Home Sweet Home

Hemma igen efter ännu en veckas semester..riktigt skönt med snabbt internet igen:) ( I-land problem?) Fast hade gärna stannat i stugan ett tag till. Ska börja med att bjuda på några bilder från min bakdag igår..Helt sjukt säger ja bara, inte konstigt att amerikanarna rullar fram..New York Blueberry Cheesecake..GRYM!!!





Vi åt den lite för tidigt innan den hunnit stelna tillräckligt, men titta inuti iaf ;P



Erkänn ni blir sugna!? Ahh, den va så god:)

Nog om det, nu till Au Pair Fronten.
idag när jag kom hem såg mamma att det ringt ett utländskt nummer de 4 senaste dagarna..tittade landsnumret och kom fram till att det var från new york.?! Hade fått ett mejl från en mamma från England som jobbade på manhattan, men väldigt luddigt mejl förstod inte riktigt var jag skulle bo..tydligen betalade hon mina flygresor till NY va de nu betyder. Pappan jobbade i Holland och de hade 2 döttrar som de behövde hjälp med och detta var genom greataupair. Varför får jag bara familjer från england genom greataupair när jag valt US, har jag gjort fel typ? haha!
Det kändes inte helt bra, men ska mejla nu.

För 2 min sedan fick jag ett annat mejl från en familj i tro det eller ej London..haha! Verkade väldigt gulliga och snälla..men visst jag har öppnat upp till hela USA men inte hela världen.., de går ja inte med på:) Så blir nog ett nej där tyvärr..men de här var också greataupair som ni kanske förstår!!! Man tränar iaf sin engelska efter alla mejl man måste skriva:)

Nu måste jag svara och sen sova, men även om det är 1 augusti och jag är stressad över det hela så känns det bra. Nästa vecka känner jag att det händer ngt bra!! Hoppas jag känner rätt:)

God natt!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: Okej :) Ska gå igenom den sidan igen :P Håller på med en ny blogg och de kommer att bli superfin! :)

2009-08-02 @ 10:31:43
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad gott det ser ut :) Mums, hehe

Tack det känns skönt att många tänker på en. Då kommer förhoppningsvis allt gå bra. Igår sa jag hej då till några av mina närmaste vänner. Grät hela kvällen typ. Det är nog det jobbigaste med att vara au-pair. Någon borde varna en om det.

Lycka till med allt. Jag tänker på dig och hoppas du hittar en familj snart. Kram

2009-08-02 @ 10:45:32
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: cassandra

Åhh gud vad gotte det ser ut!! receptet kanske? eller är det hemligt? :) ha det bra!

2009-08-02 @ 11:44:51
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Gabriella

sv. va kul att du svarade (: det verkar ju som att det rullar på ganska bra för dig nu, men trist bara att det är england och inte usa som hör av sig..

För mig går det sådär just nu, håller på med mitt körkort just nu och man kan ju inte riktigt börja förräns man har det, vilket känns riktigt surt eftersom att jag har väntat på att få komma igång de senaste 5 åren.. men snart så är även jag på andra sidan atlanten ! (:

Ta hand om dig och hoppas det snart dimper ner massa mejl från usa (:

kram

2009-08-02 @ 13:43:13
URL: http://gabriellla.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är sant, tack så mkt.

2009-08-03 @ 07:41:09
URL: http://emmagredenius.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag är också medlem på greataupair, ska förhoppningsvis åka till england som au pair under nästa sommar. för mej är det tvärtom, jag får nästan bara mail från familjer i USA :P

2009-08-08 @ 12:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0