Eviga väntan...

Ja, då var det 3 veckor sedan de började min matchning...Har det tagit lång tid eller är jag bara otålig?
För en del har det bara tagit 1 vecka, men jag antar att det beror lite på att jag har mina önskemål, så det kanske tar lite längre tid, för min barnerfarenheten är mycket över vad det behöver vara, så de borde inte va felet iaf :) Eller kanske de bara testar ens tålamod, och ser om man har tålamod nog att ta hand om barn.. Eller kanske inte., haha!

Det är planerat att jag ska åka i augusti, och det är ju ett tag till, men man kanske inte tar sin första familj man får. Vissa tackar ju nej till minst 5 innan de tackar ja, och om ja också tvingas göra det då kommer det väl dröja jätte länge. Eller? 

Ne, nu ska jag sluta spekulera..haha! Det kommer förr eller senare:)

Jag har velat det här såå länge nu, och det är nog också en av anledningarna till att jag har ganska mycket förväntingar på allting.., Jag tror egentligen inte man borde ha så höga förväntingar när man åker iväg, blir det bra så blir det, man har ju aldrig något att förlora på det!!  Man ska nog bara åka dit och ta det som det kommer, då kan man ju inte bli besviken iaf! Sen blir det  förstås alltid va man gör det till också :)

Bara från att gå på ett infomationsmöte till att dagligen vänta på en matchning, tycker jag är en spännande resa bara det , så det här blir nog bra !! 

Det är olika för alla som jag förståt, men någon som vet ungefär hur lång tid en matchning kan ta??

Nu ska ja ta mig ut på en liten powerwalk i solen:)

<3 Pernilla 

Kommentarer
Postat av: Amira

Hej på dig!

En vän till mig som är i USA nu tackade inte Ja föräns till den 9 familjen!

och hon sa till mig att det berodde på lite grann! Hon hade ingen önskan om att få hamna i en viss delstat, så det gick lite snabbare för henne!

Men det ska nog finnas familjer i Californien också ska du se!^^ :)

Och en vän till henne är i Florida dit hon velat, och det tog 3 veckor innan hon fick sin första match, så det e nog bara att vänta & se!!

Och jag tror att det kanske är lite värt att vänta ett tag....för tänk, man kanske får sin dröm familj i sin drömfamilj!??

Ha dt gott!

2009-04-16 @ 18:54:30
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad spännande sis! Jag är säker på att det dyker upp en toppen familj till dig snart : ) saknar dig! Puss och kram

2009-04-17 @ 22:52:42
Postat av: Cecilia Börjesson

Hej, vad roligt! Jag skall också åka iväg som aupair till USA. Har kommit typ lika långt som dig fast jag har ingen direkt önskning vart jag vill åka. Lycka till! :D

2009-04-19 @ 19:48:01
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej! Är också under matchning just nu. Skickade in mina papper i mitten på mars. Känns skönt att det inte bara jag som är otålig:). Jag ha prel. datum att åka den 1 juni. Vill också till Kaliforninen.Har varit där tre gånger innan och längtar tillbaka varje gång jag kommer hem till Sverige haha. Men men vi får ha tålamod, har endast haft tre familjer i NY som jag har tackat nej till. Man vill ju att det ska kännas rätt direkt å sen vill jag ha värme året om. Jätte bra blogg, kul att läsa. Vi kanske ses i Kalifornien. Ha det bra!

2009-04-20 @ 13:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0