Tips till alla väntande..

Yes, det gick! Ringde CC igår och bad att få byta tid för intervju på ambassaden, vilket gick alldeles utmärkt:) 14 september kl 8.00 ska jag dit. Någon mer? Fick hem massa papper och instruktioner om det idag, vanligtvis brukar CC:s brev vara väldigt roliga att läsa och man öppnar så fort man ser dem, men nu läste jag inte igenom lika ivrigt...haha! Det där får man nog ta i lugn och ro, det var väldigt mycket info verkar det som!

De senaste dagarna har känts jätte bra angående resan, jag är super taggad nu:) Men det vänder fort, det vet många av er! Det kan handla om minuter..haha! Ena stunden vill man flyga tid på sekunden andra studen vill man ligga mellan mamma och pappa..men det är det som gör oss så modiga och det är även det som kommer göra oss starka under året!!

Tänkte ge ett tips till alla väntande au pairer..
Har sagt det förr och säger det igen, Don´t give up! Jag trodde så många gånger att det skulle gå utför för mig, att jag aldrig skulle komma iväg, att man dröm och alla mina planer skulle försvinna och försvinna för gott. Man tror man gör precis ALLT som går för att få en familj och lyckas, och ibland gör man nog precis allt också!! Vad gör man när man gjort precis allt då? Jo, man väntar! Det var inte de ni väntat er kanske, men det är mitt tips.
Om ni inte vill åka nästa vecka, så kommer det lösa sig, det finns en familj för alla tror ja, så länge man inte lever i en fantasivärld!
Ge aldrig upp om det verkligen är det här ni vill, för när ni väl får en familj, så känner ni när den är den rätta, det gjorde i alla fall jag och då kan det inte bli bättre! Då är allt arbete, all väntan, alla frustration, ja allting, så mycket värt!
Ta vara på tiden hemma i Sverige, med familj och vänner medan ni väntar! Det tänker jag göra:)
Lova att hålla ut nu!

Det är vad jag tror på, hoppas ni fick lite hopp:)

Ett annat tips:
Jag hatar vanligtvis att läsa böcker men idag lånade jag massa engelska barnböcker, och det är så mycket roligare att läsa. Känner att jag måste öva in barnspråket, mina värdbarn älskar att läsa sagor, så det är väl bara börja öva:) Det kan man t.ex. göra när man väntar på den perfekta familjen, eller om man redan fått en:)
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: cassandra

jaa, hoppas att jag får en familj i rätt stund då så att jag slipepr gå och vänta och tro att allt är över.. men om det blir så att jag får vänta och vänta så tänker jag ALDRIG ge upp, se på dig, du gav aldrig upp fastän det gick så trögt, då komemr inte jag heller göra det kan jag säga!! Familjen kommer när den kommer! :D ha det bra!

2009-08-18 @ 21:39:11
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: cassandra

hha tack! :) ja men precis, jag är nog ganska så förberedd på att det kan ta lång, tid. Ja läser ju massa au pair blogagr och det är faktiskt ganska så många som fått vänta länge, men tillslut så är det ju faksitk värt ´det eller hur ? ;) ha det bra!

2009-08-19 @ 19:47:41
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Tilly

Svar: Ja, det ar inte lang tid kvar nu. Aret har gatt grymt fort! Forsta tiden raknade man manader, men nar 3-4 manaders gransen passerade sa bara svischade tiden forbi...

Kommer nog bli nagon slags ars resume av nagot slag antingen nar jag ar har eller nar jag har kommit hem och smalt det hela. Sa hall utkik!

PS. Jag var sa nervos innan jag kom ivag att jag inte visste vart jag skulle ta vagen, men allt loser sig, lovar!

2009-08-21 @ 00:44:43
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Lina

Heeeej! Jag ska också till ambassadeden den 14 fast klockan 10 :) vi kanske ses :)

2009-08-31 @ 18:14:20
URL: http://linaindenver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0