I`M SOOOO HAPPY, HAPPY, HAPPY :):):)

Jag vet inte var jag ska börja..
Det började med att jag fick ett mejl från en familj i CA från greataupair, verkade väldigt trevliga, och svarade självklart!! Min familj var överlycklig för min skull, men samtidigt blev jag så himla osäker, gillar inte hela grejen med att åka " utan en förmedling" . I alla fall, idag skulle jag gå upp kl 5.00 och jobba, ställde klockan på 10 min tidigare för att kolla mejlen, och om familjen svarat..Yes, man blir besatt!! Inget svar från familjen, MEN YOU HAVE A MATCH MAILKlockan var 4:50, drömde jag?
Jag visste att något skulle hända denna veckan..

Öppnade mejlet och där står det att familjen X från Manhattan Beach, CA kollar på min ansökan. OMG!
Kollade snabbt genom deras ansökan där jag fick se bilder och deras brev plus ansökan. Är det ngt nytt?
(Det var dock borta senare idag...)
Hade fått ett mejl från mamman som skrev att de gärna ville prata med mig:):)
Familjen har en tjej på 4 år och en kille på 7..kan det bli bättre. Nästan för bra för att vara sant?!
Har mejlat idag och de vill gärna skypa, och hon sa att deras nuvarande svenska au pair också gärna ville prata med mig. Super!
Hon frågade om vi kunde prata ikväll eller i morgon, jag svarade och sa att jag kunde prata om 4 tim, då kl är 10 i sverige, om de kunde då! Och nu sitter ja här, har tyvärr inte fått ngt svar, men det är ju mitt på dagen där så kanske inte är hemma! Då blir det förhoppningsvis i morgon..men åh, ja vill inte va nervös mer. haha!

Det jobbiga är nu att jag inte får ta ut något i förskott, allt verkar SÅ bra, men de kan ju verkligen tacka nej, vilket är läskigt! PLEASE, låt det bli denna familjen, annars ger jag nästan upp!!

De vill dock vad jag förstår att ja ska komma 3e oktober...men vet ni? De skiter ja i, får jag min drömfamilj då kan jag leva med att jag kommer iväg senare!!
Just nu är jag nog världens lyckligaste, men som sagt, ska inte ta ut ngt i förskott. Det kan sluta hursomhelst!!

Uppdaterar så fort som möjligt:)



Kommentarer
Postat av: Cecilia

GUUUD, vad roligt för dig!!!! Verkligen, den som väntar tillräkligt länge, haha. Men ta verkligen inte ut för mycket i förskott, då kan det bli så jobbigt sedan! Jag hade preliminärdatum i september men min familj vill ha mig i oktober, men vad gör man inte liksom, ens drömfamilj vs månad. Haha.

Lycka till nu! Jag håller alla mina tummar plus några till för dig!

2009-08-04 @ 23:32:54
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Gabriella

vad roligt !

Håller alla mina tummar för detta är familjen för dig och att det går hela vägen ! (:

Kram

2009-08-04 @ 23:35:38
URL: http://gabriellla.blogg.se/
Postat av: amanda

jag är så glad för din skull, verkligen :) håller mina tummar o tår för din skull nu! kör hårt nu o lycka till :)

2009-08-05 @ 00:07:54
URL: http://aamandaaupair.blogg.se/
Postat av: maria

Lycka Till! Hoppas verkligen att detta går vägen för dig:D

2009-08-05 @ 00:08:49
URL: http://miio.devote.se
Postat av: Jonna

Lycka till!! Gud va kul! =)

2009-08-05 @ 01:31:18
URL: http://jonhag.blogg.se/
Postat av: isabelle

Gud vad kul!! Låter verkligen toppen, hoppas nu att det är en bra familj också!

2009-08-05 @ 09:17:56
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/
Postat av: cassandra

Åhh fy stjutton vad roligt för dig!! :) Åhh jag hoppas verkligen för din skulle att du får familjen och att allt blir som du har tänkt dig! :) Åh så roligt! väntar nyfiket på uppdatering! :D

2009-08-05 @ 13:01:32
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Mimmi

ursäkta språket, men FAAAN va kul för dig :D:D Jag håller alla tummar att det funkar med denna familjen ! :)

2009-08-05 @ 15:32:05
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Malin

Oh va roligt! hoppas att det äntligen löser sig för dig nu då :D har följt din blogg i ett par månader nu och är alltid lika nyfken på hur det går för dig. Sj ska jag ev. åka till våren och väntar på att få dra igång med min ansökan. :) Lycka till!

2009-08-05 @ 16:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0