Question:)

Har fått lite fler frågor som jag jätte gärna besvarar :)
Kanske fler som vill ta del av dem :

 Hur gjorde du ditt brev till barnen?
Brev till barnen är vad jag förstår SUPER :) Det är nog inget man måste göra som t.ex. fotokollage eller så, men det är verkligen ett plus! Då förstår föräldrarna att ni tänker på barnen också, som faktiskt är största anledningen till att de vill ha en au pair antar jag!
När jag gjorde mitt brev tänkte jag först att jag ville göra ett brev som är roligt för barnen att läsa och titta på, men även så föräldrarna ser att jag är kreativ. Jag skrev brevet på datorn, där jag skrev lite om att jag ser framemot att spendera ett år med dom, och sen skrev jag massa saker som jag ville göra med dem, men även att jag ville ta del av deras intressen och så :) Jag skrev det i röd färg på datorn, med en ram runt, sen skrev jag ut massa små bilder på olika saker man kan göra t.ex. en fotboll, en lekpark, bakning, tivoli, sandslott..m.m. Sen klippte jag ut alla bilderna och satt runt texten på pappret, sen plastade jag in det :) Tänk er in i barnens situation de försökte jag göra, hoppas de blir uppskattat av barnen iaf :D
Kom på att jag kopierat brevet, tog kort så ja kan visa, allt för er=) Här är det utan färg och lite dålig kopiering dock..men hoppas de kan vara till någon hjälp !!



Har du planerat att göra några presenter eller något liknande att ta med dig till din nya familj?
De här var en klurig fråga:) Jag har faktiskt tänkt på det här, men eftersom jag inte fått familj än vet jag inte riktigt hur många barn, ålder o.s.v. men man vill nog gärna ge något som symboliserar sverige lite..vi har ju många kända glasmärken här, t.ex. kosta boda och allt va de heter, något sånt kanske är uppskattat, de gör ju allt möjligt!
Jag vet en som gav svenska fotbollströjor till barnen, väldigt uppskattat :) Måste nog fundera mer på den här frågan ;) Kanske kul att ge något personligt också, hmm..ska fundera på det...Någon som har något tips??

Ni får gärna kommentera om det är något ni tkr ja ska ändra med bloggen, t.e.x skriva mer eller mindre av, berätta något mer detaljerat eller något!!
Ha en super kväll :)

Pernilla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0