USA är inte ens nära...

Idag är en himla piss dag angående USA, snart ger jag upp!!! Mejlade CC i går och frågade hur det gick med matchningen, och sa att det var mindre än 6 veckor kvar men skrev att jag vill komma iväg absolut senast i slutet av augusti. Egentligen vill jag inte så sent, men iaf!  Ska kopiera svaret jag fick:

Hej Pernilla,

Kul att du uppskattar vår organisation! :)


Vi har fortafarande tid på oss för avresa i slutet av augusti. Det som gör att det tar tid är att du bara vill till Kalifornien. Skulle du kunna öppna upp för nån annan delstat utöver Kalifornien. Desto mer man är öppen för desto bättre. Det är ett stort tryck på familjerna i Kalifornien så det krävs att man har en väldigt bra ansökan vilket jag tycker att du har men det som talar emot dig är att du är 18år då du åker och många andra au pairer (från övriga världen som också vill till CA) är ofta äldre.


Har du laddat upp en film på din sida om dig själv? Om inte, gör gärna det så snart som möjligt. Det hjälper till att promota dig extra.

Ring gärna om du har fler frågor, 08-587 930 10.

Med Vänlig Hälsning,

Ida

Alla jag pratat med på kontoret säger samma sak, men det här med att jag var 18 de va något nytt..Alltid är det något som ska vara i vägen:( Åldern är ju verkligen inget jag kan göra ngt åt..jag fyller ju faktiskt 19 snart, om de hjälper. Det känns verkligen helt meningslöst just nu, ja vill till CA och ja ska dit, men jag gav upp för ett tag..
När jag stekt en stund i solen och fått av mig alla aggressioner kom jag fram till att jag ska göra en video..( hur mkt jag än hatar det) så idag har jag skrivit ner allt jag ska säga och i helgen ska jag förmodligen ladda upp en film. Usch, måste börja ladda mentalt nu..haha!
Oj, va positiv jag var idag...
Jag har iaf skickat kopia på passet, betygen, bokat hälsoundersökning och ikväll ska pappa betala in till polisregistret..skulle ske via plusgiro..
Fast ge mig gärna en familj också, annars gör det ingen nytta!

Ne, nu ska jag avsluta med något kul:) Sa häromdan att jag hade planer för sista månaden:)
Några av mina kompisar vill komma min sista månad och resa, och i förrgår låg vi och planerade lite, drömde åtminstonde:) Först ska va bila från Kalifornien till New York, inte bil hela vägen, det tar nog för lång tid..haha, men bila lite, sen flyga lite och bara åka runt och uppleva..sen ska vi avsluta i florida, där vi ska avsluta med en kryssning i Karibien, det är faktiskt inte så dyrt som det låter:D Sen hem till Svedala!! Yeah, grym plan tycker jag!
Har ni några planer??

Ha de bra & njut av solen:)
Pernilla <3



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jaa, det är lite dåligt faktikst! men samtidigt blir det dubbelt så många som får matchningar! men ett tips du, be ida att matcha dig med familjerna på arbetsförmedlingens hemsida om du tyckte att någon där från CA verkade bra =)

2009-06-25 @ 16:57:02
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men att du inte kan få en match snart...Förstår att du blir less. Familjerna får lägga på ett kol med att välja tycker jag. Det där med video kan ju faktiskt va en bra grej! Jag tycker inte om sånt heller men det är ju som en reklamfilm om dej så då kanske man kan skämta bort det pinsamma i tankarna..eller nåt..haha! Håller tummarna att du får en match snart i CA! :)

Ha det! /Hanna

2009-06-25 @ 18:50:45
URL: http://lundquisthanna.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad konstigt! Hoppas allt går bra för dig! Och lycka till med din video!

Kram

2009-06-25 @ 19:42:38
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Amira

din eller eran plan låter ju toppen bra tycker jag!!

bila i Californien har ju alltid vart en dröm typ...................<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Asså, de borde ju sätta fart lite tycker jag!

Vilket datum var det du skulle åka??

i slutet på augusti eller i början??

2009-06-25 @ 20:05:33
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Byt organisation är mitt tips. Vill inte hacka ner på cc men jag träffade två tjejer igår som aldrig heller fick någon match med cc och de böt då istället till skandinaviska institutet och fick sin första match veckan efter. Känns som att många har haft samma problem med cc. Lycka till!

2009-06-26 @ 08:47:36
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas du får en familj snart =)

Ja väntar fortfarande på att bli antagen, vet inte hur långtid de skulle ta men de har gått mer än en vecka, lite less på att vänta nu....

Har 21 sep som avresedatum, man vill ju som veta =)

2009-06-26 @ 13:35:34
URL: http://emmahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0