Tips: håll ut....

Nu har mitt dåliga samvete börjar lägga sig lite..det är nog bara att lära sig säga nej och gå vidare, även om det inte alls känns bra!!
Tack, tack, tack alla för era fina och bra kommentarer/frågor..verkligen bra när alla kan dela med sig till varandra tkr ja :)

Kan börja med att säga att jag tidigare beskrivit hur en intervju går till när man ansöker hos STS, anledningen till att jag skrev att man blir intervjuad på typ 2 tim + 1 eng test, var för att 2 av mina klasskompisar sökte hos STS och då berättade de att det gick till så..men fick höra från en av er att de inte alls var så allvarligt, de va ju skönt :) kanske skiljer det sig mellan städerna, vet inte riktigt, ska inte uttala mig om STS..hehe! Ni som vill åka med STS ska nog inte vara rädda p.g.a. intervjun iaf:) Då var det sagt !!

Tack för svaren angående vad familjen ser av våra ansökningar, alltid kul att veta hur mycket de ser, men är nästan också helt säker på att de ser hela ansökan, alltså mer än vad vi får se!!
Har en till fråga jag gått och funderat på..
Är det någon som vet om man själv får boka en tid hos ambassaden för att anöka om visum, eller gör sthlm kontoret det sen när det är dags??
Kanske ska mejla och fråga annars, borde planera in det i sommar i så fall, så man hinner med allt :)

Ne, nu vill jag ha en ny matchning..haha! De va så kul, så nu blev jag ännu mer otålig på att vänta !!
Ett litet råd till er alla som inte riktigt har åldern inne för att åka som au pairer..HÅLL UT!!! ( säger ja som sj börjar bli otålig haha)
Jag har väntat hur länge som helst, och visst det är frustrerande och läsa om alla som är iväg eller på väg, men tiden går fort :)
Passa på att gör ett riktigt grymt fotokollage under tiden...,eller börja kladda lite med ansökningshandlingarna, för när det väl gäller är det mycket som ska göras och då känns allt väldigt mycket!!
Så, börja i tid :D Lycka till !!

God natt!
Pernilla <3


Kommentarer
Postat av: mimmi

vem åker du med, CC ? Isåfall bokar dem tid åt dig när du fått bekräftad avresedatum med en familj, antar att dem flesta organisationer gör så, men inte helt säker =)

2009-05-15 @ 11:22:36
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: mandy

jag som åker med sts fick boka tid på ambassaden själv. superlätt, du får deras länk av sts o sen fyller du i ett papper som du sen ska skriva ut. sen trycker du på "boka"-knappen och då får du välja tid och dag ur en kalender:)

2009-05-15 @ 15:00:43
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Amira

jo, körkortet är fixat och klart hihi^^...läs längre ner på bloggen....skrev ett inlägg när jag klarade uppkörningen i tisdags denna vecka! :D

Så matchningen är i full gång....(tror jag iaf), har ju loggat in på sidan en hel del o så med!!

Hoppas snart på matchning! ;)

2009-05-15 @ 21:03:09
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

jorå, kökortet e fixat å klart....;)

läs lite längre ner på bloggen hihi^^, så står det ett inlägg om det där! :D

jag kollar min mail typ hela tiden....ska försöka bli mer tålig och vänta, så dyker det väl upp en om ett tag antar jag!

2009-05-15 @ 21:08:45
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: det känns så och det är ju helt bra :D

2009-05-15 @ 22:17:43
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/
Postat av: mandy

sv: ja mig fråga de bara hur många barn, vad jag ahde gjort för att förbereda (typ sitta barnvakt alltsÅ:P) och om jag varit i usa förut :)

2009-05-16 @ 08:40:49
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: mimmi

sv: Jaa, ellerhur, när jag fick den senaste så trodde jag det var ett skämt och hoppade upp och ner haha! lycka till du med!

2009-05-16 @ 11:27:34
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Loise

Pilly kontoret fixar de åt dig när du fått en la familia :) Håller tummarna för dig :)

2009-05-18 @ 17:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0