Tips, please!

Tillbaka från världens roligaste släktträff:) Farmor 80 är med och spelar Twister ( spel när man ska sätta händer och fötter på olika rutor, ni vet säkert) Behöver jag säga mer? Haha! Rikitg lyckad helg:)

Ni som svarat på min fråga angående vad man är mest nervös över inför Au Pair året, verkar vara ganska enade om att man är mest nervös över att barnen inte ska tycka om en..
Betyder mycket för mig att ni svarade, det är skönt att veta hur alla känner!
Själv är jag inte så jätte nervös över barnen, visst är man nervös över om de ska tycka om en, men jag ser fram emot att umgås så mycket med barnen så jag är nog inte så nervös över det. Självklart är jag nervös över hemlängtan och allt sånt, men jag vet att det kommer komma och gå i perioder, men jag är så inställt och förberedd så jag vet att jag kommer klara det.
Jag är ganska nervös över hur man ska passa in i familjen och om det finns många au pairer i närheten. Jag är van vid att ha stora kompis gäng inte bara en ,så jag hoppas de finns många:)  Jag vet att min värdfamilj är super nöjd med deras nuvarande au pair, så det är nervöst om man kommer leva upp till allt! Fast när jag tänker efter så känns det bra i alla fall, ja tror det kommer gå fint:)
Tack för ni delade med er:)

Nu behöver jag er hjälp igen..hehe!
Eftersom det är ett tag till innan jag åker, tänkte jag skicka 2 brev till barnen på posten. Där jag ska skriva att jag ser fram emot att komma och leka med dem och fråga lite frågor och sånt, tror de kan uppskatta det:)
Men vill skicka med något litet i paketet, ( något lätt, som inte väger för mkt..haha).
Vad skulle det kunna va? 1 tjej på 3 år och en kille på 6 år. De gillar sport och vara aktiva, läsa böcker, leka på stranden..Ja, de gillar allt vad jag vet:)
Några tips??

Idag skickade jag även iväg mitt nya polisregisterutdrag, som äntligen var rätt denna gången:)
Bara visum kvar..och det roligaste- Betala fakturan:)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilken bra idé. Kanske kan härma den xD

Jag har faktiskt inte nån idé.. Kanske något fotografi eller någonting, det ycker man väl om.

2009-08-24 @ 18:03:39
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Frida

Det kommer gå superbra för dig Pernilla! Självklart får man väll räkna med ganska så jätte många depp dagar tror jag men det är nog naturligt. Hur bra man än har det, så kommer man ju varje dag sakna det man har hemma. Men tänk va stolta vi kommer va när vi kommer hem. haha jag ska försöka ta till mig ditt tips om att inte låta hundarna stoppa mig! Om det bara är något litet så skulle du kunna skicka med lite söta spännen och toffsar och sånt till lilltjejen men till killen var det värre på idéfronten.. Hoppas att du kommer på något! :)

2009-08-24 @ 18:37:11
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

skicka dom twilight... HAHAAH nej men :P

du kankse kan göra något personligt? eller lite sverige aktigt... något som får dom att tänka på dig? halsband.. nått svenskt godis? jag vet inte riktigt, ahha :P

2009-08-24 @ 21:11:27
URL: http://anystar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0