Questions to the host family!

När matcningen går lite trögt blir man iaf väldigt glad när man ser att man hade besöksrekord igår :) Jättekul verkligen, hoppas ni gillar att läsa :)
Mejlade CC igår om ni läste det, tyvärr inget svar än, men jag återkommer så fort jag fått svar :)

Alla som är under matchning har fått hem ett stort kuvert med massa bra information, bla en handbok som innehåller bra frågor man kan ställa till familjen när de ringer..Har sammanställt alla de frågorna, plus några fler som jag vet andra tycker man borde fråga, och även frågor nuvarande au pairer önskat att de frågade.
Så ja tänkte att ni också vill ta del av det?!  Därför lägger jag upp alla frågorna här :


About the children:


•|  How old are the children and what are their names?


•|  What do they like to do?


•|  What are their personalities like?


•|  Are they shy and do they have a hard time accepting new family members?


•|  What are their favorite games and toys?


•|  If the child is in the school, do they have any afterschool activities?


•|  If the child is in the school, how far away is the school?


•|  If the child is a baby, is she/he walking and /or talking yet and how do they get there?


•|  What is your approach to raising your children?

  

About the parents:


•|  What is your profession?


•|  Why are you interests in hosting an au pair?


•|  What made you interested in my application?


•|  Have you had an au pair before?


•|  What are your hobbies?


•|  Do family members or relatives live nearby?


•|  What qualities do you find important in an au pair?


•|  What is your lifestyle like? (Active or relax?)

About your duties:


•|  Will I be responsible for any household duties that relate to the children?


•|  What kind of activities will you expect me to do with the children?


•|  What will my schedule be like?


•|  Am I off on weekends? Am I always off or is there a changing schedule?


•|  Are there other duties you expect me to do?


•|  Will I be cooking the food?


•|  What kind of rules would you ask an au pair to follow?


•| Do you want me to be home at any special time at weekends and weekdays


About their area:


•|  Tell me about the area where you live?


•|  Are there other families with children nearby?


•|  Are there any other au pairs in the area?


•|  What things are there to do with the children near your house?


•|  What kind of study opportunities are offered in your area?


•|  Is there any fitness center or gym nearby?


•|  Do I have an access to a car in that case how often can I use it?


Hoppas ni får använding av några frågor, jag har som sagt inte fått någon matchning än men jag tror det kan vara skönt att vara lite förberedd iaf. Det är nog viktigt att fråga mycket om barnen, både för sin egen del och föräldrarnas!!
Någon som har några mer frågor får ni gärna bidra med det :)

Ha en bra dag !!
<3 Pernilla

                      


Kommentarer
Postat av: Amira

Hoppas det går bra och så nu med matchiningen! Det kommer säkert någon bra familj till dig snart, ska du se!! =)

Bättre sent än aldirg brukar man säga!;)

2009-05-04 @ 20:12:42
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

Snart kommer en bra familj till dig ska du se! Bättre sent än aldrig brukar man säga, haha! ^^

Mycket bra och intressanta frågor du valt ut!;)

2009-05-04 @ 20:18:02
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lollo

wow, tack för alla tipsen :D hoppas du snart får en matchning :D

2009-05-04 @ 20:52:36
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej hej! Hoppas de går bra med matchningen! Bra frågor verkligen, jag hade med en hel del!! Fast man blir ganska ställd och tror faktiskt de flesta värdföräldrarna babblar på så man får svar på de flesta frågor och sen sitter man och letar igenom frågorna som dom inte svarat på! Så ett tips kan va att minska ner till dom frågorna du tror de inte kommer svara på innan, t.ex. första frågan får du svar på innan du pratar med dom!! Men som sagt, bara ett tips! =) Ha de bra!

2009-05-04 @ 23:40:52
URL: http://underthesamemoon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad många frågor du kommit på! Och att du gjort så i förväg :) Så många frågor hade jag verkligen inte när jag pratade med min familj, och första ggn vi pratade hade jag inga frågor alls förberedda, men det hade inte dom heller hehe. Men det gick bra ändå :)

Det är ju synd att det tar så lång tid för er som valt kalifornien, fast jag kan förstå att du väljer det :) Sj hade jag inga val om vars jag ville hamna och har nu en familj i Atlanta, GA och åker 13e juli :)

Kul att följa din blogg! Läs gärna min :)

2009-05-07 @ 13:03:31
URL: http://lundquisthanna.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

Jag tänkte bara kolla med dig hur mycket du har fått betala? så man vet på ett ungefär hur mycket det är man måste lägga ut med alla papper och sådant? Fick höra att det var 10 000 med CC men tyckte det lät mycket :S

2009-05-07 @ 18:08:40
URL: http://anystar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0