Lussebak?

God dagens!

Igår var minst sagt en händelserik dag, haha! Började med att skjutsa Kayla till danslektionen, därefter lekte vi i parken och sen var kl 12 och jag slutade för dagen:)
Då bestämde jag mig för att göra ett nytt försök till Del Amo köpcentrumet, men inte ens min egna vägbeskrivning funkade och när jag till slut inte visste var jag var blev jag lute orolig för jag vet att det är något område däromkring som jag absolut inte får åka till. Där skottlossningar är förnamnet typ! Så jag vevade upp fönstret och satte på GPS:n för att se om den kunde hjälpa mig och tillslut 40 min senare var jag där..Vad är felet? Nästa gång ska jag INTE åka den vägen..
Även om jag var så trött att mina fötter släpade 2 meter efter så lyckades jag shoppa klart att svenska julklappar iaf..riktigt skönt!!

Kom hem och skulle springa, gjorde jag det? Knappast, åt och la mig och vilade 15 min, sen skulle Silvia komma hit och baka lussekatter. På söndag är det nämligen au pair möte tillsammans med alla familjerna och då ska alla ta med sig någon dessert från sitt hemland och vi ville bjuda på våra omtalade lusse"kusar" som det står i boken.
Var ska jag börja? Jag har nog inte skrattat så här mycket sedan jag kom hit tror jag inte..det här blev så fel som det bara kan bli. Trodde faktiskt inte det kunde bli så fel ens..haha!
Vi gjorde som det stod i min bakbok, men däremot var vi tvugna att ta något konstigt mjöl för det vanliga räckte bara till hälften, men det andra mjölet var sånt som var " självresande " inte vet jag om det gör någon skillnad men iaf. Degen var helt feeel, vi knådade nog i 1 tim..sen skulle man blanda den konstiga saffranssmeten för sig..Ja allt var helt enkelt bara konstigt!!

Vi gjorde iaf våra små kringlor och satte in dem i ugnen..Ut kommer ganska fina bullar, vi tar ett bett, tittar på varandra och börjar as garva..för det första de var stenhårda, för det andra de smakar SKIT! De smakade inte ens lussebullar..degen var däremot god, men de var hårda och torra!
Första plåten:)


Andra plåten har jag ingen aning om vad some hände med..haha! Eller jo vi brände den kanske lite för mycket!


Haha, när Silvia tog ett bett så hörde jag hur det knaprade i hennes mun:D Tur att vi hade riktigt kul iaf!!!


Måste visa lite andra bilder på degen och deras saffran här som ser ut som mossa!!





Hahaha! Sista plåten blev väl hyfsad, men den smakade fortfarande lika äckligt!! Vi insåg att vi helt enkelt inte kan bjuda på detta, så vi bestämde oss för att sanbbt slänga ihop en sockerkaka..Jag har nog aldrig sett någon göra en smet så fort..Go Silvia, haha! Vi fick använda något mjöl som var grovt, typ dinkelmjöl..men va gör man:)
Slänger in den i ugnen och ut kommer en väldigt tunn sockerkaka och även den väldigt hård..Seriöst vad är felet på amerikanska ingredienser?????

Visst den ser fin ut:) Den känns som en svamp man tvättar bilen med och den smakar INTE sockerkaka...Då insåg vi att vi skulle gjort en kladdkaka istället, det kan man väl inte misslyckas med?
Men nej, vi gjorde ingen mer..nu fick det vara nog..haha!
Tur att vi slipper äta vårt egna..folk kommer ju undra vad vi är för land om detta är vårt godaste vi har att bjuda på..

Jaja, kul hade vi iaf:)
Efter det vid 22 tiden började jag må riktigt illa och den påmind mig precis om Mammoth, fick lite smått panik, men somnade på golvet utanför badrummet och vaknade 1 tim senare och mådde bättre..Puh!

Om 2 tim börjar jag och då kommer jag jobba från kl 12 idag till kl 12 på lördag, för mina värdföräldrar sover borta så jag är helt ensam med barnen..Sen på lördag har jag 2 tim ledigt sen ska jag med dem på något julfirande i Long Beach, på söndag börjar jag kl 6 på morgonen för jag ska med pappan och barnen på någon karate grej, jobbar till kl 13 då det är au pair möte till kl 15, sen ska jag och Sofia troligen ut och äta på söndag kväll, för hon åker hem till Sverige på tisdag:(

Jag var trött innan, vad kommer jag vara efter denna veckan? Kommer jobba 62 tim eller något denna veckan, men jag sa att det var okej eftersom de ska sova borta..men bara jag får mian timmar i semester sen, då är det lugnt!

Ja, önska mig lycka till med barnen i helgen:)
Säg till om ni vill att jag ska skicka en lussekatt till er?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej! Är också i Kalifornien som au pair och råkade använda samma jäkla mjöl när jag gjorde pepparkaksdeg. Smakade skit och jag fick slänga hela degen. Haha. I alla fall, skönt att höra att det inte bara är jag som klantar till det i köket :)



Kram

2009-12-04 @ 19:26:24
URL: http://kajsadebourg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kökets mästare, du är lik någon närstående

2009-12-04 @ 20:28:20
Postat av: Sara

Hehe dem första SÅG ju i alla fall väldigt smaskiga ut ;) jag lyckades bara få till degbullar o liknande i USA eftersom dem vanligtvis inte kör med varmluft (convection bake) så jag tycker ni har gjort ett skitbra jobb ändå, för inte fan är det lätt haha! btw så står det kardemumma, svensk kakao, vaniljsocker osv i pantryt där vid mjölet om du skulle behöva det (om det nu står kvar, vilket jag tror eftersom jag var den sista som städade där antar jag lol). Hoppas mötet var kul! Hade så bra! Kraam

2009-12-04 @ 22:39:19
URL: http://saralicious.blogspot.com
Postat av: Lollo ♥

AHHAAHHAHAH ska nog ta med mig lite svenska bakingedienser när jag åker, HAHAHHAHA

2009-12-05 @ 11:57:41
URL: http://ibarae.blogspot.com/
Postat av: Frida

pernilla pernilla pernilla! Jag kommer till LA på måndag-onsdag 14-16 :) !

2009-12-06 @ 01:59:55
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: janna*

Ska jag skicka löver lite saffran?? haha tanken som räknas vännen, hoppas spckerkakan blir uppskattad. Vi hade julfest jag och junis med jobet igår, tror jag ska maila dig snart så du får lite uppdate vad som hände haha =) Tänke rpå dg vännen, <3

2009-12-06 @ 21:09:12
Postat av: aleex

jag tar gärna en såndär hårt grej, säkert gott till kaffet haha.

2009-12-07 @ 12:55:45
Postat av: Tinde

Hahah jag garvade som fan när jag läste om lussebullarna och ert bakande :)

2009-12-11 @ 21:12:50
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0