Bye bye CA, bye bye America...?

Ja, vart ska man börja?
Mejlade med mamman från Maryland, men efter att jag förklarat som det var förstod hon och var väldigt gullig, som alla andra värdmammor också varit jag pratat med. Hon tyckte jag skulle meddela CC att jag ville till CA så matchningsteamet visste det, men de har jag ju redan gjort.
Jag mejlade CC och tackade nej till familjen och frågade även om de fortfarande har kvar mitt önskemål om Kalifornien?
Svaret blev:
Ring mig så fort du kan Pernilla får inte tag på dig, eller nåt.

Det var en ny tjej på kontoret jag aldrig pratat med innan och hon sa att hon pratat med kontoret och de hade bestämt att om jag inte öppnar upp för hela USA, kommer de att avbryta matchningen och jag får inte åka med dem.
Blev väldigt chockad kan jag säga, och mina tankar är så splittrade. Jag förstår eftersom det är många som åker, och nya ansökande får inte heller ha önskemål nu, men känns inte alls bra! Jag vill åka som au pair mer än något annat och allt hänger inte på platsen, från första början berodde allt på att jag ville ta hand om barn, och det gör det fortfarande MEN i CA. Jag ringde CC innan jag skulle ansöka och då sa de att de skulle göra ALLT för att få mig till CA, men självklart kunde de inte lova, men nu ger de väl upp?
De sa att jag kunde se om SI kan hjälpa mig istället, för de vet att jag är med där också.

Jag öppnade upp nu, och då måste jag vara öppen för alla familjer, men vet verkligen inte! -svårt att efter 5 år bara ställa sig om på något helt annat, men självklart får jag en underbar familj utanför CA kommer jag trivas ändå, men tråkigt är det!

Jag ger alla mina förhoppningar på Skandinaviska nu, något borde väl dyka upp där?
CC eller SI--Skiter i vilket bara allt löser sig, för jag har lagt ner hela mitt liv i det här känns det som.


Har försökt ändra min uppfattning och tänka mig något annat i USA, men idag läste mamma mitt horoskop, vilket hon ine skulle gjort..haha,
Håll huvudet kallt om du lockas att göra något som går emot vad du innerst inne känner.
Skit också..haha!

Annat som hänt:

Har fått ett mejl på FB från en familj i Minnesota som undrade om jag ville komma till dem, de undrade om jag kunde tänka mig att åka utan förmedling, vilket jag inte ville och berättade även där om CA, fck svar igår att de reste mycket och jag skulle få följa med och upptäcka USA, de hade varit i CA mycket och ja kom inte ihåg allt han skrev...väldigt gulligt i alla fall. -skulle höra av mig om jag ångrade mig för då kunde de åka genom CC sa de. Kom inte ihåg allt.

Jag skrev ett inlägg om mig själv på alla Au Pair sidor jag kunde hitta..sök bara på Au Pair bland grupperna, så hittar ni. Är ni öppna för hela USA får ni säkert napp:)

De här blev nog ganska långt, hoppas ni inte slutat läsa!!
Tack igen för era kommentarer, ni är så kloka:)
Dey behövs verkligen nu när allt känns skit surt. Hinner tyvärr inte kommentera och läsa alla era bloggar eftersom jag är i stugan och uppkopplingen är riktig seg, men jag tar igen allt sen:D

Sverige VS America ?

Ha de bra !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår absolut hur du känner dig, du har ju en dröm om att vara Au Pair i CA. Tycker att det är elakt av Cultural Care att säga att du måste öppna dig för hela landet, annars måste du söka med nån annan, det spelar väl ingen roll för dem? Jag tycker absolut att du ska fortsätta kämpa för det du verkligen vill. Jag fortsätter tills det inte finns något mer att göra. Men till USA ska vi!! Det kommer att ordna sig ska du se :)

2009-07-29 @ 17:35:31
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Amy

hej,

satt och läste ditt inlägg och jag känner igen mig i så mycket som du skriver om. Inte cc's agerande, men dina tankar. (hemskt av cc tycker jag)



Hur som helst, jag hade en dröm om att få vara au pair i CA. precis som du. Nu blir det inte så för min del, jag hade panik och ville inte va kvar i Sverige längre än till September i år (haha måste röra på mig lite)och tackade Ja till en helt underbar familj i Seattle, WA. (raka motsatsen till CA - då det är USAs blötaste, sägs det, stad)



Men jag har förstått att du brinner lite mer för CA än vad jag gjorde, jag hoppas därför att du fortsätter att kämpa för det du verkligen vill, så även du kan få ett fantastiskt år i USA. Herregud det måste ju kännas rätt och för min del skulle det visa sig spela mindre roll än vad jag trodde om familjen hade en adress i sunny Ca eller blöta Wa.



Lycka till å hoppas du hittar den perfekta familjen!

Kram

2009-07-29 @ 20:16:22
URL: http://amydee.blogg.se/
Postat av: cassandra

Åh vad synd att du fick ett sånt svar från cc, men nu när du är med i SI också så kanske du har bättre tur där och kommer iväg snart och dessutom till CA , hoppas hoppas ! ha det bra! :)

2009-07-29 @ 20:47:04
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

fy vad hemskt. måste kännts lite som ett slag i ansiktet. men CC kanske känner att ud bara tar på stället och vet att det är helt fullt i CA och ger kanske därför upp? vad vet jag D:

men hoppas allt fixar sig i alla fall. kämpa på!<3

2009-07-29 @ 21:14:25
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Riktigt dåligt av CC tycker jag, okej om det är svårt men de kan inte riktigt neka dig att åka heller. Men jag känner igen mig såå mycket i dig, jag va 110% inställd på att jag skulle till CA, jag hade turen och fick familjen och när det sen sket sig så var jag ju ännu mer inställd på att komma till CA, men precis som du så var det omöjligt kändes det som och jag ville bara iväg. Jag vill inte stanna hemma. Men jag har vant mig vid NY nu, jag tror att du också kommer göra det efter ett tag :)

Jag vet hur mycket du vill iväg och jag hoppas att du väljer en annan delstat om det inte löser sig med CA, jag är säker på att du kommer trivas minst lika bra :) LYCKA TILL, again haha!



och för att svara på din kommentar så är det sjukt nära nu ja haha, kan knappt tro det själv, det pirrar mer och mer för varje dag som går :D

2009-07-29 @ 21:30:40
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag förstår hur du känner, absolut MEN, jag tycker inte du ska lägga för mycket energi på att tänka på vart du hamnar. Tänk på att du faktiskt kommer ha 2 veckor semester och en hel helg ledig varje månad, så du har massa tid till att upptäcka och att resa :) Det viktigaste är ju ändå familjen och att du trivs med dom (:

Ta hand om dig !

2009-07-30 @ 00:18:21
URL: http://gabriellla.blogg.se/
Postat av: Yasse

Vill du rätt hur du hittar familjer på egen hand, på FB o vilka sidor?

2009-07-30 @ 11:59:56
URL: http://metrobloggen.se/yassse
Postat av: Emma

Läste precis ditt inlägg. Måste kännas tungt. Men kanske är det bra att du öppnar upp dig för hela usa. Jag gjorde ju det och kom ändå i CA. Kanske du gör det också? Annars finns det säkert en mening med att du inte ska komma till CA, även om det kan kännas tungt! Men hur känner du, väljer du hellre att stanna i Sverige om du inte får en match i CA?

2009-07-30 @ 12:01:16
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Jonna

det är klart det känns tungt, men får hålla med lite i vad alla har skrivit.. stanna i Sverige för att det inte blir nån match i CA? Å andra sidan kanske det är så att det inte är meningen att du ska åka med just CC.. Det är kanske SI som är för dig...



tycker ändå inte att du ska ge upp hela au pair drömmen..



Lycka till och kör hårt!

2009-07-30 @ 23:02:44
URL: http://jonhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0