14 augusti.

God morgon :)

Igår fick jag hem ett litet kuvert från Cultural Care, och man blir alltid lika glad och spännd tycker jag:) Det innehåll 2 brev, det ena bestod av gratulationer till familjen och sen vad som kommer att ske nu, t.e.x ambassaden och ett bifogat papper angående ambassaden, men jag kommer få hem en bokad tid till ambassaden om ett tag!
Sen fanns det även med ett litet häfte, ett förberedelsehäfte, har inte hunnit gå igenom det så mycket, men det tar upp t.e.x. hur man hanskas med hemlängtan, m.m. Kan nog vara väldigt bra att läsa:)

Igår fick jag även ett mail från CC att mitt polisregisterutdrag var fel..Skandinaviska beställde ett åt mig, sen tog jag bara samma, men tydligen var det inte rätt, så nu måste jag beställa ett nytt:/ Hälsoundersökningen var däremot rätt:D
Idag ska jag maila CC om min försäkring, kan inte bestämma om jag ska ta sportförsäkring för 13 mån eller tilläggsförsäkring för 13 mån. Pappa tycker tilläggs, för jag kommer inte utöva några extremsporter eller tävla i någon sport och allt annat gäller på vanlig försäkring. Så det blir nog tilläggsförsäkringen i 13 månader, för hmm. 4500 tror jag!

Igår umgicks jag med mina underbara tjejer och USA kom på tal, och de verkar som en del är sugna på att hälsa på..på riktigt!!! De gillar vi:) Insåg samtidigt igår att snart kan man inte rínga kl 21 på kvällen, tjejer ska vi ses och käka något??
Men, men det är livets gång...
Häromdagen var en piss dag faktiskt, jag var deppig och ville inte alls åka, jag fattade inte vad jag gjorde, varför ska jag åka nu? När jag kan vara med min underbara familj, underbara vänner....bla bla bla.
Men visst de tankarna är normala? Igår, var jag jätte taggad igen..haha!
Hur kul är det när hösten verkligen är här..alla gör saker på sina håll och jag skulle ruttna här om jag inte gör något..

I helgen blir det dans igen, 6 timmars bil till dalarna..woho! Positiva är att man får hotellfrukost..haha! 
Jag lever för hotellfrukostar!!!

Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dalarna? Vart i dalarna? ;D

2009-08-14 @ 15:12:24
Postat av: Sabina

Ahhh! va jag hatar det här :P namnet försvinner JÄMT! Det var iaf jag som skrev innan ;P Så vart i dalarna? :)

2009-08-14 @ 15:13:43
URL: http://sabinalindstrom.bloggspace.se
Postat av: isabelle

vart till dalarna ska du :D?

2009-08-14 @ 15:47:45
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag har också tagit tilläggsförsäkring (& 13 månaden).. Jag har verkligen inte planerat att utöva någon extrem sport och allt annat skulle ju gå under den andra, den som vi valt då. Vad jag har fattat det som och som de sade..

2009-08-15 @ 22:41:25
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Emmi

Hej Pernilla!

Tack för ditt inlägg!

Jag är så himla glad för din skull.. jag bara hoppas att jag får känna samma glädje som dig snart!

Hur lång tid har det tagit för dig att få en familj?

Själv känner jag att jag vill att det ska maila mer familjer trots att det inte ens gått 1 vecka sedan jag blev godkänd på au pair room.

Jag skulle gärna uppskatta dina frågor.

Min mail är: [email protected]



Hjälp, jag tycker verkligen det är svårt att tacka nej till familjer.... något bra tips?



Pussar och kramar :D

2009-08-16 @ 16:56:10
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: mickis

Hej! Får jag bara fråga hur du hittade din familj? Var det via CC eller via typ greataupair.com? :)ÄR det någon som vet om man kan hitta en familj på en sådan sida och sen fråga om de kan ansöka till CC och bli matchad med dem? =)

2009-08-16 @ 19:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0