Tagning..?!

Nu när det är så fint väder så blir det inte så mycket häng framför datorn, men hjärnan verkar det inte vara något fel på iaf  - De blir ju en del timmar i solstolen i det här vädret och då passar tankarna på att flyga i väg som aldrig förr..ni vet hur det är, vi har ju tagit upp det här förr:) haha! au pair ghost...

Idag kom jag och tänka på videon som man kan lägga upp på CC:s hemsida. För er som inte vet, har man en egen sida som man kan logga in på, där familjerna kan läsa min ansökan, och där man hittar information om den eventuella familjen och flygtider samt nyheter och sånt:) Där kan man lägga upp en video som blir tillgänglig för familjerna, där man kan berätta om sig själv och vad man vill i stort sett..men nu måste ja fråga,
Är det någon som har lagt upp en video, eller funderar på att göra det??
Jag är glad om ja slipper göra de, bara det inte ses som ett minus hos familjerna. Men, usch, vem har inte ngt emot att se sig själv sådär, speciellt filma sig själv på engelska..haha! Kul skulle de nog bli iaf:D

Ingen som vet något om min fråga i förra inlägget? Är så nyfiken:)

Hoppas ni haft en bra helg!
Pernilla <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det är verkligen frihet. Balen blir min tredje i år fast min första riktiga. Innan har jag bara arrangerat den och jobbat fram till efter middagen. Nu ska jag bara njuta :) Och studenten kommer inte bli helt fel heller. ;)

Hade fint.

2009-06-01 @ 08:16:30
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Amira

Ja, jag ska faktiskt göra en video och lägga upp sedan! Skulle ha gjort det innan jag åkte till Mallorca, men jag glömde av det hihi^^

Av vad jag har hört är det speciellt med matchningen, att de typ (vet inte hur jag ska förklara), men att de söker och fastställer typ intressen, och hur många barn man vill ta hand om osv....

2009-06-01 @ 09:09:09
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: mini

hej! ang matchingen så tror jag att de söker hela tiden. jag har hört att de sitter med två högar, en med au pairens ansökan och en med familjens. Sen kollar de om det skulle stämma bra mellan de två, om inte så byter de familj, de tar inte bort en au pair. oj.. kanske inte så solklart men hoppas du förstår:)

2009-06-01 @ 15:28:48
Postat av: Lollo♥

Har igen anning hur matchningen går till :o

Men jag hade tänkt göra en video om jag kom på något att göra när jag väl ska börja söka :) Tror inte det blir något minus nog mer ett plus bara :P Lättare för familjerna att se hur du är ^^

2009-06-01 @ 21:08:39
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag har ingen aning om hur de matchar egentligen men något sorts system måste de ha! Tänk att sitta med alla de papprerna vi skrivit under..



Jag funderar också på att göra en video men jag vill inte veta hur kass engelska och se mig själv sådär...



Kan säga att jag lider av samma spöke som du!! Det förföljer mig verkligen!

2009-06-03 @ 19:49:20
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Jag vet ju inte riktigt hur matchningen går till med cc eftersom jag åker med sts. Sts gör så att familjerna får gå in och läsa alla au pairers egna sida och sen matcha med den som de tycker låter bra. Min värdmamma berättade att dagen innan hon hörde av sig till mig hade hon läst igenom 450 olika sidor där alla ville vara i CA. Så dom har det inte lätt och det är inte konstigt att det tar så lång tid att få en match i Ca när så många vill åka dit. Men håll ut. Vill man tillräckligt mkt blir det tillslut så.

Men hur går det, har du hört något nytt?

2009-06-04 @ 11:00:04
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter bra, håll ut :)

Jo det känns väldigt bra, givetvis är man nervös men det tror jag man kommer vara oberoende av vilken familj man får eller vilket område man hamnar i. Just nu har jag inte pratat med familjen så mkt det senaste. Bara lite med deras nuvarande au-pair. Men vi håller koll på varandra via fb och snackar via skype ibland. Jag tycker dock det är skönt att inte ha allt för mkt kontakt med dom nu när det är så långt kvar. Jag blir så nervös men framförallt längtar jag dit så mkt att jag ibland glömmer att leva. Haha nu blev det långt och flummigt. Hoppas du fattar vad jag babblar på om i vilket fall. hehe.

2009-06-04 @ 22:17:33
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja, annars vore det sjukt jobbigt för dem i alla fall!! Absolut, det tror jag verkligen! Men som du säger, man vet inte vad man skall säga och på toppen av det på engelska! :/

Men jag tror faktiskt jag skall ta och göra en film snart i alla fall! Funderar på att göra det utomhus också. Men inte bestämt ännu.

Lycka till med allt!

2009-06-05 @ 00:17:35
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0