en igelkott utanför typ..hahha!!
efter det jobbade jag 4 tim till..dessa barn i samma hus samtidigt är inte en bra kombination...Nu är Parker den svåra..han är trött, vägrar lyssna och inte alls så väluppfostrad som han var för 2 veckor sedan...
Kayla har sina stunder, men de har väl alla 3 åringar..men de går mycket bättre med henne om jag nu vågar säga det..men hon vill faktiskt sitta iknät fortfarande..och idag var mamma hemma en stund men hon lekte med mig ändå:) Ett stort plus!!!!

Idag är det 1 månad sedan jag lämnade sverige, eller egentligen inte, 4 veckor sedan men det är inte den 19 idag, men ja ni fattar!
Jag visste varken upp eller nej, jag mådde bra-dåligt-bra-dåligt, ingen aning om hur allt skulle sluta eller börja. Jag ångrar inte 1 sekund att jag gjorde detta, kan inte komma på något annat just nu som skulle vara bättre eller roligare för mig faktiskt.. Det är nog många där ute som trodde att det var struntprat, men se, här är jag:)
Jag vet inte om jag är särskilt stolt över mig själv att jag gjorde det, för jag visste att jag alltid skulle göra det..men det är väl lite modigt att lämna all trygghet ändå:)
Jag är så otroligt lyckligt lottad som kommit till denna familjen..de är verkligen som en extra familj och jag kan inte tänka mig någon annan familj eller något annat ställe att bo på heller!
Ett tecken på att jag verkligen trivs är att en " förlängning" av detta året inte är helt uteslutet. Idag nämnde min värdammam det att, du kan ju alltid ha det i bakhuvudet, det är väääldigt långt dit just nu, men det finns allltid en chans att förlänga året och då kan du ju åka hem några veckor i mellan och så... Men ja, det är långt dit!
Skulle jag förlänga skulle det endast bli 6 månader för att slippa de trista månaderna hemma..hehe!
Men som sagt, om 4 månader kanske jag känner att jag är färdig med detta och inte vill annat än hem, då kanske de sista månaderna går på ren vilja...jag kanske vill hem om 2 månader, sånt vet man aldrig!
Jag kan bara säga hur jag känner just nu, och 1 år är den tiden jag ska stanna varken mer eller mindre är tanken! Det finns så mycket där hemma som jag går miste om, men så kommer det alltid vara och detta året är mitt år och jag är här för min egen skull ingen annans!

Glöm dock aldrig att jag saknar er alla där hemma varje dag, fast på ett bra sätt! Jag uppskattar er varje dag och tänker på hur lyckligt lottad jag är! Ta inte varandra för givet där hemma!

Gud, vilket deeptalk det blev där..haha! Jaja, så kan det bli:)
Bara en liten hälsning till min syster som väntar lilla plommis ( bebis). Jag önskar av hela mig att jag kunde vara hemma och uppleva allt tillsammans mer er och va en moster för plommis.., men hälsa att jag kommer hem snart igen och då kommer jag hem som en SUPERNANNY :) Inte illa va?!

Nu är jag som sagt ledig och idag ska jag och Sofia göra ett besök på IKEA..åkte förbi det i veckan, så blev så sugen på att ta en lunch där, måste även köpa galgar..haha!
Får se om vi hittar dit och hem utan GPS!

Senare ikväll ska jag ut och köra bil själv..Kristy sa att jag gärna fick göra det så jag kan öva lite..så jag ska nog åka till Target och shoppa loss lite:)
p.s. I helgen blir det HOLLYWOOD:)


Kommentarer
Postat av: Janna

pill varför surfar inte du??? finns de bättre en att ragga ivattnet??:) hollywood!? ja kommer nu!!

Hoppas du har en underbar dag!

2009-11-17 @ 12:13:09
Postat av: Josefine

Grattis! Jag tycker det är jätte spännande att följa din blogg och jag tycker om att dina inlägg ofta är lite längre. :) Ha det bra! :)

2009-11-17 @ 12:30:37
URL: http://josseaupair.blogg.se/
Postat av: loppan

Ohh Pernilla du är rolig du!

Men du har aldrig tänkt på att den där delfinen faktiskt kan ara en haj :D hahahaha.



Jag har nog bara en sak att säga. HOLLYWOOD !!!!!! SKÄMTAR DU? Jag börjar lipa. förstår du vilket drömliv du lever i? när j kommer ner till dig då ska ja ragga upp en riksnubbe och gifta mig.



Jag märker iaf att du öever livet och då blir jag glad. hemma regnar det och ska jag snart till irmas, det är också att leva livet, vill jag säga !



Ta hand om dig ´<3

2009-11-17 @ 13:16:22
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag fick syn på din bloggadress när du skrivit till nån på facebook, och jag läser den hela tiden. Hahaa, drömmer mig bort till kalifornien som alltid har varit mitt drömplace.

Skulle bara säga det, att det är jätteroligt att läsa din blogg, det gör mig mer och mer sugen på att åka dit, och nu har jag bestämt, jag SKA dit nån gång i mitt liv :)



Sköt om dig!

2009-11-18 @ 21:42:21
URL: http://malinystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0