Snakes.

Positiva tankar, positiva tankar! Nej, jag försöker inte intala mig själv jag sprudlar av glädje=) Lite ironi finns det nog i den meningen, men fakrum är att denna dag inte varit rena pesten!!
När jag gav mig ut på min runda här i bergen blev jag glatt överaskad, det var så otroligt vackert här uppe..solen sken, perfekt väder och att bara gå runt uppe bland hus och snö, men stora vita berg var helt fantastiskt! Att gå upp för en backe här är typ som att springa maraton, haha! P.g.a den höga höjden är det riktigt jobbigt, men när jag kommer tillbaka till manhattan kommer jag ha grym kondition ( hoppas jag ) eftersom kroppar producerar mer röda blodkroppar här uppe!
Jag gick och gick och visste egentligen inte vart jag var på väg men till slut kom jag till skidbacken, vid liftarna och allt! Även om jag får en hemlängtar känsla när jag ser allt detta så njöt jag lite av promenaden! Vill också ha skidsemester med min familj. OCH jag vill åka skidor:) Blev rikitgt sugen idag!
Tack alla för hjälpen med minneskortet, jag har tyvärr redan testat det och det funkar inte i min dator:( Bilderna får alltså vänta lite, men de kommer:)

Idag har jag i stort sett bara hämtat och lämnat barn och vuxna i backen hela dagen..det tar 1 min att åka dit, haha! Har även lekt lite i snön med Kayla och ett annat barn JT och när Kayla ville äta snö sa jag att det inte var en bra ide för då kan hon får magknip och diarre om hon har otur. De fortsätter och frågar och jag försöker förklara att man kan få mask i magen att det är små larver som finns i snön som kommer in i magen..men jag visst inte vad larver hette på engelska så jag drog till med snakes..haha! Jag sa att det var pytte pytte små snakes som man inte ens ser för de är så små....
Och där började utfrågningen..stackars barn, nu trodde de att deras magar skulle fyllas med ormar!
- JT: Men, hur kommer de ut?
- Jag: De kommer ut i ditt bajs, haha
- JT: Jaha, nu förstår jag..de kommer ut när de behöver gå på pottan eller? Säger han helt allvarligt.
- Jag: Ah, precis..haha!

Denna diskussion om dessa "snakes" fortsatte länge..efter typ 20 min sa jag till Kayla( hon såg nämligen lite skrämd ut) ..Kayla du förstår väl att det inte kommer komma några snakes i snön här, de är så små att de inte syns..de kommer endast i din mage om du äter snön..inget kommer hända!
( detta har jag försökt förklara i typ 20 min, men Kaylas svar blir)
- Ett långt OHHHHH, som hon alltid säger när hon förstår något..haha!

Hoppas de inte får mardrömmar:)

Kl 17 åkte jag och Veronica den andra babysittern och gick på bio, den enda filmen som visades var, Sherloke Holmes, vet inte ens hur det stavades..haha! Inte alls min typ av film, men de va kul att komma ut lite iaf.
Nu ligger jag här i mitt rum den sista natten innan jag flyttar ut till sängen i hallen:(

Fatta det är snart nyår helt sjukt! Det kommer bli en helt vanlig dag, men ändå..nytt år är väl alltid trevligt!
Mer träning står på listan..

Imorgon ska jag ha hand om Kayla från 8-14...Hon kommer bli crazy här inne i stugan..måste hitta en pulka backe eller nåt! Sen på eftermiddagen kommer fler barn hem hit som vi ska ta hand om och föräldrarna ska träffas i ett annat hus..6 barn var lite väl lite tycker jag:)

Snart halvtid här:)
P.s. Det är snöstorm här ikväll!!! Hur är det hemma?


Kommentarer
Postat av: loppan

hej mitt knark !

Här hemma är det nu minus 9 grader och strålande sol, det är riktigt skönt. jag har precis varit ute en lång runda i skogen för att seanre sätta mig på en buss till Norge. Jag ska fira mitt nyår där. Gillar nog att vara utomlands på nyår tror jag.

Pillan, GOTT NYTT ÅR på dig !!!

<3



Ta hand om dig.

2009-12-30 @ 10:59:56
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

HAHAHAHAHAAH ormar i magen. Jo det skrämer ju nog bort dom från att äta snö i alla fall ;D

2009-12-30 @ 12:24:18
URL: http://ibarae.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Ja du kan då hitta på. De stackars barna blev väl livrädda vad som finns i deras magar nu. Hoppas du får en skön dag med Kayla och lycka till när det blir tillskott av barn på eftermiddagen. Nu är det dags för fika här. Det blir mycket av den varan just nu. Nästa år så.......Älskar dig .Puss mamma

2009-12-30 @ 17:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0