you have a match !!!

Först händer inget, sen händer inget, sen händer ALLT !! Lite så känns det nu...Okej, ja börjar från början :)
Som ni vet mejlade jag CC för en vecka sedan och frågade hur det gick med matchningen o.s.v. fick dock inget svar, och de är alltid så snabba på att svara så tyckte det va konstigt..men i onsdags mejlade jag om samma mejl igen, och redan på torsdagsmorgonen hade jag ett svar från cultural care :) Det förra kom nog aldrig fram...

Hursomhelst, de skrev att det tar som sagt lite tid eftersom CA är väldigt attraktivt, men hon frågade om jag kunde öppna mig för fler delstater. Jag hann inte ens svara på det mejlet förrän jag idag ( fredag) sitter vid datorn och det kommer upp en ruta på skärmen,( som de gör när man är inloggad på msn ,ni vet) Mejl från CulturalCareAuPair, Hmm, va kan de va ja som inte ens svarat...i samma ögonblick vände sig hela mig, klickade snabbt upp och YOU HAVE A MATCH stod i inkorgen! WAAAAA!!!! Ni som haft en matchning förstår känslan..Shit:D

- Läste igenom hela mejlet, väldigt ivrigt och kom snabbt fram till att familjen bodde i Fairfield, CT utanför New York....har det tagit 6 veckor och jag får en familj i New York, andra sidan USA..haha??  Jag loggade snabbt in på min sida på CC hemsida för att kunna se familjens profil, där jag bla. fick reda på att familjen verkade väldigt aktiv ,vilket var ett av mina önskemål, men kändes ändå inte rätt p.g.a. placeringen..de hade 4 pojkar också :) Härligt, då skulle man inte bli rastlös iaf..haha!  
De skulle ju kunna ringa inom en vecka, så ja ringde direkt till CC eftersom ja faktiskt inte var alls intresserad egentligen...
Förklarade situationen, och då sa de att det inte ens står på min sida att jag har som önskemål att bli placerad i Kalifornien...Trodde hon skämtade nästan, eller ja ville tro det...har de inte skrivit det?? Nej, det hade de inte..Jag förklarade att jag verkligen prioriterar familjen, men har verkligen fäst mig vid CA, vilket hon förstod :) Hon sa att det kan ta upp till ett halvår att få en familj i CA nu när det är högsäsong bland au pairer..men hon sa att jag hade så mycket barntimmar, och även mkt timmar under 2 år, så om jag ville till CA skulle vi verkligen försöka det :D
Jag skulle fundera på om jag ens ville prata med familjen i Fairfield, men ringde tbk ganska snabbt till sthlm( fick prata med en annan) och jag sa att jag inte var intresserad, då sa hon att det var något med graderingen av önskemålet, va de nu betyder..men de hade nu meddelat USA att  Kalifornien  var " very important" så jag ska hoppas ett tag till :D

Tusen tack till alla ni som kommenterat och gett mig hopp :) Känns så bra, ska ni veta! Just nu känns det som att börja om på noll, om de inte ens letat i CA än..men det är bara att hålla ut...annars får man öppna upp till fler delstater !!

Puh, va ja skrev..haha! Hoppas det inte blev för långt.., men de va senaste nytt :)
Ska svara på era frågor i ett annat inlägg tror ja, så ni inte tröttnar..haha!
Hur går det för er andra??
Trevlig kväll :)

Pernilla <3


Kommentarer
Postat av: Lollo♥

oj oj :o det var verkligen mycket på en gång o_o

lite tråkigt att det inte blev CA där men :P Tur att detta hände ändå så att du kunde få det fixat att de sökte efter i CA :)

Hoppas allt går vägen snart :)

2009-05-08 @ 23:24:01
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Frida

precis samma sak hände mig! Jag fick på 3 dagar två matchningar i massachutets. Anade att något inte stämde och ringde CC. Mina 4? post it lappar jag satt på min ansökan om önskan att komma till Californien inte heller fanns med på min profil:S Nu väntar jag ivrigt på en match som jag hoppas det står CA på :)

2009-05-09 @ 01:30:46
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

hallå på dej =)



hittade din blogg på facen på CC sidan. Jag har också cali som önskan. Har haft det som very important från början men min första match var ändå i en familj i New York. EF berättde att de i Boston gjorde så ibland att när de hittat en jättebra match så matchade de ändå. Jag gjorde precis som du och ringde och sa att jag inte var intresserad pga att jag ville till cali..då skrev hon detta som anledning till att jag tackade nej och sen dess har jag bara fått matchningar i cali =) två st so far. den senaste i san francisco..så väntar på samtal från dom nu .. Hoppas allt går bra för dej och att du får en match ´soon!!

2009-05-09 @ 11:49:07
Postat av: Emelie

Hoppas för din skull nu!



Jag vet att det är väldigt svårt, jag lämnade in min ansökan i slutet på Oktober förra året och skrev bara Californien som önskemål, och har ALDRIG fått en matchning där=( Men man ska aldrig välja familj efter stat det är det viktigaste! Nu har jag fastnat för min senaste match som är i Colorado som jag aldrig ens tänkt på:D



Kram!

2009-05-09 @ 13:20:25
Postat av: Amira

Haha, okejsan! Tack för tipset du gav mig! ska tänka på det^^..........Och kul med matchning för din del! Och jag hoppas du får Californien som du verkligen önskar mest av allt!

Fyfasen va kul!, och du har väl vart där innan med eller?? =)

Lycka till med det iaf!!!!

Ska följa med spänning!

2009-05-09 @ 16:55:42
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: mimmi

guud vad jag känner igen det här!! det mailet är lyckorus i hela kroppen hihi! jag kollar heela tiden. Känns inte som att jag kommer få en familj till i kalifornien eftersom jag fick det innan och det sket sig! men det är bara att fortsätta hoppas, lycka till du med :)

2009-05-10 @ 11:48:14
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Loise Gustafsson

åååh fairfeld där va jaaaaa :D eller i easton men det är typ farifeld , sjuukt =)

2009-05-10 @ 14:39:18
Postat av: Loppan

woooho ! fairfield, det är mysigt där, och det finns en lite VS shop intill :D



Därifrån går även tpget direkt in till NYC.

2009-05-10 @ 16:22:46
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar: Ja, tiden går så fort! snart har du också bara nån månad kvar :) Då är vi två :D

Ska följa din blogg med!



Jag minns verkligen pirret, när man såg överskriften "you have a match" och det är fortf pirrigt när man ser ett mejl från familjen i inkorgen :p

Kram Hanna

2009-05-14 @ 16:15:51
URL: http://lundquisthanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0