sugna på frågestund?

Hej på er :)

Kul att så många är under matchning och de som även funderar på att söka..Mitt råd till er som funderar på att säka är att gå på ett informationsmöte i er stad, då märker ni direkt om det är något som passar er :) Även om jag inte åkt än rekommenderar jag redan er att söka, allt är så spännande och jag tror aldrig man ångrar sig. Man kan ju inte mer än att försöka, right?

Eftersom det är många som både är intresserade och blivande au pairer, tänkte jag följa trenden och
ha en frågestund här på bloggen! Det är bara börja fråga allt ni undrar över ( det saknade jag när ja sökte) . Det är självklart alltid fritt fram att fråga, men den här lilla frågestunden pågår ett par dagar, och om jag har fått in några frågor framåt helgen, gör jag ett fråga & svar inlägg :)
- FRÅGA PÅ :)

När jag skickade in min ansökan märkte jag att mitt pass kommer att gå ut när jag är i USA, så de var jag tvungen att fixa ett nytt så fort som möjligt eftersom man måste skicka en kopia på passet till kontoret i sthlm. Så igår var jag och hämtade ut mitt nya pass..Är det meningen att man ska se ut som en fånge, eller vill bara tullpersonalen ha något att skratta åt, man kan ju börja undra ?=)
Det var iaf väldigt smidigt nu med de nya passen, man går bara till polisen, ställer sig i luckan tar ett kort på 1 sek, man behöver inte visa örat eller nånting, och man får inte le, sen skriver man sin namnteckning och efter 1 vecka kan man hämta det ..Mycket smidigt !! Nu kan jag säkert ta mig till staterna igen !!



Glöm inte frågeveckan :)
Ha de bra!

Pernilla <3


Kommentarer
Postat av: Amira

För det första tycker jag inte du ser ut som ngn fånge på kortet, haha^^, Då skulle du se mitt gamla ID kort!, och passet, men då ska jag fixa mig, så jag ser normal ut, och du ser väldigt normal ut tycker jag iaf! ;)



Till frågestunden igen då!!



Varför Valde du att åka med CC?

Har du planer på att förlänga ditt Au Pair år?

När var du på ett sk Informationsmöte?

2009-04-20 @ 19:32:51
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

För det första ser du normal ut på passet tycker jag!

Du skulle se mitt gamla ID kort (herregud) Josef Fritzl numer one säger jag bara!!! :P

Men iaf till frågestunden nu!



Varför valde du att åka med CC, när det finns så många andra organisationer som åker till USA?



Kommer du att förlänga ditt Au Pair år? Och isåfall hur länge??

2009-04-20 @ 19:35:34
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

fölåt mig! Datan cp:A sig, så jag trodde den inte kommenterat!! :S

2009-04-20 @ 20:26:40
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Julia

såg att det står jkpg sweden på din klocka. Är nämligen själv från jkpg och ska åka som au pair :)

Vad tydligt du skriver om förberedelserna för dom är ju ganska jobbiga :p



Hoppas du hittar en familj snart :)

Ha det bra

2009-04-20 @ 20:48:11
URL: http://juliasresa.blogg.se/
Postat av: Lollo

måste börja med att tack att du skriver ås utförligt om förberedelserna, det komemr verkligen hjälpa mig när jag väl sätter igång :D



till frågestunden!



hur ser din drömvärdfamilj ut? :D

hur har du skaffat dig din barnerfaranheter?

har du någon aning om vilka kurser du tänker läsa?

2009-04-21 @ 20:59:02
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Cecilia Börjesson

Här kommer lite frågor:

Vad vill du få ut av ditt år i USA?

Vad ser du fram emot mest?

Hur många och gamla barn vill du ta hand om?

2009-04-22 @ 20:25:18
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0