Walking in the rain is - GREAT!

Måste nog förklara rubriken lite..Var idag ute och gick " Haborundan" på 7 km som den kallas. En liten runda som går runt där jag bor:) Solen stekte och de va svettigt och ja törstade efter vatten..Inte så oväntat började det spöregna, och ja hade ungefär halva rundan kvar, men de var, tro det eller ej riktigt skönt att gå i regnet!! När jag var mitt uppe i min powerwalk och mitt uppe i regnet, ser jag hela regnbågen framför mig- början till slut och märker hur jag går och ler. Det här låter säkert väldigt poetiskt eller nåt..haha! Men, jag insåg verkligen hur gött livet är just nu. Man har en underbar familj, underbara vänner, ett jobb, och för en månad sedan(studenten) trodde jag livet var slut men det var då livet började! Jag kan göra precis vad jag vill av mitt liv nu..Det är awesome helt enkelt!
Tänkte ge er en liten tankeställare, jag är själv riktigt dålig på att inse sånt här! 

Självklart väljer man att vara au pair i USA nu när valen är helt upp till en själv:) Just därför var jag på en 2 tim och 15 min lång intervju idag med Skandinaviska Institutet.
Kl 10 idag träffade jag Peter från SI på arbetsförmedlingen här i Jönköping. Vi pratade om allt mellan politik och hur amerikanare beter sig i stort sett, mycket trevligt:) Alltså, jag har aldrig känt mig så trygg som jag gör med dem, de gör allt för att jag ska känna mig så trygg som möjligt och veta att de hjälper mig i precis ALLT, och de tar upp alla möjligheter att byta familj, om hur hemsk hemlängtan kan bli..hur folket beter sig i USA, så man ska kunna tolka dem på rätt sätt, vilket inte alltid kan vara det lätta!! Bästa infon någonsin:)
Sedan fick jag svara sant eller falskt på 260 frågor eller nåt, tog lite tid, men de gick nog bra! t.ex. Jag skulle bli en bra ledare. Sant eller falskt. Olika påståenden!
Efter det blev det en kort intervju på engelska, inget allvarligt, kanske 10 frågor.
Sen gick man igenom hur allt går till och val av familj och ja i stort sett allt man vill veta:)

Nu var det avklarat och inom några dagar är jag förhoppningsvis godkänd, så snart kan familjerna se min ansökan! De blir nice:)

Hur går det för alla er andra? Något nytt?

Kommentarer
Postat av: SAbi

2009-07-08 @ 20:45:54
Postat av: Sabina

(såg min lilla miss där med den första kommentaren :p )

Ja va kul att det gick bra :) Hoppas att du får lika mycket tur med familjerna! :D Tänker du inte välja nån familj som bor utanför CA? Även om det är en jättebra familj? :)

2009-07-08 @ 20:49:57
Postat av: Amira

hihi, det går så bra så!!

jag la ett meddelande på varje CC sida på facebook!

det finns liksom olika grupper!

New York / New Jersey, California, South, Midwest osv...., och så skrev jag klart brevet hos Si och allt ligger uppe på¨deras sida nu!, åh snart ska jag på intervju, och sen kan matchningen börja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D <3

2009-07-08 @ 21:09:48
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

Så SI intervjun är typ som hela CC mötet då eller? ^^ låter lite osm det iaf :) Hoppas det ågr bra öfr dig nu<3

2009-07-08 @ 21:20:47
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Mira

Jaa, superspännande, och läskigt! Haha. Men har du begränsat dig till California eller är du öppen för hela USA? Hoppas du får en match snart! Och lycka till med väskköpet!

2009-07-09 @ 00:26:30
URL: http://samiramalika.blogg.se/
Postat av: Sandra

ÅÅh, intervjun låter inte alls hemsk. Jag har varit orolig inför den :P

2009-07-09 @ 10:37:45
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Stella - åker som aupair till D.C i september

Åh vad spännande att just hela matchingsprocessen är igång! :)



Jag åker den 14e september!

2009-07-09 @ 18:28:30
URL: http://stellal.blogg.se/
Postat av: Anna

Jätte kul för dig :D Jag åker ju med SI och de är verkligen jätte bra :D

2009-07-09 @ 21:46:49
URL: http://tredjemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0