Aldrig mer IKEA-våg...

Helloo:)

Idag har solen tittat fram i CA igen..känns riktigt bra, usch var inte alls kul med regn även om det bara varade 1 dag..lite mysigt var det allt, men det räckte med en dag! Jag har frusit konstant den senaste veckan..mitt rum har varit så sjukt kallt och jag vill inte röra temp displayen för jag har redan gjort det en gång och hela huset började dåna..haha! I dag har jag gått runt med mössa och tjocka strumpor, brr! Vinter i kalifornien.
Ikväll hjälpte iaf Kristy mig med tempen så nu är det golvvärme i hela mitt rum och förhoppningsvis blir det varmare snart. De var så söta, de kom in med massa olika fleecetröjor till mig nu ikväll om jag skulle behöva och jag har inte ens sagt att det varit kallt. Don visade mig vart alla jackor fanns om jag vill låna så jag slipper köpa någon..så snälla är dem! Jag tror dock jag vill köpa en egen jacka..hehe!

Igår åkte jag silvia och hennes kompis till IKEA..det inhandlades massa gott som glögg, gifflar, mjöklchoklad,singoalla, pepparkakor, julmust..m.m. som jag ska ge till värdföräldrarna i julklapp, köpte en julkorg och cellufan idag också:) Måste berätta en rolig sak..eller sådär rolig. Jag köpte en våg på IKEA tyckte det var dags, men jag vet att deras vågar slår för mycket, men jag testade ändå. När jag kom hem ställde jag vågen på min heltäckningsmatta och klev upp...What? Den visade 10 kg plus..har jag gått upp 10 kg på 5 veckor?? Då blev jag så lack att jag tog mitt singoallapaket och åt upp ALLA, det är sant, alla kexen på en gång..för jag bestämde mig för att börja äta nyttigt fram till jul. Så var ju tvungen att äta upp dem..haha!
Sen ställde jag vågen på badrumsmattan och vågen visade 5kg mindre..men forfarande 5 kg plus min vanliga vikt, men det var väl rimligt tänkte jag. Sen ställde jag vågen på klinkersgolvet, på normalt underlag och då visar den min normala vikt....Där lättades en stor sten från mitt hjärta...Seriöst, 10 kg tänkte jag, jag jan fortfarande ha alla mina kläder utan problem.
Pratade med syrran idag och hon sa att hon slängt sin IKEA våg för längesen, den är helt efterbliven, inte pålitlig för 5 öre. Den borde gå ganska rätt på normalt underlag.
Ja, det var en spännande stund jag hade igår kväll..haha! Jag ska nog använda min värdmammas våg lite mer..

Efter IKEA körde han oss till Beverly Hills där vi åt middag på Cheesecake Factory..dock ingen cheesecake denna gången..men en riktigt god middag:) Älskar det stället i Beverly hills, det är som ett eget litet land, med fontän, julpynt, julbelysning på alla palmer och träd, låtsas snö som sprutar och massa affärer...super mysigt!!!
( Pappa, det är det stället där det var en mat marknad också, kom du ihåg att vi var där? )

Jag omringas hela tiden av människor som absolut inte vill lämna detta stället som antingen ska förlänga sitt år, eller har gjort det och ska komma tillbaka och plugga, eller personer som jobbar här och ska flytta hit...och jag lovar det smittar av sig.. jag kommer aldrig flytta hit, men man tänker mer och mer på hur mycket man gillar stället och hur man trivs...hade utan tvekan kunnat bo här om jag hade familj och vänner här:) Att vara au pair längre än ett år tar nog emot lite..det är inte direkt något glassigt jobb alltid, men det har sina fördelar det också:D
Just nu längtar jag tills mars/april så jag kan dö...mest för att mamma, pappa och min ena syster kommer hit och hälsar på:D men även för att då är det sista gången vi åker till Mammoth..sen blir det aldrig mer mammoth, thank god! Och det går mot sommaren, alla här säger, vänta tills sommaren kommer, du anar inte hur kul det är här då..Waa..jag vill ha sommar nu:) Men dessa 3 månader kommer springa iväg som alltid, snart är det mars:D

Idag har jag jobbat ganska lite, sen har jag bara sprungit, skrivit julkort, varit på ärenden..
haha, idag frågade även min granne mig om jag ville med honom och åka skidor i morgon i bergen..haha! "Tyvärr" måste jag jobba i morgon, men en annan gång kanske..haha!

Imorgon blir det som sagt jobb och skype med min vän lina:) Annars får vi se vad dagen erbjuder!
P.s. idag har jag pyntat granen:) Kristy har även gett mig massa pynt till mitt rum, så nu ska det pimpas..haha!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Hi hi bra att IKEA vågen åkte rakt ner i dimpen :) den är inte pålitlig! skönt att solen tittat fram igen, det gör den aldrig här, blä! åå vad mysigt att du har fått julpynt, så du kan pimpa din lägga ;) Love!! Bzz

2009-12-09 @ 23:26:06
Postat av: Emelie

Hej!

Började läsa den blogg för cirka 3 dagar sen och den är jättebra så tack för en jättebra blogg,

! Jag är i matchings fasen och har riktat in mig på att komma iväg i januari/februari 2010. Det är kul att läsa om hur du gått till väga och hur det går nu i USA. Så kul att du hittade din dröm familj! ( :

Tycker du att det varit svårt att få vänner ? Kan du ge några tips på hur man kan hitta fler som ska iväg som au-pair nu innan ?



/ Emelie

2009-12-10 @ 22:03:51
URL: http://emelieebjoork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0