Question!

Har fått lite frågor som jag gärna besvarar :)

Vilket datum åker du?
När man skriver sin ansökan måste man ange ett preliminärt datum då man tidigtast kan åka. Eftersom jag tar studenten nu i juni och sen ska jag jobba och va på semester med familjen, och hinna umgås med vännerna så tyckte jag att augusti verkade som en bra tid :)  Sen måste det alltid finnas tid till packning, avskedsfest m.m. Det här med packning..Puh, jag kan inte ens packa till en weekend på 4 dagar, hur ska detta gå?? haha! 
Mitt preliminära datum är iaf 10 augusti ! Någon mer som åker där omkring?

Vilken stad i sverige åker du ifrån?
Jag åker från landvetter i GBG.

Vart vill du bli placerad i USA?
Sedan jätte många år tillbaka har min dröm alltid varit att åka till Californien och när The O.C. ( best tv-show ever) började sändas blev Newport Beach, Orange County ännu mer av en dröm. Hur som helst, förra året var jag i CA på semester, och bl.a. Newport, sedan dess blev jag fast i CA :) Så ni kan nog lista ut att mitt önskemål är Cailfornien! Men jag håller fortfarande fast vid att familjen är det absolut viktigaste!

Underbara Hawaii.


Hoppas alla fått en bra start efter påsken :)

<3 Pernilla

Kommentarer
Postat av: Karin Vackmyr

Hej Pernilla!



ROLIGT att få läsa om din kommande resa!! har själv precis börjat kolla på avsnitt av OC och dom är ju klockers. Tufft om du kommer bo i trakterna. Hoppas du hamnar i en riktigt bra familj! ses på jobbet nån dag framöver ;)

2009-04-15 @ 09:50:57
Postat av: Amira

Påsken har vart bra!! Trakterna kring Newport beach hade ju´vart rena drömmen att bo i!! Hoppas du hamnar kring dina drömmars ställe och att en bra familj blir matchad med just dig!!!

2009-04-15 @ 16:21:10
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

Påsken har vart bra! Och sista spurten i skolan har börjat nu!!! Hårda tag är det som gäller!!En dröm hade det vart & få bo kring Newport beach!!! Hoppas du hamnar bland dina drömplatser och att familjen blir en lyckad träff;)Jo, tänkte att jag skulle länka lite au pair bloggar på min blogg, och om det vore Ok för dig om din stod med bland favoriter/länk listan?? :)

2009-04-15 @ 16:24:51
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Frida

Hamnade här av din smygreklam på facebook;) Du kommer inte från Jönköping möjligtvis? Har lämnat min ansökan hos Anna Oksman med önskemål om Kalifornien i aug/sept så tänkte om det vart ett sånt sammanträffande? :)

2009-04-15 @ 21:55:41
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Louii

hej

jag läste att du ska åka som Au Pair i sommar till typ Californien?

Jag funderar nömligen också på att ansöka och åka samma tid och samma plats då :P Vilket sammanträffande.

ska på informationsmöte idag så jag är en aning längre bak än vad du är.

MVH Louise

2009-04-20 @ 14:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0