rain in california..

Igår när jag kom ner till familjen så spelades det julmusik, julgranen var på plats och julmys på högsta nivå:) Granarna här är så sjukt fina, man ser inte skillnad på äkta och oäkta men vi har äkta iaf. Vi har inte pyntat den än, men idag har Kristy pyntat hela morgonen så det ska bli mysigt:)
Vissa hus här är ju så fyllda med julbelýsning att man inte ser huset..haha! Ámerikaner, amerikaner, att de alltis ak vara värst!

Igår kväll åt jag och Sofia på Cheescake Factory och självklart glömde jag min kamera:( Men först när man rullar in bilen öppnasd bildörren man kliver ut och en man i kostym parkerar bilen åt en. När man kommer in beter sig alla som om det vore en riktigt exlusiv restaurang, de kommer till bordet hela tiden och servar en, men de var riktigt trevliga så det vara bara kul! Resaurangen ligger precis i en hamn, så det är super fint med utsik över alla belysta båtar!!

Vi skippade maten och tog varsinn Cheescake och delade på. Det finns säkert 30 olika smaker och den ena godare än den andra, helt omöjligt att välja. Det sjuka är också att en cheescake bit innehåller ca 1200 kalorier. Haha! Det är ju ett skämt, men vem bryr sig. De är så goda att man skiter fullständigt i det:D Vi tog en snickers cheescake och en chocolate chip-cookie doug cheescake...De är typ 1 dm höga och intye nog med det sprutar de på massa klickar med grädde runt om...Det är som 3 middagar tsm, behöver jag säga att jag mådde illa efter?

Mätta och goda går vi ut från restaurangen och där rullar de fram vår lilla pärla, öppnar dörren och man kan köra iväg:) Har alltid velat känna mig som en kändis..haha!
Sofia åker tyvärr hem imorgon, men det var en jätte mysig kväll med henne!!! Hoppas hon snart kommer tillbaka:)

Idag är jag ledig och guud va skönt med sovmorgon...äntligen äntligen!!!! Vad hände när jag drog upp rullgardinen till min balkong?
Jag har filmat för att ni ska kunna se..men nu kan jag inte lägga upp videon. Någon som vet hur man gör? Det är inte en youtube film, bara egen digitalkamera film..men men, ni får en bild istället!



Ser ni? Kanske inte, men det spöregnar i Kalifornien idag..är det möjligt? Tydligen!! Brr..vinter här nu! Idag blev det ingen springtur, det blev mysdag istället..och nu ska jag sätta på julmusik och skriva julkort.
Ikväll ska jag Silvia och hennes killkompis till IKEA och sen ut och äta, blir säkert trevligt:)
Så roligt att världen stannar upp när det regnar här..de smälter nog om de går ut..stackars människor..haha!

 


Kommentarer
Postat av: Frida

yes, jag åker till san diego nu på lördag och sen bilar vi upp till orange county och sen vidare till LA. Är i LA på måndag morgon till mitten av onsdag. JA, vi bara måste ses! Vet du hur du jobbar än? Och jag håller så med dig om att världen stannar upp här när det regnar, regn är ju livsfarligt! haha

2009-12-08 @ 09:09:30
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Getingen

Mysigt att det är julstämning i huset nu. På ett sätt är det mysigt när det regnar, då kan man vara in å mysa bland alla julsaker :) Kiss & Miss!

2009-12-08 @ 19:31:29
Postat av: loppan

Fy tusan va fint, sån ska ja käka varje dag till frulle när ja kommer, de måste ju synas att ma varit i usa, eller?

hahaha..

Pillan, de ser fint ut hos dig. mer bilder honey!



pusssss<3

2009-12-08 @ 21:49:27
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: loppan

Fy tusan va fint, sån ska ja käka varje dag till frulle när ja kommer, de måste ju synas att ma varit i usa, eller?

hahaha..

Pillan, de ser fint ut hos dig. mer bilder honey!



pusssss<3

2009-12-08 @ 21:49:44
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Frida

heeej igen :) Gud vad glad jag blir när du säger att dom nog kan vara flexibla. Som det ser ut nu så åker vi till OC på söndagsmorgonen och stannar en natt på ett hotell där :) Vore verkligen hur kul som helst om vi kunde få en dag tillsammans, vi är ju trots allt från samma lilla håla ;) Har du varit mycket i OC? Hur långt ifrån är manhattan beach? :)

2009-12-09 @ 03:55:54
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: mona

oiii det regner jo!

2009-12-15 @ 17:47:24
URL: http://monascalifornia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0