Drömmen om CA, blev en dröm...

Usch & förlåt vilken dålig uppdatering det varit på sista tiden...men i morgon gifter sig min syster, så har haft lite andra tankar :)
Det har tyvärr inte hänt något nytt på matchningsfronten, där emot lite andra grejer som har med au pair att göra!
I onsdags hjälpte jag en kompis som också bestämt sig för att åka som au pair med alla ansökningspapper och visade lite hur jag gjort och så, och lånade även ut min ansökan..insåg verkligen hur glad jag är att ha gjort det, för tid tar det allt, speciellt när allt är på engelskan, men ja lovar det är värt allt slit, så kämpa på :) Man ska ju se det som en jobbansökan sägs det;) Har ni några frågor angående ansökan så fråga på, nu när jag har det färskt i minnet?::)
Såg faktiskt att det redan tillkommit nya frågor sedan " min tid" om man kan kalla det de...haha! Det är ju trots allt flera månader sedan jag skickade in dem, men mest att kryssa i de nya frågorna så inget svårt!

Natten till torsdagen drömde jag självklart om au pair resan...helt sjukt, trodde det hänt när jag vaknade...Jag hade helt plötsligt fått en familj i CA, men utan att ha hunnit prata med dem så var jag där. Konstigt nog så var mina föräldrar med..haha, och när vi kom till huset så va de ingen där så vi skulle gå in och vänta tydligen..jätte fint hus med fin havsutsikt, så läskigt, ja kommer verkligen ihåg allt så klart!! Iaf, sen kom värdföräldrarna hem och ja fick en cosmopolitan tidning och godis av värdmamman som välkomstpresent..haha, så sjukt :D Men hon behandlade mig som att jag var en städerska eller något, och bara: Hej, gav mig presenten och började göra ngt annat....barnen va super gulliga och snälla, men trivdes inte så bra..men sen kom ja inte ihåg mer..kanske vaknade sen..haha!!
Har nog läst och hört för mycket historier om hur det kan gå så ja drömmer om det.
Var bara tvungen att berätta det för er, har ni också drömt något?

Tusen tack för era kommentarer om spöket..haha! Nu känns det mycket bättre när man vet att jag inte blivit helt konstig:)
Ha en härlig helg=)
Pernilla <3

Kommentarer
Postat av: Amira

jag har drömt en sjukt massa konstiga saker om Au Pair grejjer och USA!!

b.la. att jag fick en familj i en grotta uppe i aspen, (vilket jag inte hoppas bli till verklighet), och att de kallade sig själva för cavemen!! lite konstigt och så, men lite smått kul att vakna upp i sängen och tänka "är detta sant" haha^^

Håll ut!!!!!!!!!!! Snart kommer match!! Väntar själv med spänning.....

2009-05-23 @ 09:28:47
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

jag önska att jag med hade en vän att rådfråga när jag ska fixa min ansökan, :P

2009-05-23 @ 12:07:21
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: cassandra

hej tänkte bara fråga en sak jag verkligen undar och jag hoppas att du förstår min fråga och att du vill svara på den! :)okej;

jag undrar, du vet på CC hemsida så står det anmäl nu! och där står det typ " när vill du åka" och så där, och nu har det kommit upp att man kan anmäla sig om man vill åka i juli 2010, som jag vill, min frgåa är då: vad är det egentligen man anmäler sig till?! :D ha en bra dag! :D

2009-05-23 @ 13:47:38
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: cassandra

tack så jätte mycket för svaret och jag fattde verkligen tack så mycket! :)

2009-05-24 @ 20:45:53
URL: http://cassa
Postat av: Sabina

Ja jag har drömt två gånger nu att jag är på flygplatsen och ska åka iväg, men så kommer jag på att jag inte har nån värdfamilj! Helt sjukt! :P Men senast så skulle jag till Chicago, och det var lite läskigt när jag nån vecka senare blev matchad med en familj utanför Chicago! :O :P Det blev dock inte den familjen men ändå xD

2009-05-25 @ 01:01:30
Postat av: Emma

Hej. Läste precis din blogg och din längtan att komma till CA. Jag ska själv åka till Thousand Oaks (LA). Min familj var min 3e match. Trotts att jag valde hela USA kom jag till CA vilket jag är väldigt nöjd med. Håll bara ut och tro på det bästa så syns vi kanske i CA om några månader. Hoppas det iallafall. :)

Lycka till med allt.

2009-05-25 @ 09:36:40
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej! hittade din blogg på facebook, kul att du också ska till USA! Jag med :) Jag har också en blogg och kommer från Jönköping. Titta gärna in och hör av dig om du känner för det! Kram

2009-05-25 @ 21:15:51
URL: http://levahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0