Tack, tack, tack!

Tack, tack & tack, ni är helt underbara hela högen:) Ni anar inte hur bra det känns att få höra andras åsikter som får en annan syn på mitt dilemma! Alla är så omtänksamma och ni verkar väldigt överens om att jag ska åka, och jag har även bestämt mig för det nu :)
Det kommer alltid kännas värre att åka nu än innan, men som ni säger det är alltid saker man missar, fast ja tror inte man egentligen missar så mycket som man kommer uppleva! Eller hur?
Nu känns det ändå ganska bra igen, jag är förväntansfull och ser fram emot det nu:) Tack igen!!

Igår ringde jag CC och frågade några frågor:

Hur går det med matchningen?
- Ja ser att du fått en familj här, som de släppte pga av du vill till Kalifornien.
Jag vet att det är svårt att få i CA, men tror du det är omöjligt?

- Jag kollar på din ansökan här nu och du har jättemycket barntimmar och du har ett jättebra collage, så jag tror inte alls det ska vara några problem, plus att du är " infant qualified" , vilket innebär att man får ta hand om barn under 2 år som är väldigt attraktivt.
( Hon insåg sedan att jag bara var 18 år, och man måste tyvärr vara 19 för att ta hand om barn under 2 år, så tydligen är jag inte Infant Q längre:( ) Men hon trodde ändå inte att det skulle vara några problem om jag ville dit!

Jag upptäckte igår att det står att jag vill åka den 3:e augusti, men ja trodde de va 10:e..så skulle ändra till en vecka senare eftersom ja inte kan den 3:e men hon på CC tyckte jag skulle ha kvar det ändå, för hon sa att det var bättre av ngn anledning!! Men det blev oftast senare också sa hon.
Men tänk så får ja en familj som vill ha den 3:e tror ni ja kan säga att ja inte kan då? De känns ju lite fel?!

Det var väl lite vad vi pratade om:) Men jag insåg att på måndag är det bara 6 veckor till mitt prel datum och det står i papprena att de garanterat börjar söka efter en familj senast 6 veckor innan avresa, så förhoppningsvis börjar de på "riktigt" då!!
Jag ska ge dem nästa vecka också tror ja, sen ska ja ringa och fråga igen vad som är "fel", när de sa att allt var bra!!
Lite stressad börjar ja snart bli, för de kan ju dröja ett par veckor när man väl har en familj också innan man bestämmer sig!! Mycket babbel här..hehe!

Nästa vecka ska ja börja beta av min lista tex
* skicka in betyg
* boka hälsoundersökning
* skicka utdrag ur polisregistret..
m.m.

Glad midsommar på er :)
Pernilla <3

Kommentarer
Postat av: Lollo♥

Det måste verkligen vara jobbigt att bara sitta och vänta på matchningar. Men som sagt är ju Kalfornien väldigt eftertraktato ch jag har hört att om man har otur kan det ta upp till ett halv år innan man får något. Men eftersom hon på CC sa att allt var bra och så tror jag inte det ska vara några problem :D Lycka till och Glad midsommar! :D

2009-06-18 @ 17:03:25
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Varsegod ;)

Bara skoj att hjälpa till, någon gång kan det vara jag oh det skadar aldrig att få stöd eller hjälp av någon, (okej stämmar till 99,9% ^^)

Ah visst, jag känner likadant att jag missar en massa, mina kompisar och min familj men samtidigt kan ajg ta igen det senare samtidigt som jag verkligen lär känna mig själv och får mer självförtroende, jag tror aldrig jag kommer ångra denna resan för man lär sig så mkt om sig själv. Och det är alltid bra inför framtiden på alla sätt och vis!

Ah, jag kände att det var på tiden nu faktiskt, men jag får se, ringer de kanske nästa vecka om jag inte får något denna veckan, kan ju inte vänta hur länge som helst och det drar ju ut på tiden så ofantligt mkt! Jag funderar på det ja, i morgon skall jag nog spela in en film eller i början på nästa vecka, vill helst vara själv hemma, haha ^^

Lycka till själv!!!

Kram

2009-06-18 @ 17:26:55
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Mimmi

visst är det orättvist haha! man blir ju bara ännu mer nyfiken när Ida får se bilder haha!

hoppas du får en match snart! :)

2009-06-19 @ 12:05:43
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Amira

håller med dig!!!!

hoppas det kommer en match snart!!! :D

Jag har skickat in alla papper som man ska skicka upp!

väntar bara på en match och tillläggs tjänsterna som ska betalas...alltså försäkring osv....

2009-06-21 @ 13:33:02
URL: http://amirausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0