Världens bästa mamma <3

Vem har världens bästa mamma? JAAAAAAG. Mamma, du är underbar! Idag fick jag ett STORT mega paket på posten..det var verkligen oväntat, så glad jag blev:)
Detta gömde sig på insidan..


Svenskt skvaller, efterlängtat extra, tomte och bockar som julpynt:) Omtänksam som mamma är hade hon köpt en prinsess-choklad kalender till Kayla och en bil-choklad kalender till Parker. Eftersom jag inte äter godis fick jag en vanlig kalender med glitter och grejer, jätte fin:) MAMMA du är så fin, Kristy hälsar jätte mycket tack och barnen blev super glada! Passar de perfekt! TACK!!!

Hade sovmorgon till kl 1 idag och idag sov jag faktiskt ganska länge, till ca 9. Riktigt skönt, sen åkte jag ut på några ärenden innan jag började..
Idag utan förvarning säger Kristy att jag ska ta barnen till simlektionerna och sen karate..vilket innebär bilkörning..Yihaa! Nya utmaningar det gillar jag. Allt var väldigt stressat (som vanligt) och jag hade bara varit där 1 gång så var inte säker på vägen, vi hittade inte adressen på gps och hade inte tid att leta så Kristy sa:
-Kör så ringer jag dig. ( De har sagt att jag aldrig någonsin får prata i mobil när jag kör, haha )
Jag visste ungefär vart det låg så jag körde på, och precis innan korsningen ringer kristy och fråga mig inte hur jag lyckades svänga och byta fil, prata i telefon och försöka lyssna på vägbeskrivning samtidigt! Mamma är nog väldigt nervös just nu, jag är inte den bästa bilföraren i staden det vet jag, haha! Men ta det lugnt, det gick riktigt bra..bilarna här är riktigt lätta att köra och ratta av någon anledning. ( Pappa jag kan ratta sådär nu, när man endast använder handflatan, haha ) Parkera kunde jag inte ens i Sverige, men här gör man det med en hand!!

Även om jag virrade bort mig för att hitta stället så kom vi dit i tid, och första gången jag var med på simlektionen frågade jag Kristy, hur många är det i varje grupp? Jag har själv simmat hela min uppväxt och då gick man i simskola med flera stycken tänkte jag.
Här är det lektioner som i privatlektioner..så det var bara 1 i varje "grupp"..haha!
Duscha, byta om, torka hår. Därifrån till Parkers kompis där han blir avsläppt för att bli körd till sin karate. På vägen hem hade jag och Kayla riktigt roliga samtal så jag låg nästan över ratten ibland..De har sina stunder:)
En kommentar var:

Kayla - My tummy hurts....
Pernilla - Ahh, I think your hungry Kayla. I´ll make you some dinner when we get home, okay?  
Kayla lägger världens fis....och säger:
- Oh, That feels SO much better.

Det är den här nivån man ligger på..haha! Jag har inte ritkigt garvat, skrattanfall på så länge nu så ibland kan jag skratta så jag gråter av hennes kommentarer. Hon kan sitta tyst i 5 min sen kommer en riktigt rolig kommentar.

Gjorde mat och slutade kl 8 ikväll. Nu sitter jag här och kollar Gossip Girl och har insett att nu kan man se alla program på den riktiga tiden..Nu har det varit Thanksgiving och då är det Thanksgiving i alla såpor..I Sverige var det typ jul i serierna mitt i sommaren..haha!
Imorgon är jag ledig mellan 9 och 4 så då ska jag bege mig till mitt favorit köpcentrum och julhandla..

Miss u <3


Kommentarer
Postat av: Janna

Gullig mammsen är =) fis humor tillhör ju vår vardag så då kan du ju känna dig som hemma iaf =) Det är så kallt här hemma nu vännen, fryser i hjäl på morgona. DU vara glad att du slipper skrapa rutan coh frysa ihjäl om händerna samtidgt som du är dötts trött=) Du är i mina tankar vännen! Ta hand om dig, idga kommer bli en bra dag för dig de känner jag på mig :)

2009-12-02 @ 08:57:59
Postat av: aleex

haha, jag känner hur den där kayla å du kommer blir riktigt goda vänner när hon har samma humor som dig.... & MIG!



sååå gött att du e frisk!! njut av LA. idag är det mitt drömväder här hemma, frost, svinkallt, torrt å sol. göttis! men hade hellre varit hos dig om jag ska erkänna!!!!!

2009-12-02 @ 14:27:20
Postat av: Getingen

såå jaaa! Ha ha gött syrran att du kan ratta ordentligt nu :)grymt! ja vår lilla mamma är för söt :) Miss and Kiss

2009-12-02 @ 16:08:25
Postat av: linda

HAHAHAHAHAskön unge!!!xD skitsnygg klänning !

tänker på dig här borta i svinkalla sverige...:)

2009-12-04 @ 12:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0