Good work

Grattis:) Besöksrekord i veckan, då blir jag väldigt glad:) Speciellt dagar som dessa, då jag inte alls varit lika taggad på USA. Är ensam hemma hela veckan och jobbar medan familjen är på semster och jag saknar dem redan massor. Vet inte varför, men visst känslorna går upp och ner och den här veckan är jag helt enkelt inte lika taggad! självklart vill jag åka mer än något annat, men samtidigt undrar man lite vad man håller på med?

Träffade min gymnasielärare idag ( bästa matteläraren någonsin), jag lovar! När jag berättade vad jag skulle göra sa hon att det var det absolut bästa jag kunde göra efter studenten tyckte hon. Hon hade själv varit au pair i London och hon sa att det var ett helt underbart år, man blir självständig, lär sig språket m.m.
Då blev jag lite taggad igen, de kändes skönt att faktiskt få höra vilket bra val man gör:)
Men visst vore det konstigt att inte känna sig orolig, eller?

För att fördriva tiden i väntan på bussen igår hämtade jag en resekatalog om hela USA:) Det är ju så sjukt stort, så man måste ju försöka planera allt man måste se!!

Här är loggan, rekommenderar verkligen den katalogen står jätte bra saker verkligen:)

Skickade ett meddelande om mig själv på FB och fick ett svar av en tjej från england som va Au Pair i LA nu, och hon undrade om jag letat på www.greataupair.se , för där hittade hon sin familj. Enligt henne kan man hitta sen familj där men sen ändå åka med Cultural Care eller Au pair in America t.ex.
Är det någon som vet om det funkar?
Hon åkte tydligen med någon annan förmedling men hittade sin familj där.

Annars är det inte mycket som händer på matchningsfronten....

Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är med på greataupair.com och om en familj är intresserad så kan du bara kolla med dem om de vill gå genom CC :) Men oftast, tyvärr, så tycker de att det är dyrt och sådär.

2009-07-24 @ 16:41:59
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

då får man försöka hitta den katalogen sen då :D

om man kan hitta på arbetsförmedlingen och facebook och fortfarande åka med CC så borde man ju kunna gå genom den sidan med :o

2009-07-24 @ 17:29:16
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag har hört flera som sökt familjer på den sidan och visst finns det fördelar men jag tycker ändå att det är allra bäst att åka genom en förening. Du har så många mer fördelar.

Du kan byta familj om du inte trivs, du har rätt till ett visst antal timmar i veckan och får inte överskrida den. + mkt mer. Så säkrast tycker jag är att åka genom en förening! Men som sagt du får ju göra vad du känner för!!!

2009-07-24 @ 18:14:57
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag tror det funkar alldeles utmärkt :) Men du får ju be familjen att gå med i CC, vill dem det så är det inga problem :) jag hoppas verkligen du hittar något snart!

2009-07-25 @ 10:33:17
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: Ja, precis :) Jag vill också bara åka med cc, mycket tryggare att åka med en organisation. Jag har preliminärdatum den 7 september, men jag kan åka tidigare :)

2009-07-25 @ 16:34:34
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja allt känns genast bättre när man får något sånt. Allt känns så bra, nu är det bara väntan som är det jobbiga. Hur går tankarna hos dig om allt? kram

2009-07-25 @ 21:14:48
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Nina

vilket datum åker du ?

2009-07-25 @ 23:38:36
URL: http://ninaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0