STORT kuvert från CC :)


Oj, tjejen på CC hade verkligen rätt om att jag skulle få en stor bunt med papper hem :)  Hade precis kommit hem från skolan och såg ett stort kuvert på köksbordet..Jaa, från culturalcare, man blir så glad så fort det händer något nytt angående usa..:) Egentligen hade jag inte tid att läsa allt, men jag satte mig och läste lite av alla, när man läser att man t.ex. kan hamna i fängelse om man lämnar ett barn utan uppsikt blir man lite rädd..haha! Det är inget ja hade tänkt göra, men ändå..haha! USA ska alltid va värst ;)

Det som fanns i kuvertet var :

- Ett välkomstbrev där det stod vad som skulle hända nu, hur allt går till.
- En bok om olika försäkringar m.m.
- En handbok där det står allt från au pair skolan till hur det är att köra i usa ( bla en sida med bra fråfor man kan fråga familjen när de ringer)
- En bok, man bör läsa igenom innan man kommer till skolan i New York, står lite om vad de kommer ta upp, om regler, hur barn i usa är o.s.v.
- Ett frågeformulär med blandade frågor som USA vill ha tror ja.
- Hälsopapper m.m.

Det var väl ungefär vad som fanns i kuvertet , super bra information iaf :D




<3 Pernilla


Kommentarer
Postat av: Amira

Hej!

Kommenterar ett lite äldre inlägg!

Men, jag undrar...hur långt tid tar det tills man får en match typ...?

2009-05-15 @ 10:18:14
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Laura

Jag längtar verkligen tills det kuvertet ligger och väger tungt i min brevlåda!:D

2009-08-11 @ 17:12:54
URL: http://pajulaura.blogg.se/?tmp=1315463

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0