Soooo happy!!!

Waaaa!! Idag är jag så glad att jag inte finner ord..
Igår hade jag fått ett mejl från en värdmamma som visade sig vara min värdmammas kompis, och hon berättade att hon ska få en svensk au pair i september så hon introducerade oss för varandra! Anna som deras nya au pair heter hade mejlat mig och ville ha kontakt, vilket jag självklart också ville:) Vi pratat nog i 1, 5 tim på chatten på Facebook och hon är en så himla gullig och rolig tjej och det känns som vi passar jättebra ihop och har mycket gemensamt!!
Hur bra är det inte då att våra familjer umgås, vi bor nära varandra och våra 2 barn är i exakt samma åldrar:D
Hon åker dit 14 september så jag kommer ca en månad efter, och jag längtar såå! Hon hade även fått kontakt med en annan svensk tjej som förlängt sitt år och flyttat till Manhattan Beach i fredags, så henne har jag också börjat få kontakt med nu:) Det är så otroligt skönt att veta att man har någon när man kommer dit!

Inte nog med det, jag mejlade min värdmamma och berättade hur glad jag var över det och hon sa att hon gav min mejladress till den andra mamman så hon kunde göra så:) Och min familjs nuvarande au pair och den andra familjens au pair de har varit bästa vänner under hela året, båda svenskar, så nu hoppas de att jag och Anna blir detsamma, som går på playdates, stranden, parken, va hemma hos varandra!! GREAT:)
Är det invecklat? haha!

Jag skrev även att jag l'ngtade mer och mer för varje dag men samtidigt att jag var nervös..hon skrev att de var sooooooo exited att jag skulle komma. Sen skrev hon ett extra mejl och skrev, PS: det finns ingenting att vara nervös över, du kommer passa in perfekt i vår familj, du kommer få massa vänner och om dina vänner eller familj vill komma och hälsa på är de välkomna!!! Ah, de här kan inte kännas bättre!
De är underbara!

Det känns som allt löser sig!
Yeeey!

Igår sa jag hej då till min kompis Malin som åker till NY skolan på måndag sedan till Pensylvania! Jag hoppas verkligen hon får det hur bra som helst, och att vi ses i USA, det måste vi:)

Tack för tipsen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men det låter ju toppen!!

Jag och den andra au pairen i min familj överlappar varandra med en vecka så att jag skall lära mig en del och få träffa andra au pairer. Tycker det verkar toppen!! :D

2009-08-26 @ 14:11:15
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Gud vad kul för dig Pernilla!Skönt att redan innan man åkt ha en kompis där nere :) haha ne det kan ju vara en fördel att gå till bloggens startsida faktiskt om man vill se lite fräscha inlägg :P Tack så jättemycket! Vi ska prata senare ikväll med och allt känns så himla bra förutom hundarna då :) Men jag får gå i hundterapi eller nått, det ska nog lösa sig!haha Om det nu blir denna familj såklart.. usch jag är lite nervös :S Det enda som jag oroar mig för med om jag åker med CC, är det här med deras system på rematchningar. Att dom skickar hem aupairen efter 14 dar om dom inte hittat nån ny familj. Usch vad jag babblar! Just ja, jag är med i SI sen typ en vecka tillbaka. Hur länge fick du vänta på match därifrån? :)

2009-08-26 @ 18:09:40
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar igen: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Dom har sagt JA och jag är så himla himla glad, helt obeskrivligt! :) Tänk om kommer åka samtidigt:)

2009-08-27 @ 17:35:54
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0