A(u) Pair !

Sorry, dålig uppdatering, beror på att jag varit i danmark på klassresa:) Mycket som händer nu, men inget usa!!
Igår när jag kom hem hade ja längtat så efter att kolla min mejl, så jag och syrran satt och öppnade mejlen och syrran hoppade till när det stod Cultural Care på två mejl, men jag insåg lika snabbt att det bara var reklam.ingen "you have a match" där inte..haha, vad besviken man blir! På det ena mejlet ville de att man skulle fylla i namn och personnummer från passet så det skulle stämma exakt med uppgifterna som de bokar på flygbiljetten sen! De andra handlade bara lite om att under året som au pair kommer man stöta på problem som man måste lösa, och man ska veta att det finns många som man kan vända sig till bla sin LCC " en person som ser till att man har det bra där borta". Tycker det är bra att de skickar sådana där mejl emellanåt om det ena och det andra..

Hursomhelst i danmark, tänkte ja på att tänk så hade man åkt och man visste att det var många man inte skulle få träffa på 1 år..Jaha, då ses vi nästa juni månad då...eller juli!! Lite smått panik får ja ibland, samtidigt som jag tror det är det bästa jag kan göra just nu :) men man glömmer ibland verkligheten mitt i all förväntan! Så, besök är mer än välkommet:D
Tänkte lika mkt på usa när ja va i DK som hemma, och inte nog med det så hittade ja den här affären :



insåg att det saknades ett U när ja kom hem..haha! men ändå :) Finns ingen risk att man glömmer att man sökt som au pair iaf!

Tack alla, för era kommentarer, ni är underbart snälla:) Ja blir så glad!!
Trevlig helg!!
Pernilla <3


Kommentarer
Postat av: Amira

jag blev jävligt besviken jag med, när jag insåg att det bara var reklam ifrån CC!

snopet, men, men........

STUDENTEN är tagen & nu e det jobb och usa som väntar! :D

2009-06-06 @ 12:50:49
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha vad bra :)

Ja Fb och skype är verkligen bra. Mycket skönare att prata över skype där man kan se dom man pratar med. Tycker egentligen inte om att prata i telefon över huvud taget.

Har du tagit studenten än föresten?

2009-06-06 @ 13:12:19
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar: Jag blir familjens första au pair men dom är nog upptagna med barnen och jobb, så det tar nog mkt tid:)..Okej, skönt att få svensk sommar innan du åker :) Ha det så bra du med! :)



Ja tipsmejlen från CC är verkligen bra :)

2009-06-06 @ 14:38:32
URL: http://lundquisthanna.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Mmm, får se men någonstans där man kan göra det. Tack så mycket! Och lycka till du med! Kram

2009-06-07 @ 00:34:33
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0