Butterflies...

Jag kan inte koncentrera mig, jag kan inte äta, jag har ont i magen...Så är det just nu. haha! Seriöst, jag är så nervös att jag knappt vet om jag lever. Känns som det odlas en hel flock med fjärilar mellan tarmarna.
 Vi ringde om varandra på Skype igår, och sen strulade mitt internet och då trodde hon jag sov, så då skulle vi prata idag, men då var jag på jobbet när de va hemma. Sån otur! Så nu mejlade jag och sa att jag kan gå upp kl 7 i morgon bitti för att prata med dem, då är kl 10 på kvällen där om det inte är försent för dem. Då är nämligen hela familjen borta hemma hos mig..haha! Vill inte Skypa när hela familjen hör :D
Hoppas verkligen de kan då, för jag blir gaaalen av att vänta, vill bara ha det gjort!! Det känns som att hela mitt liv står på spel just nu om jag ska vara ärlig.

När jag pratade med Chicago familjen var jag inte alls nervös, men de ringde ju helt oväntat och jag visste nog på ett sätt att det inte skulle bli dem, men nu.. OMG, de är min drömfamilj! Inte bara drömstället utan DRÖMFAMILJ. Det kan nog förklara saken varför jag är nervös.

Tack, tack , tack, ni är så himla gulliga, som önskar mig lycka till och håller alla era tummar, TACK, det kommer behövas:) Ni är bäst!

Nu blir det till att ställa klockan på 6:00 och hoppas att hon svarat att de kan prata, för annars kommer jag förmodligen avlida av nervositet, så om jag inte uppdaterar på ett tag så vet ni varför!

Haha, Nej då, så illa är det inte, men inte långt ifrån!
Några tips på vad familjerna brukar fråga?? Eller andra tips, behöver allt :)

Hoppas ni alla mår bra!



Kommentarer
Postat av: Elin

det frågar,iaf i mitt fall, mycket om hur man är som person , hur man är med barn, om ens familj, fritid och allmänt om ens liv... var bara dig själv och var ärlig så kan man inte göra så mycket mer. Kom bara ihåg att förbered dig med massa frågor att fråga. Vänan är det värsta, speciellt när mam tror att man fått sin drömfamilj, i know.. been there, done that! haha nu har jag i allA fall får min perfekta familj. :) lycka till imorron!

2009-08-05 @ 21:02:20
Postat av: Amy

Stort lycka till! :)

2009-08-05 @ 23:52:43
URL: http://amydee.blogg.se/
Postat av: Jonna

Mycket frågor om hur man är som person och om man är social etc.. Givetvis varför man valde att bli au pair. Men var ärlig det kommer du superlångt med.. Blir nog svårt att vara i en familj som man inte varit ärlig mot från början...



Det viktigaste är ju att magkänslan säger ja när du pratar med dom. Hoppas verkligen det känns toppen nu när du väntat så länge!! =) Lycka till!

2009-08-06 @ 00:46:42
URL: http://jonhag.blogg.se/
Postat av: isabelle

ja det ska jag vara :) ska bo en bit utanför San Fransisco och åker den 24!! snacka om fjärilar redan nu..



Lycka till med samtalet!! Något att förbereda sig på som jag inte alls hade gjort är frågor som "om barnen inte lyssnar på dig när du säger åt dom någonting, vad gör du då?"

2009-08-06 @ 09:23:03
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/
Postat av: Tilly

Tack snalla for dom fina orden angaende min blogg! Jag laste sjalv en aupair blogg innan jag kom ivag sa jag vet hur spannande det var att ta del av nagon annans aupair ar :) Lycka till med allt!

2009-08-06 @ 11:08:59
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0