You have a match ( again)

Det jag skrev igår om att först händer inget, sen händer allt stämde verkligen :) Idag fick jag en till matchning..jag kände på mig att det inte vara i CA, eftersom jag ringde igår och sa till om mitt önskemål..och det stämde.
En familj i Chicago med 3 barn, det är alltid lika spännande med matchningar även om de inte är från CA :) Den här familjen var väldigt långt ifrån mig och hur jag är kändes det som, om man går efter deras beskrivningar så det hade kanske inte passat även om det var i CA..Usch, va kräsen ja låter..haha! Men har hört att man ska vara lite lagom kräsen, man ska ju trots allt bo hos familjen i ett år.  
Håller med om att familjen är det viktigaste, man bor självklart hellre hos en familj som man trivs hos i en annan delstat än tvärtom, men ja ska se vad som händer :)
 
Tänk så ringer de nu i helgen? Kontoret i sthlm är ju inte öppet på helgerna, men jag hoppas verkligen inte det..hehe!
Får ringa på måndag och säga att jag inte är intresserad, förhoppningsvis hade de inte bara hunnit ändra mitt önskemål i Boston.

Tack vare era kommentarer igen, får jag reda på massa bra information när ni berättar era historier :) TACK !!
Hoppas verkligen de förstår att det är very important för mig att bli placerad i CA. Väntar med spänning :) Fortsätt gärna uppdatera mig om era matchningar, vem vet, vi kanske ses i USA sen :)

Ska passa på att svara på några av era frågor också :

Louise -  Jag frågade CC om de la upp fotokollaget på "My Profile" som jag fått veta att de gör, men jag hittade inget där, vilket inte var så konstigt..hehe! De hade nämligen gjort det innan, som ( Cecilia) sa, men det tog tydligen så stor plats på kontot, så de uppdaterar hellre med annan information till oss berättade de. Lite synd, men jag hjälper mer än gärna till om jag kan, med tips och idéer. Skriv bara och fråga, så kan jag beskriva mer i detalj hur ja gjorde fotokollaget och mitt personliga brev m.m.

Hur mycket har du fått betala?

Har också hört lite olika priser faktiskt, men jag har själv inte betalat något än, eftersom man bör få en familj innan man betalar in, men jag fick ett brev hem för några veckor sedan där det stod vad jag hade kvar att betala då var det avbeställningsskydd 375 kr, flygavgift 1995, deposition som man får tillbaka om man fullföljer året 2495 kr. Totalt : 4865 kr. Det har jag att betala, men jag har räknat med MAX 7000 kr. På hemsidan står detta med:

Deposition*

  2 495 kr

Subventionerad flygavgift (jun-sep)

  1 995 kr

Hälsoundersökning

     600 kr (ca)

Au pair visum

     1200 kr (ca)

Polisregisterutdrag

     172 kr plus porto

Internationellt körkort

     230 kr

Det blir 6381 kr, sen kan man ju alltid räkna med lite mer t.ex försäkringar och sånt, men jag tror inte själva Au Pair resan blir mer än 7000 kr, sen tillkommer alltid massa annat smått och gott, men de kan man kanske inte räkna in här. 10 000 är nog att ta i tror jag, tänk på att du får tillbaka 2495 kr när du kommer tillbaka efter ditt år också:)

Kan inte lova att detta stämmer, men de är vad jag skulle tro, hoppas det hjälpt dig lite! 

Kram på er
Pernilla <3  




 


Kommentarer
Postat av: emma

hej! hittade precis din blogg! Kul att du ska åka som au pair, själv hade jag tänkt åka iväg nästa år. vilken organisation åker du med och vad tycker du om dom hittills?

2009-05-09 @ 22:12:06
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Postat av: Lollo♥

måste vara lite jobbigt samtdigt med att få massa matchningar man inte vill ha riktigt ^^"

men hoppas det blir en bra från CA snart :D

massa svar med, tack tack :D

Eftersom jag inte ska göra mitt brev och kollage än.. det är ju ett tag var tills jag åker. Gör det någon gång i höst, men jag återkommer gärna då med frågor om det om det går bra ^^

2009-05-09 @ 22:34:07
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Amira

Va gör du om de ej, hittar familj åt dig i Californien??

(shit va snopet) det skulle kännas att iaf en dröm om platsen skulle krossas!!!,

Men vi får hoppas på det bästa! =)

2009-05-10 @ 10:03:29
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad skoj att du äntligen fått matchningar! Även om de inte är just där du vill så vet jag ändå känslan när man öppnar mailet och sedan kollar på sitt Cc konto! :D



Tänkte bara säga att man måste ha en försäkring upp emot 5000 kronor också. Fast den är ju frivillig men det blir en hel del med den..

2009-05-10 @ 14:45:56
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Jag det hoppas jag verkligen med att vi får!:) Haha nej då, ingen konstig fråga alls för det stämmer bra det! Det roliga är att hon berättade om dig med sist jag var där och jag antog att det var du. Hon är så söt Antia "Du och pernilla är så lika varandra. Båda är blonda, smala och så rara. Och så ska ni båda till Usa". Himla tur att du inte går på Sanda med för våra studentklännigar kommer nästan att se likadana ut sa Anita ;)

2009-05-10 @ 17:10:42
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Mmm håller med!! Tycker det är lite jobbigt att de ligger på så mycket men samtidigt måste man ju nästan ha en. Råkar man ut för något där bort kommer de pengarna snabbt bli otroligt mkt mer och man önskar att man tog försäkringen.

2009-05-10 @ 22:39:10
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ska inte du ha någon försäkring? min försäkring gick iallafall på 5000 :P

2009-05-11 @ 18:57:40
URL: http://theworldandlisa.devote.se
Postat av: Klara

du ska veta att man bör ha en försäkring och den ligger på från 4000kr. Jag räknar med att lägga ut 10 000 och då behöver jag inte betala deposionen och jag åker i Juni så har lite mindre i flygavgift. Bättre att ta i än att känna att det är mycker mer pengar än räknat som går.

Hoppas du får en bra familj. Jaag åker till San Francisco, CA i juni :)

2009-05-11 @ 20:44:04
Postat av: Hanna

Jag vet inte om jag kommer stanna kvar sista månaden och resa runt, men jag vill ju inte vara utan försäkring utifall att nåt skulle hända. Typ att man bara stannar en extra vecka och snubblar och bryter armen, och får betalar multum :S Tror du att du kommer stanna den sista månaden?

Kram Hanna

2009-05-14 @ 16:20:03
URL: http://lundquisthanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0