Yeey, love L.A.

Yes, jag lever:) och jag mår riktigt bra!! Förlåt för dålig uppdatering, men jag har verkligen haft bättre saker för mig de senaste dagarna! Ler bara jag tänker på det.
I måndags jobbade jag till 6.30 på kvällen sen tog jag mitt pick och pack + en handskriven karta från Kristy och gasade på mot The Grove i Hollywood. Att läsa karta, byta filer, köra, hitta avfarter är ingen bra kombination. Det är inte min starka sida här i livet det där med bilkörning och kartor. Jag har ju GPS men Kristy ville visa mig en snabbare väg så därav den hemmagjorda kartan, haha! Ca 1 tim senare pga trafik var jag framme:) Hel och levande och lite av en kick efter att klarat det. När jag satt där helspänd mellan 7 filer, dunkande musik så skrattade jag för mig själv..Körskolan i Jönköping kan ja skita på sig, varför ska man ha flera lektioner på motorvägen i sverige? Seriöst, nu undrar jag varför jag var nervös över det..det är ju typ 1 fil..haha! Jaja, nog om det:) Väl framme mötte jag upp Frida, Evelina och en till svensk tjej som bor i L.A Hanna hette hon. Jag älskar the Grove det är som ett eget litet land..ska bjuda på en bild från det! Där strosade vi och åt mat på en super mysig grekisk restaurang.



Älskar fontänen, den gör olika spel och sprutar runt åt olika håll emellanåt!


Efter detta mätta och goa som vi var åkte vi till Yoghurt land för lite frozen yoghurt..om det är ngt jag skulle kunna leva på är det de. Fasen va gott! Man får gå runt och ta vilka smaker man vill, hur mycket man vill, ta vilken topping man vill och då kan man välja på allt från blåbär till cheescake bitar..ALLT! Love it.
Bild på det tycker jag;)  haha, man ser inte ens glassen för min topping. Ser ni cheescake bitarna? och kakbitarna?



Efter detta åkte vi hem till deras hotell och där lyckades vi få in min bil i garaget och även mig:) Vi hade det mysigt på hotellrummet och " googlade" ( haha, vi googlar på det tycker jag-sorry internskämt) Vi googlade faktiskt i ca 3 tim minst för att försöka luska ut hur vi skulle lägga upp morgondagen..Efter 3 tim sömn gick vi upp och tog en hollywood tour som riktade in sig på KÄNDISHUSEN!!! Grymt var det, perfekt väder, perfekta platser, perfekt liten minibuss med öppet tak, bra guide..kunde inte bli bättre! Så kul när man åkte in i Bel Air sätter han på Bel air låten, när vi intar Rodeo Drive åker Pretty woman låten på..Riktig feeling:)
Åkte runt och njöt i 2 tim och vad såg vi? BECKHAMS HUS, MICHAEL JACKSONS, DR PHIL, PLAYBOY MANSION, TOM CRUISE, CHRISTINA AGUILERA..och masssa mer har inte listan här så kommer inte ihåg alla. Det var grymt kul iaf:) Vissa var man precis utanför, Beckhams var vi inte lika nära men här kommer bilden...



Vi stannde uppe på en utsiktsplats där man såg ut över hela LA och även Hollywood skylten och där hände ngt riktigt roligt..haha!
En kines frågade om han fick ta kort på oss..men vi fick inte riktigt fram något svar..han bara: Så ni är modeller? Eh, nej svarar vi. Han fortsätter, förlåt kan jag få ta ett kort ni är så vackra..Nej tyvärr blev väl svaret från oss. När han fick reda på att vi var från sverige säger han, jaha där var jag förra året och ska dit i mars igen. Jag var i Jönköping..WHAT? haha..då har killen vart i jönköping och står och pratar om hur bra råslätt är..(inget nice ställe för er som inte vet ) Han försökte glänsa med några svenska fraser sen säger han..Jaha, okej så ni jobbar som modeller här då? MEn NEJ, vad är det han inte fattar? haha! Vi är au pairer här..Pucko!
Kul iaf:) Ingen nice bild det här..haha! Men här är ligan iaf,



Efter turen bestämde vi oss för att gå på Jay Leno show:D Det är gratis och det fanns biljetter så det fick det bli..skit kul var det verkligen:) Christina Applegate var där som gäst och Nick Lachey på skype typ..riktigt kul att va på en show:) Sen blev det ett besök på Yoghurtland igen, kan aldrig få nog! Sen till hotellet, planen var middag och drinkar, men någon måste ju köra så det blev ett väldigt mysigt restaurang besök istället:) Strosade lite på Hollywood Boulevard, sen cruisade vi lite och tog lite bilder på Beverly hills skylten:)
 
Här har vi sötisarna och Michael:)




Det var tänkt att jag bara skulle sova en natt, men eftersom jag började kl 12 idag och för att tjejerna är helt underbara så stannade jag en natt till:D 3 tim sömn igen skulle jag tro, men jag hade kunnat va utan sömn helt för att göra om detta..jag har haft så otroligt kul och har insett hur mycket jag saknar att hönga med mina tjejgäng hemma..nu känns det inte som det finns nån här i manhattan längre förutom silvia! Så avundsjuk på tjejrna som har så många svenskar i San Francisco!!
Nu planeras det iaf en party-weekend till SF snarast!!! Då jäklar tjejer blir det ös:) Så glad att jag träffat tjejerna och jag kommer leva på detta tills nästa år:)

Nu måste jag absolut sova snart för ikväll ska jag definitvt inte googla något, har fått nog av det:) Här ska sovas, kl står på 7 imorgon igen..

Måste bara säga, fick ett mess av min värdmamma när jag var iväg att Kayla 3 åringen frågade efter mig och undrade om jag kom hem snart..är hon vaken? vart är hon? då hade jag åkt på kvällen och kl var 9 på morgonen dagen därpå..så söt! Idag frågade jag om jag kunde få en kram för jag saknat henne sa jag..ja det fick jag och efter ett tag sa hon, jag har saknat dig mycket!! ah, det värmer! hehe!

P.s nu har mamma,pappa och syrran bokat biljetterna hit! 5 april är det magiska datumet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Här ska smidas planer!

Jessica, syrran- Parker frågar ofta om plommis ( bebisen i magen ) när kommer den? blir du moster då? måste hon åka till sjukhuset varje dag nu och kolla om den kommer och så allt är bra? haha! han är för söt!

SAKNAR ER!!!
GRATTIS till min bästa vän Aleex som fortfarande har födelsedag här! Hipp hipp hurra min finaste vän!
Saknar dig så jag önskar du krymper till en liten tuss så någon kan skicka hit dig!!!!!!!



Tack alla för alla julkort som rullar in här i brevinkastet titt som tätt..Ni är för söta!! Idag kom det första paketet med massa juklappar från päronen..lipar alltid när jag öppnar något, haha! TACK!

Nu ska jag verkligen sova på riktigt!
Love.



Kommentarer
Postat av: Loppan

Ohh åernilla de låter som du har det riktigt bra där borta, då blir jag glad men en sak, hallå skrev du BECKHAMS hus !!!!! lägg av, det var inte okej. hallå han är min dröm ! seriösr. oh jag vet inte vad jag ska säga. BECKHAM, DAVID BECKHAM ! HAN SOM SPELAR FOTBOLL!!!??? waaaaa !!!



<3<3

2009-12-17 @ 10:01:08
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen

Å äntligen ett inlägg hi hi. Älskar att läsa din blogg Syrran! vilka fina kort du har lagt in också :) du ser ut å må toppen!!!! Vilkea dagar du har haft i Hollywood, grymt! Det är du verkligen värd! Puss puss

2009-12-17 @ 13:30:15
Postat av: Mamma

Vilket härligt liv du lever med massor av nya saker hela tiden. Detta kommer du aldrig att ångra. Tänk på söndag har du varit där i två månader. Helt otroligt. Bara tio kvar... Puss mamma

2009-12-17 @ 18:19:28
Postat av: emmie

Låter som att du har det helt underbart därborta :)

2009-12-18 @ 17:23:08
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: emmie

Låter som att du har det helt underbart därborta :)

2009-12-18 @ 17:23:09
URL: http://madebyemmie.blogg.se/
Postat av: =)

I get the feeling! Är själv au pair och fyfan vad tråkiga folk är där jag bor, är helt sjukt! Har EN bra kompis, hur kul är det liksom? Trodde att alla au pairer skulle vilja umgås och träffa nya människor men icke det. Visst, tjejen jag är kompis med är jättebra på alla sätt och trivs verkligen tillsammans med henne men jag vill kunna hitta på något ett helt tjejgäng som hemma i sverige!

2009-12-19 @ 05:59:11
Postat av: Sandra

Men men...det där är ju Frida...känner ni varandra? : )hälsa henne gärna från mig ;)

2009-12-19 @ 16:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0