US it is...

Allt känns så mycket bättre efter era kommentarer, de kan jag lova:) Jag svarar på alla, det lovar jag men det tar ca 5 min att öppna upp en ny sida, så tar därför lite tid att svara på era kommentarer..haha! Men det kommer:)

Nu har jag alltså öppnat upp till hela USA hos Cultural Care, vilket självklart känns lite tungt, men samtidigt känns det bra! Jag har nog aldrig behövt fundera över om jag ska åka eller inte om det inte blir CA, för så känner jag inte. Åka det kommer jag förr eller senare, men jag har nog aldrig insett att det kanske inte blir CA så jag har inte ägnat några tankar åt något annat.
Nu är situationen annorlunda och det är bara hoppas på det bästa..Kanske blir det CA ändå, mitt bakhuvud tror nog fortfarande det!

Jag mejlade även SI igår och frågade om de hade noterat mitt önskemål om CA eller om de skickat ut till hela USA, och sa även att jag ville öppna upp till Florida. Varför Florida kanske ni undrar?
Anledningen är att Au Pair Frida sa att Florida är en kopia av CA bara att inte OC spelas in där typ..haha! Tror faktiskt det ligger något i det, och kanske inte uppmärksammas så för att inte lika många kändisar bor där...
Jag väljer inte Florida för att det är varmt där utan för att det kanske blir ungefär som CA om det skiter sig.  Jag har ju varit i CA och min syster i Miami så vi jämförde lite igår och jag kan nog fästa mig vid Florida också:)
( Fast om jag kommer till Chicago eller vad som kommer man säkert fästa sig vid det också )

SI sa att de inte kan lova en geografisk placering, det är ju familjerna som väljer mig, så det är upp till dem!!
Men de höll tummarna för mig:)

Jag kommer alltså åka som au pair även om det inte blir till CA, men det kommer ta emot att ge upp halva sin dröm!!
( hade inte min syster varit gravid hade jag kunnat vänta tills hösten, men nu känner jag mig stressad)

Greataupair har jag inte letat något på så mycket, de verkar så konstigt, eller ja har inte brytt mig om att förstå det så bra..haha!!

Nu ska jag baka New York Blueberry Cheescake ur Leilas " a piece of cake" bok.  
Mmm, drömma mig bort till staterna..kanske bjuder på lite pics om den blir bra:)

Tack för ert grymma stöd igen!!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag kollade runt lite på Great Aupair bland familjerna och hittade:



http://www.greataupair.com/fastfind.cfm/locatorID/927720/page/2/pagelist/1/search/Family/searchType/Advanced/aupairStartDate/0/aupairSmoker/0/familyPhotos/1/aupairLiveIn/1/aupairGender/1/countryList/244/languageList/18/nationalityList/24/aupairLiveIn/1/displayRows/5/specialNeeds/0/elderCare/0/type/1/salaryExpectation/5/aupairStartDate/0/aupairEndDate/23/aupairShortStay/12



Lång adress men hoppas att det fungerar, en familj som bor på Newport Coast, CA. Jag tror nog det kan vara värt att kolla runt på Great Aupair, kanske kan du hitta din drömfamilj? :) Lycka till med allt!

2009-07-31 @ 14:29:19
Postat av: Lollo

jag tycker det är jätte bra att du fortfarande tänker åka :D För även om du inte kommer till CA kan du ju alltid åka dit då du har semester eller under en ledig helg eller något :)



det kommer bli jätte bra :D

2009-07-31 @ 16:25:33
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hur har du fått så att det står "xoxo Pernilla" i slutet på varje inlägg? :) Ska fixa en ny blogg och då ska jag fixa en bättre design på den :)

2009-07-31 @ 16:50:45
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas du lyckas hitta en bra familj i ett bra område i alla fall, trots att det är huvudsaken att man hamnar i en familj man trivs i så är det klart att man inte vill hamna i världens minsta by :)

2009-07-31 @ 21:39:54
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig blogg!

Kolla gärna in min & släng in en komentar!

Puss :)

2009-07-31 @ 21:54:51
URL: http://tildahb.blogg.se/
Postat av: Nathalie

FRÅGESTUND I BLOGGEN:)

2009-07-31 @ 22:31:41
URL: http://mylovley.blogg.se/
Postat av: Anna

heej :) Om du gillar Twilight-serien besök vår site!

Uppdaterar 24/7 om allt som har med skådespelarna eller filmerna och göra!

Du kommer inte ångra dig.. ;D

-Anna & Sofia ♥

2009-07-31 @ 22:41:52
URL: http://mouthwatering.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0