Besöksrekord :)

Yeeah, besöksrekord både igår och idag:) Va glad man blir!! Tack alla, hoppas ni gillar att läsa:) Idag har varit en händelserik dag, har varit väldigt effektiv må ja säga..haha!

Gick upp 08.00 för att ta mig in till stan på hälsoundersökning..Passade självklart på att göra både CC och SI undersökning..CC har ett papper med typ, längd,vikt, blodtryck och några frågor..väldigt simpelt! SI hade 4 papper med många frågor och noggranna svar..tex. Om man svarade nej på om man har/haft/blivit vaccinerad mot tuberkolos skulle man ta en spruta för att se om man var positiv eller negativ, väldigt seriöst..så nu fick jag en tid för det nästa vecka!! Jag som ville skicka in allt idag, men men 800 kr kostade det, och det gick väldigt smärtfritt:)

Sa jag att jag fick en intervju med SI på onsdag? De fick jag iaf, så snällt att de ordnade så någon kom hit, så ordnade de så de kommer på onsdag som jag önskat, min lediga dag:) Super! Innan intervjun måste allt vara klart, referenser också. Så igår fixade jag de personliga referenserna, och idag hämtade jag barnreferensen ( behövde bara en skriftlig ´hos SI eftersom den redan täckte 720 tm) När jag hämtade lappen idag kom tvillingarna springande med det plus 2 inplastade kort på dem som de tagit på dagis, som jag ska ha med i USA...Så gulliga är de,Tack familjen:)

Efter det åkte jag och solade och badade en sväng och träffade lite ex klasskompisar, måste ju verkligen passa på nu!! Sen åkte jag och kopierade alla papper, sen skickade ja i väg dem, och sen blev det jobb på det och nu sitter ja här:) Har hunnit med allt som jag planerat, de gillar jag:)

Kvällens tips : Måste bara säga en sak till alla er som tycker matchningen går trögt..( inget ont om CC, de är super gulliga, dock seg matchning) Jag ville inte riskera att stå utan familj i höst, så därför är jag snart med i matchningen hos SI också som ni redan vet, men idag träffade jag en som var på samma au pair möte som mig i höstas, som jag även känner lite sen tidigare, och frågade då hur det gick med matchningen! Hon hade skickat in sina papper i April och fortfarande inte fått en enda match..Då kände jag mig helt plötsligt lycklig att jag fått 3 st,..och jag som har önskemål, hon är öppen för allt! Så konstigt,..sån tid borde det inte få ta!!
Mitt tips, som jag  fått från andra som jag nu för vidare :) Gå med i 2 förmedlingar..Hos SI tog ca 4 dagar för mig att bli klar med allt...och nästa vecka blir jag förhoppningsvis godkänd!! Såå värt det! Då kan man välja och vraka mycket mer och kanske hitta sin drömfamilj:)

Hahah, sitter och tänker på vad klockan är i Boston om de slutat jobba på kontoret eller om det fortfarande finns hopp om att få en match idag..Herregud, då e man desperat!!:) De e så kul att få en match..gimmie gimmie gimmie!!

Sov gott alla!!
Pernilla <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh tack så jätte mycket :) Jag kommer börja uppdatera ordentligt när jag väl är framme. Lycka till på intervjun och ta med dig någon som håller dig i handen när du gör tubercolos testet. Det gör as ont med det är så värt det!

Kram

2009-07-03 @ 00:54:02
URL: http://juliasresa.blogg.se/
Postat av: anna

jaa, men gör så då :) det kanske är lika bra. JAG VET :) de är så jäkla snabba om man jämför med CC!

2009-07-03 @ 08:17:54
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Amira

Hoppas det går bra och så nu då!!

Och att det kommer en förbannad match så snaaart så!

2009-07-03 @ 12:10:55
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

En sak till!!!

tror du det lönar sig att välja SI??

Ska jag fortsätta tycker du, för jag vet inte om jag orkar med allt igen!

Hjälp mig lite snälla!! :

Hur gör man med referenserna??

Är det så som med CC, eller kan man bara ta namn och telefonnummer, så ringer de till de personerna??

2009-07-03 @ 12:13:08
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Jessica & Plommonet

Sis!

Jag & Plommonet sätter allt på att du kommer få en "perfect match" innan juli månad är slut.



Kommer vara så glad för din skull när den dagen kommer, men samtidigt....ÅHHHHH vad vi kommer sakna dig!



Puss & kram

2009-07-03 @ 13:42:59
Postat av: Rebecka

Hej =) skulle säga att jag med skaffat blogg nu.. har inte orkat men nu tog jag tag i det.. och började återberätta.. blev långt.. iaf, du kan ju länka till mig om du vill :D



jag ska vara i New Jersey



Kramar Rebecka

2009-07-03 @ 23:28:45
URL: http://partofmyworld.blogg.se/
Postat av: Oskar

Jag fick en matchning samma vecka som de hade fått papperna i Boston. Klickade med den första familjen och åker med CC :) Dock en himla massa papper som man har fyllt i! Det bär av till USA på måndag, besök gärna min blogg :)

2009-07-04 @ 01:25:48
URL: http://kokomo.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

tack vare allt problem du har haft funderar jag nästan på att gå med i två stycken jag med.. får se hur jag gör ^^"

2009-07-04 @ 17:16:37
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Amira

okejsan!

Men behöver referenserna skriva ngt på papper, alltså så som med CC, eller räcker det om jag skriver deras namn och tele nummer osv??

2009-07-04 @ 19:08:00
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

Okejsan!!

Tack för hjälpen!!!

Tror du att du skulle kunna skicka frågorna som CC hade på sina papper??

För jag hittar inte mina dokument!!

min mail och msn är [email protected]

Kram

2009-07-04 @ 21:38:19
URL: http://amirausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0